• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hmjn89 skrev 2017-06-22 08:04:30 följande:

Tack! Mest det som upptar mina tankar för tillfället faktiskt, skönt att höra att det inte behöver betyda kris, depression och skilsmässa. Kommer ju ett liv efter grav och bebisbubblan liksom...

• brennaV

Jag tror A och O för att få det att funka är kommunikation. Vara öppen och ärlig om man känner (har känslan av) att man drar ett större last än sin respektive. Jag och min man delar lika på allt, läggning, hämtning, vabbning osv. [quote=77777900][quote-nick]brennaV skrev 2017-06-22 08:48:36 följande:[/quote-nick][/quote]

• brennaV

Haha, underbart ändå att läsa om sina tecken. Själv är min mage gasig som fan. Men det kanske kan vara all kål jag ätit. Natten till idag vaknade jag upp och hade lätt mensvärk. Jag överanalyserar allt jag med. Om en vecka vet vi

Hmjn89 skrev 2017-06-22 22:41:24 följande:

Okej tjejer, lyssna på de här överanalyserande tecknen:

- Suuupersvullen om magen, gasig

- Hugg och smärta i livmodern/nedre delen av magen

- Minskad aptit men ändå konstant hungrig, vill bara ha frukt och saft

- Fredagsbubblet luktar sopor

- Lite yrsel och illamående under dagen

- Kissar massor, vilket luktar ammoniak (?)

- Så jäkla trött, sover och sover och sover men blir inte pigg.

Vanliga, överanalyserade ÄL-tecken, pre-semestermode eller tidiga tecken på grav? Hade det inte varit för att jag känner mig noll gravid hade jag nog vågat hoppas... (Men om jag inte är det blir det fan diet resten av sommaren )

• brennaV

Glad midsommar alla! Har en lättare släng av depression. Känner inga symtom äl +7, det närmar sig också mitt bf som jag skulle haft om jag inte fått missfall nr 2 i höstas :(

Usch, Depp

• brennaV

Tack fina du. Nästa dipp blir väl i november då jag hade senaste bf. Men jag hoppas verkligen att "den som väntar på något gott..." inte väntar för länge <3

emizz skrev 2017-06-23 22:03:16 följande:

Beklagar missfallet :( förstår vekligen din depp...känslorna är verkligen en berg och dalbana

• brennaV

Idag var jag ute och sprang milen första gången ever. Hade inte problem med det. Snustorr där nere och inga känslor av graviditet what so ever. En vecka kvar tills mens...snyft

• brennaV

Nä usch vilken dröm. Nu hoppas vi innerligt att det tagit sig och den där drömmen var just bara en dröm

Hmjn89 skrev 2017-06-25 08:04:52 följande:

Jag drömde inatt att jag fick missfall och ett litet livsodugligt foster kom ut... :-'( Jobbig känsla som sitter kvar i kroppen, har såna mensliknande kramper i magen men vågar inte hoppas att det tagit sig denna gång.

• brennaV

Ja stanna kvar! I februari var min äl 1 vecka sen- helt sjukt

typ89 skrev 2017-06-26 06:27:12 följande:

Min äl verkar bli sen denna gång (om den kommer alls) så kommer inte ha bim inom datum spannet på tråden iallafall.

• brennaV

Hmm, inte något jag haft. Hur många dagar kvar till bim?

emizz skrev 2017-06-26 09:49:22 följande:

Har haft en sådan otrolig klåda nu i två dagar i ansiktet, halsen på underarmarna och ryggen...molande värken känner jag av lite då och då samma med brösten...

Har någon av er varit med om klåda i tidig graviditet förut eller har kanske?

• brennaV

Känner lite som du. Idag har jag börjat få mensvärk, precis som innan mens. Så det suger lite nu. "Fördelen" är att jag kan dricka vin även under julimånad

luciabarn skrev 2017-06-26 17:03:24 följande:

Idag känner jag mig riktigt trött på den här eeeeviga väntan.. hur gör ni andra för att fördriva tiden och inte fundera på om det blev något den här månaden? Så fort jag kommer hem från jobbet så börjar jag fundera, kolla kalender/dagar, känna efter om jag känner något..

Än så länge, känner jag inte ett smack :(

Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017