• Meylie89

Vi som hoppas på syskon 2018!

Slutade med minipiller i mitten på April då jag och sambon äntligen känner oss helt redo att påbörja bebisverkstan.

Vi har sedan tidigare två barn, födda 2010 och 2013. Har även två missfall i bagaget, jan-09 och aug-11.

Vi är på första försöket och har ÄL nu i dagarna.

Fler som planerar syskon och vill följas åt??

• Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!
  • Meylie89
    Anonym (L) skrev 2017-05-13 14:38:11 följande:

Hej!

Jag tog ut min hormonspiral för tre veckor sedan. Har under tiden jag haft spiralen ej haft mens men har fått liten mensvärk en gång i månaden och lite molande mitt emellan. Har tolkat detta som min mens och ägglossning. Fick en minimal blödning två dagar efter spiraluttaget. Enligt detta hade jag ägglossning en vecka efter spiraluttaget och vi sexade på runt ägglossningen. Tog endast ett ägglossningstest där strecket blev hälften så starkt som kontrollstrecket. Skulle fått mens för två dagar sedan om man följer mitt mensvärkmönster sedan spiralen men ingen mens ännu. Dock hemsk mensvärk i två dagar nu. Negativt gravtest på bim.

Så till min fråga: tror ni att min kropp inte är igång än efter spiraluttaget? Eller kan man ha massor av mensvärk trots att man är gravid? Ska prova ta ett till test imorgon tänkte jag men känns otroligt när jag har så tydlig mensvärk..

Kan ju vara så att kroppen inte riktigt kommit igång. Svårt att säga.

Bästa är väl kanske att vänta ett litet tag o sen göra ett nytt test om några dagar. Eller börja testa varje dag med ÄL test istället, men då måste det ju göras regelbundet och fler dagar i följd:)
  • Anonym (L)
    Meylie89 skrev 2017-05-14 10:43:31 följande:

Kan ju vara så att kroppen inte riktigt kommit igång. Svårt att säga.

Bästa är väl kanske att vänta ett litet tag o sen göra ett nytt test om några dagar. Eller börja testa varje dag med ÄL test istället, men då måste det ju göras regelbundet och fler dagar i följd:)

Gjorde test idag, såå lycklig men allra mest chockad, totalchockad över att det gick på första försöket :O

• Meylie89
    Anonym (L) skrev 2017-05-14 11:00:29 följande:

Gjorde test idag, såå lycklig men allra mest chockad, totalchockad över att det gick på första försöket :O

Åh grattis! :D

Samma för mig, har gjort 5 test nu (alla positiva) men kan fortfarande inte fatta !! :D
  • LA8

Tanken har slagit mig. Men vågar inte hoppas på det, då det förra gången tog kanske 8 månader.

Erica1985 skrev 2017-05-14 07:21:24 följande:

Min mens kom igång direkt och enligt mina test hade jag äl direkt. Hoppas att det är så att du redan är gravid!!

• Anonym (S)

Hej! Jag hoppar in här :) grattis till er som plussat!

Den 7e april fick jag plus, tyvärr slutade graviditeten i missfall 24/4 (5+9)

Nu hoppas vi på februari 2018! Tycker ni att ÄL testet (MF +13) ser positivt ut? Clearblue blinkade bara denna månad och blev aldrig Max.
  • Anonym (S)

Oups, den översta bilden är det jag tror var ett positivt ÄL test

• Meylie89

Bim imorgon och Ja nu är det ingen tvekan över om testen är positiva eller inte :D chocken börjar lägga sig men lär köpa ett digitalt test bara för att få det svart på vitt! Symptom just nu : ömma bröst, molvärk som kommer o går... och jag som är en riktig kaffoman har knappt fått i mig en halv kopp kaffe idag ;)

• oONinniOo
    Meylie89 skrev 2017-05-15 18:21:35 följande:

Bim imorgon och Ja nu är det ingen tvekan över om testen är positiva eller inte :D chocken börjar lägga sig men lär köpa ett digitalt test bara för att få det svart på vitt! Symptom just nu : ömma bröst, molvärk som kommer o går... och jag som är en riktig kaffoman har knappt fått i mig en halv kopp kaffe idag ;)

Grattis! Glad
  • EmmaoFredrik

Hoppas gärna in i tråden om de går bra.
    Tog ut min p-stav idag så nu har vi tänkt försöka göra syskon åt våran två grabbar som är 9 och 6.

• Wunja

Hoppar också in här, har en son som är 2,5 år och nu vill vi ha ett syskon! Första försöket den här cykeln, två veckor sen, är på bim idag alltså och har inte fått min mens än! Mjuk livmodertapp (som annars är hård som pannan innan mens), större och ömma bröst och man kan klämma fram mjölk ur (?!) Och molvärk från #&$#$$ xD Illamående från och till..

Har inget test hemma för det sista tog jag självklart igår men det visade negativt -.- vet inte om jag kan våga hoppas ändå.

Grattis till alla plus förresten :)

Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!