• Julibebisen12

Bebisverkstad 2018

Är det fler som påbörjat babyverkstaden?

Är du gravid eller vill bli så är detta tråden för dej

Vore underbart atr följas från start och tills vidare ?

Vi har påbörjat syakonverkstaden. Nr 3 blir det här för oss ?????

• Svar på tråden Bebisverkstad 2018
  • Julibebisen12

Åhh härligt atr det tog fart

Hmm jag fyller 30 iår. Min stora blir 5 i sommar och äe världens underbaraste

Lillkillen är 1.5 och älakar livets överaskningar

Är särbo men i höst ska vi bli sambo i min tvåa :) letar dock efter större haha

Har 2 hundar men kanske kommer nr 3 snart med

Enda jobbiga denna gång är förlossningen. Där lillen föddes... ja det går.inte beskriva... mardröm. Så när jag får plus ska jag direkt kontakta mottagningen och se om de kan bevilja snitt. Annars blir det kanske imte nr 3 :( bli inte avskräckta nu

Xoxo

• Julibebisen12
    Mamma2018 skrev 2017-06-05 18:12:22 följande:

Vi försöker med vårt första, jag är 26 och min sambo är 30.

ÄL 29/5 och samlag både innan samma dag och efter (för att gardera ;) )

Tycker mig ana att jag känner av vissa tecken på graviditet så som allmän konstig känsla i kroppen, smått illamående, ej sugen på kaffe som jag alltid är annars, smärtar i både äggstock och livmoder då och då. Hoppas såå att det ska ha tagit sig...har köpt ett Clearblue Early och testa nu i veckan...mens förväntad på söndag 11/6

Hur tidigt tycker ni jag ska testa? :)

Testa när du har beräknad mens. Testar du för tidigt kan det ge fel resultat
  • Julibebisen12
    FrökenJ90 skrev 2017-06-05 20:26:40 följande:

Använder också Nc. Började i förra cykeln. Hoppas att det ska hjälpa mig/oss att bli gravid :)

Vi har inga barn sen innan. Vi försöker bli gravid med första barnet :)

Funkar nc även om man har annorlunda äl?? Haft tidig med dottern och enl rul blev sonen tillverkad under mensen (troligen direkt efter) så jag har nog tidig äl
  • FrökenJ90
    Julibebisen12 skrev 2017-06-06 22:17:39 följande:

Funkar nc även om man har annorlunda äl?? Haft tidig med dottern och enl rul blev sonen tillverkad under mensen (troligen direkt efter) så jag har nog tidig äl

Ja det tror jag nog. Nc går ju efter ens temperatur och markerar ut äl när man haft förhöjd temp i två dagar :) Jag har nyss börjat med Nc :)
  • oONinniOo

Ser att några kör med NC. Provade det en månad, men var inte helt överens med det. Har använt Fertility Friend i flera år (både med sonen och nu) och tycker bättre om det.

Nu har ÄL precis varit, så ikväll tänkte jag börja smörja med ProgesterAll.

• Julibebisen12
    oONinniOo skrev 2017-06-07 06:50:15 följande:

Ser att några kör med NC. Provade det en månad, men var inte helt överens med det. Har använt Fertility Friend i flera år (både med sonen och nu) och tycker bättre om det.

Nu har ÄL precis varit, så ikväll tänkte jag börja smörja med ProgesterAll.

Vad är progesterall?

Får nog prova nc framöver ^^

Jag ska snart ha mens. Nästa veckan.. typ ons men har känningar redan nu :( runt 27 är min ägglossning men ska nog kolla med test sen ^^
  • Natttis

Jag och min sambo försöker med mitt andra hans första. Men börja redan förra året. Har försökt i 7 månader. Nu inne på försök nummer 8 så fort mensen har slutat

• oONinniOo
    Julibebisen12 skrev 2017-06-07 07:57:15 följande:

Vad är progesterall?

Får nog prova nc framöver ^^

Jag ska snart ha mens. Nästa veckan.. typ ons men har känningar redan nu :( runt 27 är min ägglossning men ska nog kolla med test sen ^^

ProgesterAll är en progesteronkräm. Jag har haft 2 tidiga missfall på raken, som sker på samma dag (syns tydligt att tempen går ner också). Misstänker att lågt progesteron kan vara orsaken. Därför kommer jag prova att smörja och se ifall det kan hjälpa till vid nästa plus. Om inte så kanske den kan få tillbaka min lutealfas till min normala.
  • Julibebisen12
    Natttis skrev 2017-06-07 08:01:45 följande:

Jag och min sambo försöker med mitt andra hans första. Men börja redan förra året. Har försökt i 7 månader. Nu inne på försök nummer 8 så fort mensen har slutat

Åhh :D detta blir killens andra. Var ensam med första. Var helt underbart att uppleva det på riktigt den gången.
  • MissUnderhill

Har en dotter som blir 1 år i slutet av juni. Är inne på fjärde försöket på ett syskon :) Kört på varannan/var tredje dag de andra tre gångerna. Så nu ska vi köra varje dag en vecka innan ÄL och ett par dagar efter ÄL. Så får se om detta sätt fungerar bättre för oss :)

Svar på tråden Bebisverkstad 2018