• Anonym (?)

Anmäla Autism till TRYGGHANSA.

Hej!

Jag riktar mig till er som har TRYGGHANSA och anmält olika diagnoser till dem. Hur har det gått till? Vilka papper måste man skicka in? Räcker det med diagnos på papper? Eller måste det vara hela utredningen? Vad går de på, hur svårt är det?

• Svar på tråden Anmäla Autism till TRYGGHANSA.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (??) skrev 2017-05-01 16:40:34 följande:
    Jag skrev bara Vad exakt vill du ha hjälp med (eftersom det handlar om flera diagnoser) & vad är det som är svårt?

Är det att bara otrevlig?

Sen finns det tydligen fler än jag som använder samma anonyma namn i tråden.
    Hon svarade, men du fortsatte att ifrågasätta hennes svar, som tydligt står i hennes trådstart.

Och nej, man kan inte ha samma anonyma nick. Bra försök, men håll dig till sanningen istället.
  • Anonym (??)
    Anonym (Herregud) skrev 2017-05-01 16:45:57 följande:
    Hon svarade, men du fortsatte att ifrågasätta hennes svar, som tydligt står i hennes trådstart.

Och nej, man kan inte ha samma anonyma nick. Bra försök, men håll dig till sanningen istället.
    Nej, jag har inte ifrågasatt något alls. Sjukt otrevliga människor här när det enda man försöker göra är att hjälpa till. Otacksamt & löjligt att bli illa bemött för att någon tolkar det som ett påhopp/kränkande för att man vill kunna svara så sanningsenligt som möjligt......
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (??) skrev 2017-05-01 16:49:22 följande:
    Nej, jag har inte ifrågasatt något alls. Sjukt otrevliga människor här när det enda man försöker göra är att hjälpa till. Otacksamt & löjligt att bli illa bemött för att någon tolkar det som ett påhopp/kränkande för att man vill kunna svara så sanningsenligt som möjligt......
    Hjälpa till?

Du gjorde tummen upp på ett inlägg där man smutskastar TS och anklagar henne för fusk. Sedan ljuger du om att det var du som gjorde det.

Nej, jag tror inte du vill hjälpa TS.
  • Mayweed
    Anonym (?) skrev 2017-05-01 08:44:40 följande:

Hej!

Jag riktar mig till er som har TRYGGHANSA och anmält olika diagnoser till dem. Hur har det gått till? Vilka papper måste man skicka in? Räcker det med diagnos på papper? Eller måste det vara hela utredningen? Vad går de på, hur svårt är det?

Vi ringde in om sonens autism när vi fick diagnosen, sen fick vi skicka in kopior på läkarintyg och utredning.
    Sen komplettera med beslut om vårdbidrag - varvid försäkringsbeloppet betalades ut.
  • Mayweed
    Anonym (?) skrev 2017-05-01 10:34:40 följande:

Okej, ringde de och fick inte veta hur det går till, om det räcker med bara ett intyg. Bara att autism ingick, vilket jag ju egentligen visste.

Måste jag ha konto i barnets namn? Eller kan jag föra över i hennes sparande obligationer?

Kan ju svara på detta med då :)
    Beloppet betalades ut till det konto jag angav, i detta fall mitt konto.
  • Anonym (Riks)
    lessman skrev 2017-05-01 16:11:54 följande:

jag tror nog knappast att föräkringsbolag ens bryr sig om barn med diagnoser, vilken värld lever du i? detta ser ut som bara ett misslyckat försök att  blåsa försäkringsbolag att betala ut pengar. Prata istället med en läkare som fastställer att ditt barn har autism, isåfalll kan barnet senare i livet få förtidspension, o dom pengarna rör fan inte du. Jag trodde jag läst det mesta i bedrägeriförsök, men att utnyttja sitt barn till det, du är fan inte klok nånstans o borde inte få ha barn.

Mitt barn fick ut över 200 000 kr från vårt försäkringsbolag pga autismdiagnos. Hur är det fel att utnyttja en försäkring för det den är tänkt till? De pengarna kommer förhoppningsvis göra skillnad för honom i framtiden.
  • Anonym (?)

Hur i hundan kan detta vara ett "desperat försök" till att få ut stora pengar, bedrägeriförsök etc???? Hon är ett barn och har ju autism. Mycket märkligt uttalande, faktiskt väldigt lågt. Hur tänker ni där??

Vad bra att det går att isåfall få ut, utan överförmyndare, då jag gärna ser att hon får ut detta till körkort, bil, skola osv. En bra start i livet helt enkelt. För det kan ju försvåra påtagligt.

Mayweed skrev 2017-05-01 17:05:15 följande:

Kan ju svara på detta med då :)

Beloppet betalades ut till det konto jag angav, i detta fall mitt konto.

jag tror nog knappast att föräkringsbolag ens bryr sig om barn med diagnoser, vilken värld lever du i? detta ser ut som bara ett misslyckat försök att  blåsa försäkringsbolag att betala ut pengar. Prata istället med en läkare som fastställer att ditt barn har autism, isåfalll kan barnet senare i livet få förtidspension, o dom pengarna rör fan inte du. Jag trodde jag läst det mesta i bedrägeriförsök, men att utnyttja sitt barn till det, du är fan inte klok nånstans o borde inte få ha barn.

Anonym (Mamma) skrev 2017-05-01 16:01:59 följande:

Vi angav ett konto (mitt) som de förde över till. Behövde inte vara barnets men en vårdnadshavares. Är nog enklast så så kan du flytta det vart du vill sedan. Det är alltså du som bestämmer vad pengarna används till och ser till att det kommer barnet till hjälp. Det är ingen som kollar upp det utan litar på ditt omdöme som vårdnadshavare.

• Anonym (?)

Mina barn älskar mig och jag dom, mer än du nånsin kan ana. Skulle aldrig vara utan mina barn. Att du säger så, att du ens önskar så. Hemskt, jag blir ledsen att nån säger att jag inte förtjänar mina barn, usch och fy vad känslokallt och genomont. Enormt elakt ????
  • Anonym (D)

Att anklaga ts för brottslighet på det sätt du gör här är riktigt ruttet. Varför i hela friden skulle ts få för sig att stjäla från sitt barn?! Normala föräldrar gör inte det. Normala föräldrar gör allt vad de kan för att hjälpa sina barn. Till exempel kan de se till att få ut de försäkringspengar de har rätt till och på så vis göra det möjligt att skapa en bättre tillvaro för barnen.
Svar på tråden Anmäla Autism till TRYGGHANSA.