Hur i hundan kan detta vara ett "desperat försök" till att få ut stora pengar, bedrägeriförsök etc???? Hon är ett barn och har ju autism. Mycket märkligt uttalande, faktiskt väldigt lågt. Hur tänker ni där??
Vad bra att det går att isåfall få ut, utan överförmyndare, då jag gärna ser att hon får ut detta till körkort, bil, skola osv. En bra start i livet helt enkelt. För det kan ju försvåra påtagligt.
Mayweed skrev 2017-05-01 17:05:15 följande:
Kan ju svara på detta med då :)
Beloppet betalades ut till det konto jag angav, i detta fall mitt konto.
lessman skrev 2017-05-01 16:11:54 följande:
jag tror nog knappast att föräkringsbolag ens bryr sig om barn med diagnoser, vilken värld lever du i? detta ser ut som bara ett misslyckat försök att blåsa försäkringsbolag att betala ut pengar. Prata istället med en läkare som fastställer att ditt barn har autism, isåfalll kan barnet senare i livet få förtidspension, o dom pengarna rör fan inte du. Jag trodde jag läst det mesta i bedrägeriförsök, men att utnyttja sitt barn till det, du är fan inte klok nånstans o borde inte få ha barn.
Anonym (Mamma) skrev 2017-05-01 16:01:59 följande:
Vi angav ett konto (mitt) som de förde över till. Behövde inte vara barnets men en vårdnadshavares. Är nog enklast så så kan du flytta det vart du vill sedan. Det är alltså du som bestämmer vad pengarna används till och ser till att det kommer barnet till hjälp. Det är ingen som kollar upp det utan litar på ditt omdöme som vårdnadshavare.