Anonym (L) skrev 2017-05-13 14:38:11 följande:
Hej!
Jag tog ut min hormonspiral för tre veckor sedan. Har under tiden jag haft spiralen ej haft mens men har fått liten mensvärk en gång i månaden och lite molande mitt emellan. Har tolkat detta som min mens och ägglossning. Fick en minimal blödning två dagar efter spiraluttaget. Enligt detta hade jag ägglossning en vecka efter spiraluttaget och vi sexade på runt ägglossningen. Tog endast ett ägglossningstest där strecket blev hälften så starkt som kontrollstrecket. Skulle fått mens för två dagar sedan om man följer mitt mensvärkmönster sedan spiralen men ingen mens ännu. Dock hemsk mensvärk i två dagar nu. Negativt gravtest på bim.
Så till min fråga: tror ni att min kropp inte är igång än efter spiraluttaget? Eller kan man ha massor av mensvärk trots att man är gravid? Ska prova ta ett till test imorgon tänkte jag men känns otroligt när jag har så tydlig mensvärk..
Kan ju vara så att kroppen inte riktigt kommit igång. Svårt att säga.
Bästa är väl kanske att vänta ett litet tag o sen göra ett nytt test om några dagar. Eller börja testa varje dag med ÄL test istället, men då måste det ju göras regelbundet och fler dagar i följd:)