• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Så kom mensen idag. För mig är BIM den 3/7. Fler som vill följas åt?

ÄL

brennav:

21-22/6

BIM

brennav:

3/7

• Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017
  • brennaV

Känns som om du haft äl! Bara hålla tummarna nu.

emizz skrev 2017-06-15 17:09:24 följande:

Testerna jag tog i tisdags är de starkaste hittils tänkte lägga upp hur det har sett ut lite

Mån 12/6

Tis 13/6

Tis 13/6 sen kväll+ons morgon 14/6

Ons 14/6

Tors 15/6

Hittils idag :)

Jag tror att min ägglossning skedde i onsdags kväll då jag under hela morgonen hade så kraftiga smärtor att jag hade problem att räta på mig...mest höger sida som varade långt ut på eftermiddagen...vad tror ni? :)

• brennaV

Ja du. Mina tester ser ut som om jag har bra stegring enligt stickorna. Enligt clearblue har jag inte ens fertila dagar nu:

Hmjn89 skrev 2017-06-15 16:30:38 följande:

Huuur kan det vara sån skillnad på två olika test? Med lite fantasi ser jag en skugga av ett streck på det billiga, men det var lika svagt igår! Är de olika känsliga eller är det bara så att de dyra faktiskt är mer tillförlitliga?

• emizz
    brennaV skrev 2017-06-15 17:23:21 följande:

Ja du. Mina tester ser ut som om jag har bra stegring enligt stickorna. Enligt clearblue har jag inte ens fertila dagar nu:

Håller också tummarna för dig....konstigt att CB inte ger något utslag med den stegringen på stickorna? Är ju en kraftig stegring som jag hade från dag till dag....testa ikväll igen och försök att inte dricka så mycket minst 2 timmar innan.

• Hmjn89

En hel vetenskap detta! Kommer förlita mig på CB:s men varva med stickorna. Isf stämmer nog appen ganska bra som säger ÄL på lördag. Och om inte stickorna visar nåt kanske vi inte hade missat ÄL förra månaden ändå Men men, håller tummarna för CB ist nu, de får vara så dyra de vill... Tog ett till nu ikväll som var lika starkt som det innan idag så hoppas på att det håller på att bli positivt!

• EmmaoFredrik
    emizz skrev 2017-06-15 14:38:25 följande:

Efter två starka streck har man ägglossning 12-48 h efter :)

Så bra då vet jag.
  • Isvattenis

Det var någon mer än jag som hade lång cykel 34 dagar? Vilken dag börjar du med än test?

• typ89
    Isvattenis skrev 2017-06-15 23:10:34 följande:

Det var någon mer än jag som hade lång cykel 34 dagar? Vilken dag börjar du med än test?

Om du vet hur lång lutealfas du har så kan du räkna ut ungefär när du ska ha äl och börja några dagar innan det.

Min cykel varierar en del men förr förra var 33 dagar. Då fick jag hög på monitorn från dag 18 och maximal på dag 21-22.
  • brennaV

Min brukar vara 32-34 dagar. Har då äl dag 18-20. Tog munkpeppar denna månad och ver du, idag på CD 13 fick jag en fast glad gubbe på min clearblue. Vi hade sex igår kväll och måste få till det ikväll också <3

Isvattenis skrev 2017-06-15 23:10:34 följande:

• brennaV

Om vi ska maximera möjligheterna nu då. Vi hade sex igår kväll vid 20. Ska vi ha sex ikväll eller imorgon bitti? ...

• Hmjn89
    brennaV skrev 2017-06-16 07:19:37 följande:

Om vi ska maximera möjligheterna nu då. Vi hade sex igår kväll vid 20. Ska vi ha sex ikväll eller imorgon bitti? ...

Tjohoo! Jag hade haft imorgon
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017