Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

    Vi som försöker bli gravida efter en extrauterin graviditet /utomkvedshavandeskap

    Jag har ett utomkvedeshavandeskap just nu och ska opereras på fredag så jag kommer hoppa in här då! Var in igår och gjorde vul och bokade operation direkt. Är hemma under tiden och väntar och vilar. Kommer troligtvis ta bort högra äggledaren. Hoppar in här när det börjar bli dags igen att försöka på nytt!

    Hade förresten ingen aning om att försäkringsbolaget kan ge en ersättning för borttagen äggledare så det ska jag skicka in efter operationen (om den tas bort)!

  • Hedblomster
    GlitterLina skrev 2017-06-01 11:08:33 följande:

    Tänker på dig. Du har väl läst mina inlägg om att jag fick ta bort min högra va?

    Jag fick inga pengar för den försäkringen jag hade täckte inte det :(


    Ja jag såg det, beklagar :( Tycker det känns så orättvist även om det inte är något man kan styra....

    Gud vad dåligt, verkar inte vara alla försäkringsbolag som ger! Men vad har man en försäkring till egentligen....
  • Hedblomster
    Thisdream skrev 2017-06-04 15:44:37 följande:

    Hur har de gått för dig med operationen ?:/


    Det har gått bra, jag opererades i fredags. Självklart jättejobbigt och ledsamt men allt gick som det skulle iaf! Är väldigt trött och öm fortfarande men hoppas orka jobba på onsdag.
  • Hedblomster
    Thisdream skrev 2017-06-04 22:36:05 följande:
    Okej va skönt att de gick bra. . :)

    Jag blev sjukskriven näsan en månad. Jag fick komplikationer men de var för agg äggledaren brast :/ blodet i buken retade osv så mådde skit kass och svimmade och grejer :(.. blä
    Oj vad jobbigt :( Min äggledare brast inte för det upptäcktes i god tid vilket känns bra, måste bli mycket mer traumatiskt och jobbigt för kroppen :( 

    Funderar just nu mycket på när kroppen är redo och igång igen. Läkaren sa att vi kan försöka igen så fort jag känner mig läkt och mensen är igång igen. Hoppas den kommer igång snabbt... Hade nästan hunnit köpa första babyplagget när jag insåg att det här är inte en frisk graviditet, och nu känns det mest bra men också sorgligt att jag inte hann. Funderar på om det skulle kännas tröstande att börja planera inför när det väl händer men vet inte... 
  • Hedblomster
    Thisdream skrev 2017-06-05 19:45:03 följande:
    Mitt var långt gånget och en sjukvård som inte lyssnade på mig.. de gick så långt att jag tom anmälde det till löf som gav mig ersättning. Jag fick alltså rätt i ärendet.

    Det dystra är att nu sitter jag inne på samma avdelning ikväll. Min smärta o magen som kom i lördags vill inte ge med sig och jag mådde skit på jobbet :/.. kollegorna fick mig att ringa... så här sitter jag , ovetandes om vad som händer i min kropp.. ont så jag mår illa 5 dagar efter äl så de kan ju inte vara ett nytt X, Men dom vill ändå kolla mig för att kunna rädda min äggledare som är kvar snabbt om de skulle vara nått :/.. endast andra försöket efter gravid stoppet :/ jag hade ju nått som kallas mola också..
    Men hjälp! Håller alla tummar för att det inte är något allvarligt :( Som du säger borde det inte vara ett nytt X men vad kan det vara tro. Skönt att de verkar lyssna på dig den här gången och vill kolla iaf! Helt vansinnigt att de inte gjorde det sist?!

    Mitt första samtal ang. min graviditet var till en barnmorska som bara sa att blödningar var heeelt normalt (i 2 veckor...?) och bokade in en tid ett par veckor senare. Men då hade jag inte haft ont än. När jag väl hade haft en smärtepisod tog 1177 och sedan kvinnokliniken det väldigt allvarligt och jag fick komma in direkt så det kändes skönt. 
  • Hedblomster
    Thisdream skrev 2017-06-05 22:55:22 följande:

    Jag är hemma igen.. lite besviken ändå att dom inte riktigt lyssnade på mig men skönt att vul inte visade nått allvarligt :).

    Iaf , kom in och lämnade urin Prov. Dock hade jag kissat strax innan jag fick åka in för jag va VERKLIGEN kissnödig.. så jag hade inte håll mig mer än 40 min vilket jag nämnde när dom tog grav test. De visade såklart neg.. alla andra tester var bra.. fick göra vul och hon hittade ingenting konstigt (skönt) men så säger hon att ja gravid är du inte så lycka till nästa grav.

    Då sa jag att det är ju bara 5 dagar sedan äl ? Så det är väl inte konstigt de inte syns ntt på vul och att grav test va neg?.Då säger hon att testen är rätt känsliga osv.. men om inte ägget hunnit fästa än så kan de varken synas eller ge utslag ? Eller har jag fel hahaha.. vad tror ni ? Tror ni de är helt kört för mig ?. :O


    Vi får hoppas att det var något annat som spökade! Men nej ägg fäster väl ofta inte så tidigt så då kan det ju inte synas på något test! Behöver inte alls vara kört!
  • Hedblomster
    Carrolkpg skrev 2017-06-06 10:57:32 följande:

    Hej! Jag hoppar in i denna tråd. Drabbades av ett X i september förra året. Min högra äggledare brast så fick 2 liter blod ut i buken :(. Operades akut och det gick bra ändå. Efter händelsen tog det lång tid innan jag ens ville vara intim med min partner. Det tog rätt hårt på mig psykiskt har jag förstått i efterhand. Nu känner jag mig redo och vi har börjat försöka igen. Tog ett test igår men det visade negativt :(. Bara att försöka igen.


    Fy så jobbigt :( Hoppas ni lyckas snart!

    Eftersom jag opererades i fredags vet jag inte hur jag kommer känna längre fram men just nu känns det som att det är något traumatiskt som jag måste älta och sörja. Jag vill dock gärna börja försöka så snabbt som möjligt... Läkaren sa att jag bara måste känna att jag läkt och att mensen kommit igång innan vi försöker men tydligen brukar många få rekommendationer om 2-3 månader. Jag vill verkligen inte vänta 3 månader. 
  • Hedblomster
    Carrolkpg skrev 2017-06-10 18:03:11 följande:

    Jag är gravid!!! Tog ett test imorse och på stickan stod det gravid 2-3. Konstigt att det inte blev positivt när jag tog i måndags. Nu är jag glad och lite orolig haha. Hur går det för dig???


    Grattis!!!! Gud vad kul! Håller alla tummar!
  • Hedblomster
    MissAhlman skrev 2017-06-18 20:27:18 följande:

    Hej tjejer!

    Jag har plussat idag! Äntligen!

    Är på BIM idag.

    Imorgon får jag ringa kvinnokliniken för ett ulj.

    Vet ni hur snabbt man får tid till det?

    Hur går det för er andra?


    Ååååh grattis! Hoppas allt går jättebra den här gången!

    Jag fick ägglossning tidigare i veckan, 2,5 vecka efter operationen :) Så det känns skönt att kroppen verkar vara igång. Ska försöka första gången efter op vid nästa äl.
  • Hedblomster

    Verkar som att äl uteblir den här månaden.. Blir så förbannad. Alltid haft väldigt regelbunden och tydlig äl. Kände den så tydligt efter operationen också, och nu när det är dags för andra ägglossningen efter operationen och vi ska försöka igen så kommer den inte ens. 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida efter en extrauterin graviditet /utomkvedshavandeskap