Bebisverkstad 2018
Är det fler som påbörjat babyverkstaden?
Är du gravid eller vill bli så är detta tråden för dej
Vore underbart atr följas från start och tills vidare ?
Vi har påbörjat syakonverkstaden. Nr 3 blir det här för oss ?????
Är det fler som påbörjat babyverkstaden?
Är du gravid eller vill bli så är detta tråden för dej
Vore underbart atr följas från start och tills vidare ?
Vi har påbörjat syakonverkstaden. Nr 3 blir det här för oss ?????
Hej!
Hakar på här jag också!
Vi har också börjat smida planer för att bli gravida (eller just nu är det mest jag som smider haha)
Jag har en pojke född 08 och min sambo har två deltidsbarn födda 04 och 07. Så det blir en liten sladdis
Jag ska ta ut spiralen efter sommaren/till hösten är det tänkt. Så får vi se om och när det händer ![]()
ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.
Hej!
Jag hoppar gärna in här också!
Jag är 27 år och min sambo 31. Efter lite bearbetning lyckades jag få min sambo att inse att man aldrig kan känna sig helt redo, men det blir man när det väl gäller sen :) Plockade precis ut min hormonspiral förra veckan och har ingen koll på menscykeln då jag knappt haft mens med spiralen. Däremot har jag haft mensvärk och ömma bröst emellanåt, både vid mens och ägglossning. Svårt att veta vilket som var vilket eftersom jag inte blödde.
Köpte folsyra och ÄL-tester på nätet som jag fick hem igår :) Testade negativt på ÄL testet igår men idag var det ett svagt test-streck. Hoppas det innebär att ägglossningen är på g. Vi är så ivrig nu när vi kommit igång och det hade vart så häftigt om det tog sig direkt! :D Även om vi vet att det kan ta tid ^^
Lycka till allihop! Jättekul att följa era resor och få skriva av sig med människor i samma sits <3
Gjort 2 negativa tester. Jag är supernyfiken
Mens beräknad imorgon!!! Är på semester å kommer hem på söndag. Där ligger gravtest. Förstå min fruststion haha. Inga känningar inför mensen förutom lite ostabilt humör. I värsta fall köper jag ett senare
Äl enl app 29 juni (äl period 24-30 juni). Haft oskyddat ett antal gånger
Gjort 2 negativa tester. Jag är supernyfiken
Mens beräknad imorgon!!! Är på semester å kommer hem på söndag. Där ligger gravtest. Förstå min fruststion haha. Inga känningar inför mensen förutom lite ostabilt humör. I värsta fall köper jag ett senare
Äl enl app 29 juni (äl period 24-30 juni). Haft oskyddat ett antal gånger
Hej!
Jag hoppar gärna in här också!
Jag är 27 år och min sambo 31. Efter lite bearbetning lyckades jag få min sambo att inse att man aldrig kan känna sig helt redo, men det blir man när det väl gäller sen :) Plockade precis ut min hormonspiral förra veckan och har ingen koll på menscykeln då jag knappt haft mens med spiralen. Däremot har jag haft mensvärk och ömma bröst emellanåt, både vid mens och ägglossning. Svårt att veta vilket som var vilket eftersom jag inte blödde.
Köpte folsyra och ÄL-tester på nätet som jag fick hem igår :) Testade negativt på ÄL testet igår men idag var det ett svagt test-streck. Hoppas det innebär att ägglossningen är på g. Vi är så ivrig nu när vi kommit igång och det hade vart så häftigt om det tog sig direkt! :D Även om vi vet att det kan ta tid ^^
Lycka till allihop! Jättekul att följa era resor och få skriva av sig med människor i samma sits <3
Hej allihopa :) Hur går det för er alla?
Här njuter vi av sommaren och semester och få spendera extra mycket tid med våra barn :)
Tanken är att jag imorgon skall ringa till mvc och boka tid för att ta ut min spiral i augusti helat. I värsta fall i början av september. Beroende på hur de har med tider nu efter sommaren och semestern. Spännande att börja och ta första steget även om de är många månader kvar tills vi skall försöka. Men spännande och se hur mensen kommer bete sig. Om den kommer gå tillbaka som vanligt eller om den hoppar och har sig.
Men hur har ni andra gjort med folsyra? När börjar ni äta den? Funderar på om jag skall börja äta den direkt efter spiralen tagits ut bara för att liksom ha en start och äta de ett tag för bästa förutsättningar eller om jag skall vänta till 1-2 månader innan vi skall börja och försöka? Hur hade no gjort/tänkt?
Hej på er!
Vi har precis börjat. Väntar just nu på att mensen ska ta slut sen blir det andra försöket. Har ägglossningstester hemma men jag är tveksam till att jag kommer orka hålla på med det, försöker observera andra symptom istället. Kommande ägglossning beräknas dessutom infalla den vecka vi ska spendera i sommarstugan och dit tänker jag inte släpa en massa tester. Vill det sig så vill det :)
Jag är snart 29, min sambo 31 och det är för första barnet :)
Nu har jag pratat med mvc,till och med "min" gamla barnmorska som jag hade med de 2 andra barnen och bokat en tid för att ta ut min spiral :) Var bra att jag ringde nu då de hade så fullbokat nästan hela augusti ut också och jag vill ju ta ut spiralen i slutet på augusti så vart perfekt att jag fick en tid då precis som jag ville och tänkt :) Tur jag ringde redan nu än att vänta ytligare 2 veckor känner jag. Så barnmorskan sa att det vart bra att jag var ute i tid och planerades jag fick som jag tänkt mig. Då jag vill ha några månader och se hur menscykeln blir nu efter hormonspiralen om den ändrar sig eller återgår till sitt regelbundna,som den var innan. Har ju varit väldigt olika och hoppiga med spiralen så blir spännande och se. Så i slutet utav augusti fick jag tid till och ta ut den. Känns perfekt men läskigt och overkligt också. hihi :)
Mycket hormoner just nu verkar det som. Brösten ömmar fortfarande och jag har väldigt dåligt tålamod, antingen känns det som om jag vill fräsa ifrån eller börja grina. Inte normalt för mig.
Idag känner jag av en lätt olustkänsla i kroppen, typ lätt illamående. Men det kan säkert ha andra orsaker. Känns lite väl tidigt att känna såhär inte ens en vecka efter ÄL..