• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Så kom mensen idag. För mig är BIM den 3/7. Fler som vill följas åt?

ÄL

brennav:

21-22/6

BIM

brennav:

3/7

• Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017
  • typ89

Hej hoppas in här från juni tråden. Blir 6e försöket med andra barnet. Hoppas verkligen nu. tänkte testa progesterall då min lutealfas varit olika lång sista försöken. Någon mer som använder den?

• Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-06-11 18:49:36 följande:

Lactal balans återställer pH värdet i underlivet. Jag tyckte att mina flytningar luktade mycket efter förra ägglossningen, inte illa men starkt så jag tänkte att jag testar detta. Har man rätt balans så överlever spermierna längre så de kanske är lite hjälp på vägen.

Dock rekommenderas inte detta vid försök att bli gravid pga under behandling så blir underlivets pH värde lågt och de försämrar miljön. Men när jag avslutat kuren så har jag mer än en vecka till ÄL då jag tänker att de borde hinna ordna upp sig :)

Jaha okej! Jag tänkte börja använda Pevaryl mot svamp idag och tre dagar fram. Har äl nästa söndag. Tror du att det hinner ordna upp sig där nere tills dess? :/
  • emizz
    typ89 skrev 2017-06-11 19:32:54 följande:

Hej hoppas in här från juni tråden. Blir 6e försöket med andra barnet. Hoppas verkligen nu. tänkte testa progesterall då min lutealfas varit olika lång sista försöken. Någon mer som använder den?

Hej hej

Jag ska börja använda progesterAll för första gången också denna cykel :D 

• brennaV

Hade min mens förra helgen.

EmmaoFredrik skrev 2017-06-11 15:47:49 följande:

Då är mensen slut o dags o försöka att få till en bebis ???? har ni andra haft er mens än ?

"Välkommen" jag använde progesterall lite lätt förra mensen. Dock testar jag munkpeppar denna månad
    typ89 skrev 2017-06-11 19:32:54 följande:

Mens förbi i tisdags, ägglossning om 1-1,5 vecka.hoppas nu det går vägen för oss alla här i gruppen <3
    Jooosen skrev 2017-06-11 16:10:21 följande:

Mensen över och ägglossning om cirka 1 vecka. Dock tror jag att ja fått svamp så har just påbörjat tredagarskur :((( men hinner nog bli botad lagom tills det är dags att verkligen börja sexa haha .....

• Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-11 19:36:58 följande:
    Jaha okej! Jag tänkte börja använda Pevaryl mot svamp idag och tre dagar fram. Har äl nästa söndag. Tror du att det hinner ordna upp sig där nere tills dess? :/
    Ja de tror jag absolut att de hinner göra :)
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-06-11 21:46:53 följande:

Ja de tror jag absolut att de hinner göra :)

Hoppas det!! När har du äl?
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-11 21:55:49 följande:
    Hoppas det!! När har du äl?
    Jag har oftast 34 dagars cykel så då blir det den 23 juni så här får väntas 12 dagar till (suck)
    BIM 6 juli

Jag känner mig mycket mer chill nu när de är sommar. Tar ett glas bubbel ibland, ett glas vin ibland. Lever livet. Dagarna får gå hur sakta dom vill. De är ju sommar :) glöm inte att njuta av den.
    Jag tänker så här, blir jag - det måste ta sig fokuserad ! nu så kommer jag ångra mig i höst att jag inte njöt mer av sommaren, om de fortfarande inte blivit nått då.
  • brennaV

Min cykel är också mellan 32-34 dagar. Har oftast ägglossning mellan dag 18-22. Testar munkpeppar denna månad för att se om äl kommer tidigare.

Jag lever som du, vin ibland, bubbel ibland och försöker inte tänka för mycket på det. Men det är svårt

Isvattenis skrev 2017-06-11 23:10:35 följande:

Jag har oftast 34 dagars cykel så då blir det den 23 juni så här får väntas 12 dagar till (suck)

BIM 6 juli

Jag känner mig mycket mer chill nu när de är sommar. Tar ett glas bubbel ibland, ett glas vin ibland. Lever livet. Dagarna får gå hur sakta dom vill. De är ju sommar :) glöm inte att njuta av den.

Jag tänker så här, blir jag - det måste ta sig fokuserad ! nu så kommer jag ångra mig i höst att jag inte njöt mer av sommaren, om de fortfarande inte blivit nått då.

• Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-06-11 23:10:35 följande:

BIM 6 juli

Ja men samma här! Man måste leva!! Haha
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017