• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Så kom mensen idag. För mig är BIM den 3/7. Fler som vill följas åt?

ÄL

brennav:

21-22/6

BIM

brennav:

3/7

• Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017
  • My102

Jag har BIM 1 juli (tror jag, 30 juni/1 juli). Hade ÄL smärtor från helvete förra söndagen, har det sällan för jag kan inte komma ihåg sist jag kände av ÄL smärtor förutom stick. Har haft mensvärk till och från sen dess, är lite yrslig ibland, illamående ibland , halsbränna (men det har jag i vanliga fall också) ömma bröst som har pendlat, finnar! Brukar kanske få en..nu har jag sex ???? I fejjan.

Har testat tidiga test, vanliga test men inget syns. Jag tror helt enkelt att jag mår så här pissigt varje månad :/

• brennaV

Det är verkligen surt när kroppen spelar ett spratt med en. Jag har molvärk/mensvärk och thats it. Så jag räknar med mens till helgen och tog av någon dum anledning ett tidigt test som visade nada. Jag säger till alla andra att inte ta ett tidigt test, så gjorde jag det själv denna månad, fan!

My102 skrev 2017-06-27 21:57:59 följande:

Jag har BIM 1 juli (tror jag, 30 juni/1 juli). Hade ÄL smärtor från helvete förra söndagen, har det sällan för jag kan inte komma ihåg sist jag kände av ÄL smärtor förutom stick. Har haft mensvärk till och från sen dess, är lite yrslig ibland, illamående ibland , halsbränna (men det har jag i vanliga fall också) ömma bröst som har pendlat, finnar! Brukar kanske få en..nu har jag sex ???? I fejjan.

Har testat tidiga test, vanliga test men inget syns. Jag tror helt enkelt att jag mår så här pissigt varje månad :/

• Jooosen
    brennaV skrev 2017-06-27 22:19:34 följande:

Det är verkligen surt när kroppen spelar ett spratt med en. Jag har molvärk/mensvärk och thats it. Så jag räknar med mens till helgen och tog av någon dum anledning ett tidigt test som visade nada. Jag säger till alla andra att inte ta ett tidigt test, så gjorde jag det själv denna månad, fan!

Samma här!! Trodde aldrig ja skulle göra d själv ..
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-27 18:39:04 följande:
    Då håller vi tummarna för att det är något positivt! :D jag känner verkligen ingenting.. visst är jag trött, och kan på morgonen känna av lite brännande känsla i halsen, som vid halsbränna. Men jag tänker att såna saker kan ju bero på helt vanliga saker så som att man kanske sovit lite sämre senaste tiden, eller att man är lite stressad på jobbet inför semester... att jag inte åt frukost tillräckligt tidigt osv osv. Jag känner inget som är supertydligt ihopkopplat med en graviditet därmed är jag inställd på att mensen kommer komma :/
    Ja vi får väl hoppas, men man vet aldrig. Då de är första försöket så tror jag inte att de har blivit nått. Min man blir stressad när jag nämner äl så tyvärr har vi inte fått till de som jag vill. Men bAra att fortsätta i så fall..

Hur många försök har ni gjort ?
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-27 22:39:12 följande:
    Ja vi får väl hoppas, men man vet aldrig. Då de är första försöket så tror jag inte att de har blivit nått. Min man blir stressad när jag nämner äl så tyvärr har vi inte fått till de som jag vill. Men bAra att fortsätta i så fall..

Hur många försök har ni gjort ?
    Ja det kan ju bli en stress när det blir lite av ett "måste" :/

Jag slutade med ppiller i början på januari. Sen dess har min mens varit oregelbunden mellan 28-35 dagar. Senaste två månaderna runt 30-32 dagar så jag antar att det börjat stabilisera sig. Tycker dock att den eviga väntan varje månad är väldigt jobbig.. att inte veta. För att sedan en dag upptäcka att mensen kommit.

Har du koll på din äl? Jag testade äl-test för första gången denna månad. Så det vore ju kul om det blev ett plus nu när man för en gångs skull haft lite koll på äl :)
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-06-27 22:59:32 följande:
    Ja det kan ju bli en stress när det blir lite av ett "måste" :/

Jag slutade med ppiller i början på januari. Sen dess har min mens varit oregelbunden mellan 28-35 dagar. Senaste två månaderna runt 30-32 dagar så jag antar att det börjat stabilisera sig. Tycker dock att den eviga väntan varje månad är väldigt jobbig.. att inte veta. För att sedan en dag upptäcka att mensen kommit.

Har du koll på din äl? Jag testade äl-test för första gången denna månad. Så det vore ju kul om det blev ett plus nu när man för en gångs skull haft lite koll på äl :)
    Jag har kört me äl sticka för första gången, men samtidigt med mina 2 andra använde jag de aldrig. Då körde jag på sekret metoden och de gick det oxå. Har gjort de denna gång oxå samtidigt som jag tagit äl sticka.
    Så vi får väl se vad som händer...

Jag tog ut min pstav 15 maj så hade första mensen den 7 juni efter uttag av den.
  • Hansson88

Åh! Vilken lång väntan på BIM. Det känns som att man bara väntar och väntar. Antingen så väntar man på ägglossning eller så väntar man på antingen ett plus eller mensen. Tradigt. Jag avskyr att vänta.

Jag har bim den 5 Juli. Är på Äl+8 idag. 7 dagar kvar. Jag vet inte hur jag ska fördriva tiden. Jag är hemma med min snart 10-månaders. Jag hoppades på att bli gravid innan livet rullar igång på riktigt igen för att slippa somna på arbetet. Minns den fruktansvärda tröttheten i början.

• Hmjn89

Jag mår faktiskt lite dåligt om dagarna... Inga särskilda gravidsymptom än dock men om jag inte är gravid måste jag hålla på att bli sjuk eller nåt... Nånting ligger och dräller i kroppen!

BIM-4 idag, väntar på tidigt test från Graviditetskollen men skulle kommit i måndags så vet inte om den tappats bort på vägen...

• FrökenJ90
    Hmjn89 skrev 2017-06-28 08:55:46 följande:

Jag mår faktiskt lite dåligt om dagarna... Inga särskilda gravidsymptom än dock men om jag inte är gravid måste jag hålla på att bli sjuk eller nåt... Nånting ligger och dräller i kroppen!

BIM-4 idag, väntar på tidigt test från Graviditetskollen men skulle kommit i måndags så vet inte om den tappats bort på vägen...

Har bim-3 idag. Känner mig också konstig. Yr i huvudet och känner mig andfådd trots att jag är helt stilla. Just nu försöker jag bara samla kraft för att åka till jobbet. Har inte tagit något test än. Ska försöka vänta till bim.
  • miimee

Nu är jag med i gänget! Testade också precis blankt, haha! Bim-6

Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017