• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Så kom mensen idag. För mig är BIM den 3/7. Fler som vill följas åt?

ÄL

brennav:

21-22/6

BIM

brennav:

3/7

• Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017
  • Jooosen

Just avslutat en dejt med mina två vänner som både är gravida. Såklart glad för deras skull men känns lite som ett slag i ansiktet. De vet inte att vi försöker. Sorry denna bitterhet!!!

• brennaV

Usch så ledsamt. Kanske ska skapa en tråd som heter "vi hörs i augusti" så får vi släppa bebisverkstaden i juli. Eller jag kommer göra det. Nu äter jag chark och äter ost med ett glas rött!

Filippa85 skrev 2017-06-29 19:20:18 följande:

Vad sjukt, min mens kom också idag (också dag 27). Men man få se det från den positiva sidan, kan man dricka lite vin på semestern och snart är det dags igen! :) 

Har aldrig kört ÄL-tester m.m. men nu kommer jag köra natural cycles och Äl-tester under 3 månader för att se hur kroppen fungerar.

• brennaV

Det är tufft att höra när man själv försöker och inte lyckas. De flesta av våra vänner vet att vi försöker med en trea. Men det bara liksom vill sig inte.

Jooosen skrev 2017-06-29 20:22:00 följande:

Just avslutat en dejt med mina två vänner som både är gravida. Såklart glad för deras skull men känns lite som ett slag i ansiktet. De vet inte att vi försöker. Sorry denna bitterhet!!!

• Jooosen
    brennaV skrev 2017-06-29 20:28:28 följande:

Det är tufft att höra när man själv försöker och inte lyckas. De flesta av våra vänner vet att vi försöker med en trea. Men det bara liksom vill sig inte.

Ja det där är svårt. Vet liksom inte om man ska säga något eller vara tyst. Känns som en press om alla ska veta. Men funderar kanske på att säga något. Eller inte haha :/
  • FrökenJ90

Jag vet hur det känns. Hugger liksom i en. Har en kompis som är gravid. Var inte ens planerat utan hände trots skydd. Och så sitter man själv och inte lyckas fast man kämpar för att få till det. Surt. Är glad för hennes skull men svider ändå.
  • celluliten

Det är tufft! Jag har också träffat en gravid vän idag, hon vet att vi är sugna på en till och även att vi haft missfall. Jag är verkligen genuint glad för henne, men hon förstår ju även att det är lite tufft för mig i och med missfallet.

...

Jag har haft lite kramper igår och idag, vågar inte hoppas för mycket, mensen bör komma på måndag om det inte tagit sig den här gången :)
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-29 20:27:31 följande:

Usch så ledsamt. Kanske ska skapa en tråd som heter "vi hörs i augusti" så får vi släppa bebisverkstaden i juli. Eller jag kommer göra det. Nu äter jag chark och äter ost med ett glas rött!

De tycker jag faktiskt va en väldigt bra idé. Döp tråden till vi ses igen augusti typ :)) för om tant röd kommer på måndag då lägger jag ner FL till augusti Eller snarare september. För jag kommer ha min näst nästa BIM ca 7 september.
  • Jooosen

Ja jag funderar oxå på att ta paus. Men samtidigt kommer ja sakna er att prata med haha!!

• My102

Jag är bortrest utan mannen som måste jobba under nästan hela juli så här blir det verkligen paus!

• My102
    My102 skrev 2017-06-29 15:58:24 följande:

Mensvärk delux kom nu ???? Mens på ingång

Det här har lite konstigt, fick världens magknip idag, jag förknippade det med mensvärk. Det kom och gick i ungefär en timme..eller knappt det. Efter de känner jag ingenting! Och ingen mens..mensen kommer antaligen komma ändå. Men den här sortens mensvärk brukar vara ihållande och mensen brukar "sättas igång".

Det är lite svårt att förklara men jag var och fick ögonbrynen fixade och medans jag låg där på rygg så rörde jag benen och då kom smärtan (ungefär som magmusklerna reagerade), sen kom den vid rörelse (jag klarade inte av att gå in butiker för jag kände hur det vred till) men när jag satte mig ner som var det borta. Jag vägrar tro att det var en dålig mage för det bör jag ändå känna skillnad på :P. Men det var diffust. Nu när jag ska sova känner jag lite stick.

Men mina ömmande bröst har avtagit och nu har jag bara ömma partier.

Någon annan med liknande symtom?
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017