IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Idag fick jag glad gubbe på ägglossningstestet :) FET blir på onsdag! Hoppas hoppas ägget klarar upptining! :)
Råka skicka lite snabbt...
3:e gången så började jag känns den vanliga mensvärken efter ca 1 vecka efter återförandet av embryot. O jag tänkte att nähä nu e de kört. Satt o kollade upp privatkliniker osv.. men mensen kom aldrig o sedna blev testet positivt. Första gången på flera år jag grät av lycka kan jag säga..
Så 3 försök o det ena va inte likt de andra i hur jag mådde o kände..
Men jag tror de e bra som du skriver att du är väl förberedd "teoretiskt" iaf.. mer kan man inte göra.
Prata öppet med varandra som par o stötta. Detta kan ta minst lika mkt på partnern men kan lätt glömmas bort.
Att inte kunna få barn "själva" är så påfrestande i ett förhållande, o jag tror att prövningen gör att man antingen glider isär eller kommer varandra närmare.
Vi hade som tur va de senare, även om det tog nästan 5 år för oss.
Som jag skrivit tidigare, denna resa är som en ständigt känslomässig bergodalbana där man kastas mellan hopp o förtvivlan. De hjälpte mig att prata med min man, nära vänner, läsa solskenshistorier osv. Men även att fortsätta leva mitt i allt. Gör roliga saker med varandra, ut o res om möjligt, gå på bio o ät en god middag. Njut av varandra.
När er lilla bebis har kommit prioriterar man inte riktigt det längre :) <3
Hallå, här är en ny i tråden.
Gick utredningen i våras och nu i augusti kommer börja med ivf via landstinget (första gången). Fick bli korta protokollet med sprutor mensdag 1 eller så. Valde Stockholm IVF som verkar en del andra gjort också (dels att det ligger geografiskt bättre till, och dels för professorn Mats). Snacka hur glad man blev för att få veta att det är han som vi skulle träffa vid första besöket ????
Hämtat ut idag en del av mediciner, och då börjar allt bli verkligare... känns lite läskigt. Oro över hur kroppen kommer reagera på massa hormoner och hur det kommer kännas efter äggplocket.
Känns bra att kunna bolla lite frågor och funderingar med andra här som är i liknande sits.
Jag är 37, och både jag och sambon har var sitt barn sedan tidigare. Inga problem med ägg eller mannens simmare, för att tillägga.
Hej.
Tänkte jag skulle hänga med lite här jag med. Vi håller just nu på med vårat första försök med ivf. Tagit sprutor i 4 dagar och har planerat ultraljud på söndag. Ska bli spännande för att se om äggen växer på, hoppas hoppas. :)
Vi har vart ofrivilligt barnlösa i många år... När vi sökte fick vi reda på att sambon har få och slöa simmare, och att jag har pcos. Någon som har de liknande som oss?
Ska bli intressant att följas åt!
Hallå, här är en ny i tråden.
Gick utredningen i våras och nu i augusti kommer börja med ivf via landstinget (första gången). Fick bli korta protokollet med sprutor mensdag 1 eller så. Valde Stockholm IVF som verkar en del andra gjort också (dels att det ligger geografiskt bättre till, och dels för professorn Mats). Snacka hur glad man blev för att få veta att det är han som vi skulle träffa vid första besöket ????
Hämtat ut idag en del av mediciner, och då börjar allt bli verkligare... känns lite läskigt. Oro över hur kroppen kommer reagera på massa hormoner och hur det kommer kännas efter äggplocket.
Känns bra att kunna bolla lite frågor och funderingar med andra här som är i liknande sits.
Jag är 37, och både jag och sambon har var sitt barn sedan tidigare. Inga problem med ägg eller mannens simmare, för att tillägga.
Hej.
Tänkte jag skulle hänga med lite här jag med. Vi håller just nu på med vårat första försök med ivf. Tagit sprutor i 4 dagar och har planerat ultraljud på söndag. Ska bli spännande för att se om äggen växer på, hoppas hoppas. :)
Vi har vart ofrivilligt barnlösa i många år... När vi sökte fick vi reda på att sambon har få och slöa simmare, och att jag har pcos. Någon som har de liknande som oss?
Ska bli intressant att följas åt!
Åh spännande! Vi tänkte göra FET i oktober :) berätta gärna hur det går! Var går ni?
Spännande! Lycka till!
Hur fungerar det när man får från frysen. Är det bara ägglossning man går på? Tar man prover? Tar man några mediciner?
Jag fick ju överstimuleringssyndrom och fick inte göra färsk återföring utan får göra från frysen om typ 2mån. Lång väntan.
Välkommen! Kul att fler hittar tråden!
Vi har också varit ofrivilligt barnlösa länge, vid vår utredning hittades dock inget fel. Kommer de att köra ICSI för er då? Vi kommer inte att göra det eftersom spermaproven varit bra.
Ijo: Stort lycka till!
Milli07: Haha, samma här.. Ovanlig känsla!