• Anonym (Undrar ärligt)

Är det ett problem att Sveriges 3:e största parti har väljare...

Med väldigt låg IQ? För framtidens säkerhet och så.

• Svar på tråden Är det ett problem att Sveriges 3:e största parti har väljare...
  • EnAnonumius
    Dr Nail skrev 2017-05-21 06:32:09 följande:
    Ingen röstar med sin IQ. Man röstar med KÄNSLOR, IQ har ingenting med det att göra.

Politiskt tillhörighet handlar om inte om logiskt tänkande.
    Precis..

Vill tillägga till detta inlägg.
    Hur många säger inte efter det har röstat; "Jag röstade på det som KÄNDES rätt?"
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Realist) skrev 2017-05-21 16:16:15 följande:

Efter valet struntade de etablerad partierna vad väljarna tyckte och gjorde DecemberÖverenskommelsen, som endast syftade till att utestänga demokratiskt valda personer från inflytande.

Har läst det där argumentet många gånger och blir lika trött varje gång. Utestänga? Tänk motsatsen, måste alla förslag få 100% ja i riksdagen? Nej, det räcker med en majoritet. Med samma resonemang skulle inte Alliansen fått styra med sin majoritet 2006-2010, de utestängde ju hela vänstern men inte fan blev det livat då om att några blev "utestängda".
  • intenu1111
    Dr Nail skrev 2017-05-21 06:32:09 följande:

Ingen röstar med sin IQ. Man röstar med KÄNSLOR, IQ har ingenting med det att göra.

Politiskt tillhörighet handlar om inte om logiskt tänkande.

Nej, det gör man inte! Man röstar på de man tror ska göra det som är bäst för svenska medborgare, vilket de flesta partier struntar i.

Och givetvis så undersöker man vad saker och ting kostar och hur skattepengarna spenderas.

Man är ju en skaplig idiot som inte borde ha rösträtt och man går på vad som känns bra.

Man bör ju sätta sig in så gott det går och rösta på de som man " tror" vill göra det ganska bra för de flesta.
  • Equalizer

Hur definierar TS "väldigt låg" IQ?

KillBill skrev 2017-05-22 18:13:45 följande:
    Enligt Tino Sanandaji så har empiriska studier visat att SD väljare har lägre IQ än övriga väljare så om du och Tino har rätt så har den genomsnittliga IQ nivån ökat inom S och M de senaste åren..
    Som förespråkare av hög invandring från tredje världen så är studier över gruppers IQ något som du bör undvika,för din egen agendas skull.
  • Johan75
    intenu1111 skrev 2017-05-23 19:46:36 följande:
    Nej, det gör man inte! Man röstar på de man tror ska göra det som är bäst för svenska medborgare, vilket de flesta partier struntar i.

Och givetvis så undersöker man vad saker och ting kostar och hur skattepengarna spenderas.

Man är ju en skaplig idiot som inte borde ha rösträtt och man går på vad som känns bra.

Man bör ju sätta sig in så gott det går och rösta på de som man " tror" vill göra det ganska bra för de flesta.
    Man och man. Vissa kanske gör detta men de allra, allra flesta röstar nog med magkänslan. Väldigt få sitter nog hemma och jämför partiprogram innan valet. De flesta har nog en partitillhörighet som de "känner".
    Behold, i come as a thief.
  • KillBill
    Equalizer skrev 2017-05-24 17:24:30 följande:

Hur definierar TS "väldigt låg" IQ?

Som förespråkare av hög invandring från tredje världen så är studier över gruppers IQ något som du bör undvika,för din egen agendas skull.
    När det gäller "rasbiologisk" forskning som jag antar att du åsyftar så är jag övertygad om att Tino Sanandaji håller med mig om att den inte är baserad på vetenskaplig grund.
  • Equalizer
    KillBill skrev 2017-05-24 17:55:05 följande:
    När det gäller "rasbiologisk" forskning som jag antar att du åsyftar så är jag övertygad om att Tino Sanandaji håller med mig om att den inte är baserad på vetenskaplig grund.
    Så för att tydliggöra:
    Den genomsnittliga IQ-nivån i Somalia och Afghanistan är den samma som i Sverige?

• Anonym (T)
    Equalizer skrev 2017-05-24 18:12:46 följande:
    Så för att tydliggöra:
    Den genomsnittliga IQ-nivån i Somalia och Afghanistan är den samma som i Sverige?
    Och du vet förstås varför det är så? 
    Du har koll på orsakerna? 
    För du är väl inte så dum att du tror att iq hänger ihop med nationaliteter? 
  • Equalizer
    Anonym (T) skrev 2017-05-24 18:28:03 följande:
    Och du vet förstås varför det är så? 
    Jag frågar om det är så,och svar har än så länge uteblivit.
    Du har koll på orsakerna?
    Jag har förhållandevis bra koll på sådant.
    För du är väl inte så dum att du tror att iq hänger ihop med nationaliteter? 
    Beror på vad man menar med nationalitet;jag tror inte att IQ är beroende av medborgarskap eller födelseplats.

• KillBill
    Equalizer skrev 2017-05-24 18:12:46 följande:
    Så för att tydliggöra:

Se där, en som vill lyfta fram "rasbiologisk" propaganda i debatten. Det kan inte bli mycket vidrigare..
Svar på tråden Är det ett problem att Sveriges 3:e största parti har väljare...