När jag väntade nummer två så visse jag inte ens om det. Min mens kom aldrig igång efter bebis 1. Alla kompisar i mammagruppen fick tillbaka mensen ganska fort, men inte jag. Sedan när min son var 7 månader gammal så tyckte jag att jag var så svullen och jag var så sjukt sugen på sötsaker (från att ha kört sockerfritt en månad) och fet mat. Tog ett ägglossningstest som blev starkt direkt när jag kissade på det. Sprang upp till Apoteket och köpte ett gravidtest med veckoindikator, visade 3+....det visade sig då att jag var i vecka 6+0. Så jag hade absolut inga symptom förutom svullen mage och sug efter godis och fet mat
Hmjn89 skrev 2017-06-21 09:53:26 följande:
Här väntar vi också in BIM 1 juli. Tradig väntan med många tankar Jag har haft ganska starka smärtor i ett par dagar, inte riktigt som foglossning utan mer som svaga värkar, huggande, brännande och stickande mensvärkssmärtpor som kommer och går. Supersvullen om magen men misstänker laktosöverkänslighet. Har ingen känsla alls att det skulle tagit sig denna gång...
Någon som har två barn sedan innan som vill dela med sig av hur det var att vänta och få en tvåa?