• Meylie89

Vi som hoppas på syskon 2018!

Slutade med minipiller i mitten på April då jag och sambon äntligen känner oss helt redo att påbörja bebisverkstan.

Vi har sedan tidigare två barn, födda 2010 och 2013. Har även två missfall i bagaget, jan-09 och aug-11.

Vi är på första försöket och har ÄL nu i dagarna.

Fler som planerar syskon och vill följas åt??

• Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!
  • LoveEver

Hello tjejer

Hoppar in även jag här har två barn sedan tidigare (8 år och 11 månader)

Nu har jag och mannen gjort första försöker till "bebis2018" har BIM på Söndag 21 maj och har sedan dagen efter äl mått illa till och från haft mollvärk / växtvärk, yrsel, rikligt med flytningar, ont i ryggslutet o väldigt känsliga bröstvårtor.

Har beställt hem ett tidigt gravtest ifrån gravidkollen dom ska komma idag så tänkte testa med det imorgon :D

Någon av er som testat med deras test förut ?

Har bara erfarenhet av cb och rfsu test.

Men vi håller tummarna att vi made it på första shooten :)

Grattis till er alla som redan fått det där efterlängtade plusset <3

• oONinniOo

Tog ett RFSU igår som var tvärblankt, men med tanke på hur gravid jag känner mig så gick jag och köpte ett tidigt från Lloyds. Tog ett nytt idag och nu börjar jag hoppas lite!

• liljah33

Här dök mensen upp i förrgår. Usch, varit så himla ledsen. Svårt att tro att jag någonsin kommer bli gravid igen, sorgen efter missfallet i mars är olidlig :/

• geranium86
    liljah33 skrev 2017-05-19 19:44:55 följande:

Här dök mensen upp i förrgår. Usch, varit så himla ledsen. Svårt att tro att jag någonsin kommer bli gravid igen, sorgen efter missfallet i mars är olidlig :/

Känner med dig. Aldrig behövt uppleva ett missfall, men bara sorgen i att få mensen när man hoppas på ett plus tycker jag är tung. Kan då inte ens tänka mig hur du känner <3 vi får hålla tummar och tår att nästa månad är vår månad!
  • brennaV

Min mens kom 4 dagar tidigare i maj. Har ägglossning nu i dagarna och bim i början på juni. Hoppas så klart på plus men samtidigt vet jag inte om jag pallar ytterligare en förlust, ett missfall. Har ju haft 3 st på mindre än 1 år. Kroppen tar sån stryk av det. Heja alla oss som fortfarande hoppas på plus

• liljah33
    geranium86 skrev 2017-05-19 20:40:51 följande:

Känner med dig. Aldrig behövt uppleva ett missfall, men bara sorgen i att få mensen när man hoppas på ett plus tycker jag är tung. Kan då inte ens tänka mig hur du känner <3 vi får hålla tummar och tår att nästa månad är vår månad!

Jag hoppas aldrig du behöver uppleva det, för det är bland det värsta jag varit med om. Hjärtat är itu. Själen är svart av sorg och livmodern är ekande tom. Skulle varit på RUL förra veckan om min bebis inte somnat in i v.12. Så tragiskt.

Nu har jag lidit nog. Jag hoppas verkligen på våran tur nästa månad, jag börjar vara slut på energi... att hålla hoppet uppe!
  • Wunja

Fick min mens tisdags, en dag sen. Blödde inte lika mycket som jag brukar göra.. livmodertappen är fortfarande mjuk, blodkärlen på brösten blir tydligare och illamåendet består. Fan vågar man hoppas ändå att man bara hade en genombrottsblödning? -.- Mensen är slut men det sticker o har sig fortfarande.

• Trolla
    liljah33 skrev 2017-05-19 22:55:04 följande:

Jag hoppas aldrig du behöver uppleva det, för det är bland det värsta jag varit med om. Hjärtat är itu. Själen är svart av sorg och livmodern är ekande tom. Skulle varit på RUL förra veckan om min bebis inte somnat in i v.12. Så tragiskt.

Nu har jag lidit nog. Jag hoppas verkligen på våran tur nästa månad, jag börjar vara slut på energi... att hålla hoppet uppe!

Åh när jag läser det här kastas jag tillbaka till jan 2012 när jag var på rul och fick höra "det här är inte en normal graviditet. Fostret är tyvärr dött". Min första graviditet (av hittills 4, har två barn nu) och jag visste inte ens att man kunde få missfall utan att det kom ut. Sån jävla chock och sorg, kan fortfarande grina när jag tänker på det. Hade inte en tanke på att nåt kunde vara fel, trodde jag skulle få se ett pickande hjärta och sprattlande fötter. Är inte så förtjust i ordet "styrkekramar" men nu skickar jag såna till dig!!
  • Leapea1
    liljah33 skrev 2017-05-19 19:44:55 följande:

Lider med dig. Jag har fått 2 missfall iår, ett i slutet på januari och ett i slutet på april. Skulle man bli gravid igen känns det som att man går och väntar på det tredje.. :( jag har nu slutat köpt ältester och "lever på" som vanligt istället. Dom gångerna innan ville jag ha sån himla koll när jag hade äl så nu släpper jag lite på det och så får det bli när det blir. Hoppas på lycka för oss. Kram!
Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!