• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Wohooo, spännande!!

emizz skrev 2017-06-18 20:03:04 följande:

Har känt en molande smärta från och till idag samt känt mig allmänt konstig...hoppas på att de gror något inuti mig och inte inbillning :D tror inte jag kommer kunna hålla mig till mer än ÄL+10 hahahaha.....

• brennaV

Wohooo, spännande!!

emizz skrev 2017-06-18 20:03:04 följande:

Har känt en molande smärta från och till idag samt känt mig allmänt konstig...hoppas på att de gror något inuti mig och inte inbillning :D tror inte jag kommer kunna hålla mig till mer än ÄL+10 hahahaha.....

• brennaV

Helt rätt! Samma för mig. Tar det sig inte denna månad, blir nästa månad lite vad vi gör den till. Vi är nämlignen ute och reser och jag släpar inte med mig äl stickor då

Isvattenis skrev 2017-06-18 19:56:27 följande:

I sommar släpper jag allt jag tidigare tänkt på.

Jag dricker när jag vill, festar om jag vill. Kommer Ligga så klart mycket Runt ÄL. (Midsaommar) men kommer även dricka två dagar i rad.

Har inga grav test hemma utan kommer köpa om jag passerar BIM.

• brennaV

Jag kör via safari och inte appen. Man ser aldrig bilden utan en html kod typ.... (svårt att förklara) det tar lite tid innan det kommer upp.

Hansson88 skrev 2017-06-19 19:00:09 följande:

Hur får ni upp bilder? Hur jag än försöker så laddas inte mina bilder upp!

• brennaV

Jag föredrar mindre grupper. I stora grupper kan man ställa en fråga och kanske aldrig få svar för det försvinner i mängden. Så välkommen hit

miimee skrev 2017-06-19 15:45:03 följande:

Hej! Skrev i den stora gruppen men denna grupp var lite mer centrerad och synkad. Kul.

Har äl i dagarna nu, kanske redan haft. Tycker mig alltid ha stenkoll på cykeln och nu när vi väl ska börja försöka "på riktigt" igen så blir jag osäker på mina symptom. Typiskt! Men bim 4/7

• brennaV

Mys imorgon också

Hansson88 skrev 2017-06-19 20:28:42 följande:

Woho! Och vi hann mysa ikväll

• brennaV

Lite kvar, men det närmar sig

Tezzan skrev 2017-06-19 21:19:58 följande:

Är det för svagt eller närmar jag mig ÄL? Har lovande värk i magen ikväll

• brennaV

Idag och imorgon

luciabarn skrev 2017-06-20 18:28:56 följande:

Jag har världens "mensvärks"-liknande smärta, aldrig varit med om liknande tidigare. Men jag ska inte ha mens utan ÄL.

Så jag tänkte att jag kanske borde köpa äl-test, för att se om det är de eller om jag borde bli orolig.. det visade starkt positivt!

Nu till min fråga: det här var det första ÄL-testet jag någonsin har gjort, när ska man ha sex? Att det är starkt positivt, innebär det att ÄL kommer ske det här dygnet? Indikerar det precis innan ÄL eller när ägget har släppt?

snurrigt inlägg sorry, hoppas någon kan svara :)

• brennaV

När jag väntade nummer två så visse jag inte ens om det. Min mens kom aldrig igång efter bebis 1. Alla kompisar i mammagruppen fick tillbaka mensen ganska fort, men inte jag. Sedan när min son var 7 månader gammal så tyckte jag att jag var så svullen och jag var så sjukt sugen på sötsaker (från att ha kört sockerfritt en månad) och fet mat. Tog ett ägglossningstest som blev starkt direkt när jag kissade på det. Sprang upp till Apoteket och köpte ett gravidtest med veckoindikator, visade 3+....det visade sig då att jag var i vecka 6+0. Så jag hade absolut inga symptom förutom svullen mage och sug efter godis och fet mat

Hmjn89 skrev 2017-06-21 09:53:26 följande:

Här väntar vi också in BIM 1 juli. Tradig väntan med många tankar Jag har haft ganska starka smärtor i ett par dagar, inte riktigt som foglossning utan mer som svaga värkar, huggande, brännande och stickande mensvärkssmärtpor som kommer och går. Supersvullen om magen men misstänker laktosöverkänslighet. Har ingen känsla alls att det skulle tagit sig denna gång...

Någon som har två barn sedan innan som vill dela med sig av hur det var att vänta och få en tvåa?

• brennaV

Kanske har förträngt det mesta, men tycker inte tvåbarnschocken var så extrem. Min man var hemma tre månader så vi hade det skönt tillsammans. Chocken blev typ när båda barnen började förskolan ocu man skulle hinna jobba, ta hand om barnen, husehållet osv. Men det är mysigt med fler barn <3

Hmjn89 skrev 2017-06-21 19:42:53 följande:

Vad spännande! Hade du andra symptom med ettan? Hur blev "tvåbarnschocken" för er?

Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017