• Anonym (?)

Anmäla Autism till TRYGGHANSA.

Hej!

Jag riktar mig till er som har TRYGGHANSA och anmält olika diagnoser till dem. Hur har det gått till? Vilka papper måste man skicka in? Räcker det med diagnos på papper? Eller måste det vara hela utredningen? Vad går de på, hur svårt är det?

• Svar på tråden Anmäla Autism till TRYGGHANSA.
  • Anonym (??)

Vad exakt är det du ska göra & vad är det som är svårt?

• Anonym (Plus?)

Har du plus försäkringen? För om du inte har det får du ingen ersättning för diagnoser.

• Anonym (Mamma)

Tycks minnas att det räckte med diagnosen dvs läkarintyg på den. Det var inga krångel, fick 100000 från dem. Men då hade vi trygga barn-försäkring med det extra tillägget för autism och vissa andra diagnoser.

• Anonym (?)
    Anonym (??) skrev 2017-05-01 08:45:45 följande:

Vad exakt är det du ska göra & vad är det som är svårt?

Det framgår.. Anmälan till TRYGGHANSA.. Om du inte förstår eller har kunskaper om det, så låt bli att svara.
  • Anonym (?)

Jag har tryggabarn plus, men den finns väl inte längre, men vet att jag uppgraderade förra året.

• Anonym (mm)

Ring TRYGGHANSA och fråga!

• Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-01 08:51:44 följande:

Tycks minnas att det räckte med diagnosen dvs läkarintyg på den. Det var inga krångel, fick 100000 från dem. Men då hade vi trygga barn-försäkring med det extra tillägget för autism och vissa andra diagnoser.

Jag har tryggabarn med extra tillägg (då plus inte längre finns).
  • Anonym (??)
    Anonym (?) skrev 2017-05-01 08:52:22 följande:
    Det framgår.. Anmälan till TRYGGHANSA.. Om du inte förstår eller har kunskaper om det, så låt bli att svara.
    Var framgår det att du ska ha ersättning för en diagnos?
  • Anonym (Ring)

Jag tror också det är bäst att ringa och höra med dom. Man brukar behöva göra det, det går inte bara att skicka in papper eller anmäla på nätet.

• molly11

Nu har jag inte trygg hansa utan Folksam och till dem skickade vi in en fullmakt som ger den tillåtelse att ta ut journaler och information från alla instanser. Skickade samtidigt med en lista med nummer och adress och läkare som vi träffar runt hela utredningen så det ska vara enkelt för dem. Lätt och smidigt men tar lite mer tid att få svar! Väntar fortfarande. Fullmakten gick iväg för 2 månader sen.

Svar på tråden Anmäla Autism till TRYGGHANSA.