• Meylie89

Vi som hoppas på syskon 2018!

Slutade med minipiller i mitten på April då jag och sambon äntligen känner oss helt redo att påbörja bebisverkstan.

Vi har sedan tidigare två barn, födda 2010 och 2013. Har även två missfall i bagaget, jan-09 och aug-11.

Vi är på första försöket och har ÄL nu i dagarna.

Fler som planerar syskon och vill följas åt??

• Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!
  • MalynCazzandra
    brennaV skrev 2017-05-01 19:54:10 följande:

Kan inte bli starkare

Har precis myst med gubben så nu hoppas man att det går vägen! :D
  • MalynCazzandra
    Meylie89 skrev 2017-05-01 20:01:18 följande:

Känner mig också febrig idag, ont i både mage och rygg.... och dessutom positivt (utan tvekan positivt alltså;) ) ÄL test.

Men är såå typiskt, 4-åringen har fått ögoninflammation och feber och vill helst sitta klistrad på mig! Får hoppas att det går bra att sova i sin egen säng en stund iaf ;)

Åh nej vad typiskt! :( men ja som du säger så kanske han kan sova lite själv så ni hinner med en snabbis iaf ;) hihi
  • Meylie89
    MalynCazzandra skrev 2017-05-01 22:58:34 följande:
    Har precis myst med gubben så nu hoppas man att det går vägen! :D
    Haha, här jobbar jag på det! Han säger aldrig nej annars men idag fattar han inte vinken alls ;) vill inte behöva skrika rakt ut att nu får han minsann ställa upp för nu har jag ägglossning :p
  • MalynCazzandra
    Meylie89 skrev 2017-05-01 23:00:23 följande:

Haha, här jobbar jag på det! Han säger aldrig nej annars men idag fattar han inte vinken alls ;) vill inte behöva skrika rakt ut att nu får han minsann ställa upp för nu har jag ägglossning :p

Haha hur gick det? Lyckades ni? ;)
  • Meylie89
    MalynCazzandra skrev 2017-05-02 06:35:28 följande:
    Haha hur gick det? Lyckades ni? ;)
    Haha, ja, tillslut såå ;)
  • Leapea1
    brennaV skrev 2017-05-01 20:44:54 följande:

Kram! "Vet hur det känns" - 3 missfall på raken för mig, så låt oss hoppas på vår tur nu

Hur har det gått annars för er? Ringde nyss kvinnokliniken och frågade om man kunde få ta blodprov och se om man har brist på något som orsakar missfall men hon sa att dom gör inget fören man fått 3 stycken. Och du skrev att ni fått 3 på raken - ska ni göra någon utredning?
  • brennaV

Vi påbörjade en utredning den 21/4. I och med att vi har två friska pojkar födda 2012 och 2013 tillsammans så menar de på att vi vet att vi kan bli gravida, och problemet för oss nu är att få behålla det. Hon gjorde ett vul på mig. Hon såg något flöde i livmodern som skulle kunna vara polyp, och det kan man se om man gör hysterskopi (sprutar in koksaltlösning i livmodern och då kan man tydligare se vad som är "flödet"). Hon såg även då en äggblåsa som var 20 mm, dvs mogen och redo att släppa. Man gör denna hysterskopi på dag 10 i cyklen. Då vi såg en äggblåsa så räknade vi den dagen som min ägglosningsdag och sedan mens 14 dagar senare, sen plussade vi på 10 dagar. Har alltså fått tid för hysterskopi den 16/5. Men i och med att mensen kom 4-5 dagar för tidigt måste jag byta dag nu. Sedan tog hon sköldkörtelprov på mig också. Hon menade på att vi haft otrolig otur...men jag vet inte jag.

Leapea1 skrev 2017-05-02 08:59:17 följande:

Hur har det gått annars för er? Ringde nyss kvinnokliniken och frågade om man kunde få ta blodprov och se om man har brist på något som orsakar missfall men hon sa att dom gör inget fören man fått 3 stycken. Och du skrev att ni fått 3 på raken - ska ni göra någon utredning?

• MalynCazzandra
    Meylie89 skrev 2017-05-02 08:42:59 följande:

Haha, ja, tillslut såå ;)

Haha härligt! :) då får vi se om ca en vecka om det tagit sig! Hur ska man orka hålla sig från att testa??!! Är ju så nyfiken :D :D
  • liljah33

Här är en till som försöker få till barn nr 2. Drabbades tyvärr av missfall nu i mars, men har nu efter en mens börjat testa ägglossningstest igen. Hoppas på att ägglossningen inte uteblir denna månad.

Vilka tester använder ni? Hur länge håller ni er innan ni testar?

• Meylie89
    MalynCazzandra skrev 2017-05-02 10:29:30 följande:
    Haha härligt! :) då får vi se om ca en vecka om det tagit sig! Hur ska man orka hålla sig från att testa??!! Är ju så nyfiken :D :D
    Jag lär nog försöka hålla mig till bim iaf! :)
Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!