• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-12 20:28:42 följande:

Nu har jag avverkat min 4e spruta och imorgon är det dags för att lägga till orgalutan (?).

Första VUL på måndag, hur mycket kan mina äggblåsor vuxit då? Tycker det känns så kort att komma på en koll efter bara 5 sprutor???

Hur har ni andra blivit kollade i början av era sprut-perioder??

Hej!

Härligt, du är 1 dag efter mig. Imorgon är de ultraljud för mig. Får se hur mycket äggblåsorna har växt så kan jag uppdatera om hur de såg ut för mig. Men som du skriver, de känns så kort men sprutor i 5 dagar bara.. Har inte känt av någonting förutom att orgalutran gett mig blåmärke och svider lite när man sprutar in. Men jag hoppas på fina stora ägg så man slipper åka in för många gånger för extra ultraljud. Vad tar du för spruta? Hur mycket per dos?
  • FruPäron
    frikenfröken skrev 2017-08-12 23:47:15 följande:

Hej!

Härligt, du är 1 dag efter mig. Imorgon är de ultraljud för mig. Får se hur mycket äggblåsorna har växt så kan jag uppdatera om hur de såg ut för mig. Men som du skriver, de känns så kort men sprutor i 5 dagar bara.. Har inte känt av någonting förutom att orgalutran gett mig blåmärke och svider lite när man sprutar in. Men jag hoppas på fina stora ägg så man slipper åka in för många gånger för extra ultraljud. Vad tar du för spruta? Hur mycket per dos?

Spännande att höra någon som nästan är exakt samma! Uppdatera gärna vad de sa på ditt UL :)

Jag tar Bemfola med en dos på 150. Vad tar du? Vilken klinik går du på?

Jag trodde jag skulle bli stor som en ballong, har ju sett i andra trådar på FL att folk ser gravida ut. Jag märker inte av det, har tom gått ner i vikt :) haha.

Jag gjorde ju ett Ul innan jag startade min behandling och då kunde hon se 12 (!!) äggblåsor på var sida, så man kan ju hoppas att Bemfola bara gett dem en extra skjuts :)
  • Sandra1991

Jag och min man gjorde ivf i början av sommaren och för oss gick det hur bra som helst. Sprutorna gick förvånansvärt bra. Vi gick på Sophia hemmet och plussade på första.

Hoppas det går bra för er????

• frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-13 09:33:13 följande:

Spännande att höra någon som nästan är exakt samma! Uppdatera gärna vad de sa på ditt UL :)

Jag tar Bemfola med en dos på 150. Vad tar du? Vilken klinik går du på?

Jag trodde jag skulle bli stor som en ballong, har ju sett i andra trådar på FL att folk ser gravida ut. Jag märker inte av det, har tom gått ner i vikt :) haha.

Jag gjorde ju ett Ul innan jag startade min behandling och då kunde hon se 12 (!!) äggblåsor på var sida, så man kan ju hoppas att Bemfola bara gett dem en extra skjuts :)

Ja men eller hur! Så kul att följas åt när ni är så nära varandra i tid :) nu är de nervöst, 1 timme kvar.

Jag tar gonal-f. Min dos ligger just nu på 112.5, får se vad som sägs efter UL.

Härligt med mycket ägg!! Hade jag med, har pcos så har massvis med ägg som inte mognar eller släpper... Så jag hoppas de kommer visa många fina stora ägg idag :)

Jag går i Göteborg, du då?

Håller tummarna att dina ägg växt till sig :)
  • frikenfröken
    Sandra1991 skrev 2017-08-13 10:03:35 följande:

Jag och min man gjorde ivf i början av sommaren och för oss gick det hur bra som helst. Sprutorna gick förvånansvärt bra. Vi gick på Sophia hemmet och plussade på första.

Åh vad härligt!! Vad underbart att de gick så bra med plus direkt, de är ju vad alla hoppas på :) jag har inte haft några problem med sprutorna heller än, jag hoppas att de håller i sig också :) idag är de UL för mig för att se hur mina ägg svara på sprutorna :)
  • FruPäron
    frikenfröken skrev 2017-08-13 10:08:28 följande:

Ja men eller hur! Så kul att följas åt när ni är så nära varandra i tid :) nu är de nervöst, 1 timme kvar.

Jag tar gonal-f. Min dos ligger just nu på 112.5, får se vad som sägs efter UL.

Härligt med mycket ägg!! Hade jag med, har pcos så har massvis med ägg som inte mognar eller släpper... Så jag hoppas de kommer visa många fina stora ägg idag :)

Jag går i Göteborg, du då?

Håller tummarna att dina ägg växt till sig :)

Hoppas det går bra!! :)

Jag hoppas på att jag slipper en långdragen sprut-period. Det verkar vara så olika för alla och alla har ju olika förutsättningar. Försöker läsa mig till det mesta men det är ju en djungel och man är mer förvirrad efteråt haha :)

Jag går i Malmö.

Hejja dig!! (Och äggen såklart!)
  • FruPäron
    Sandra1991 skrev 2017-08-13 10:03:35 följande:

Gud vad härligt att sätta det på första försöket! GRATTIS :)
  • Bonnamoran

Hoppar in.. Jag och sambon ska på gruppinfo för ivf nu på tisdag och hoppades kunna köra igång med behandlingen första mensen efter det, men fick reda på att vi inte är bokade till ett läkarbesök efter infon. Ni som varit på gruppinfo för IVF, vad kan man förvänta sig efter det? Hur lång tid tar det innan man kan börja?

• frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-13 11:52:51 följande:

Hoppas det går bra!! :)

Jag hoppas på att jag slipper en långdragen sprut-period. Det verkar vara så olika för alla och alla har ju olika förutsättningar. Försöker läsa mig till det mesta men det är ju en djungel och man är mer förvirrad efteråt haha :)

Jag går i Malmö.

Hejja dig!! (Och äggen såklart!)

Tack hörrni!

Varit inne och kikat på mina små ägg. De för ju protokoll på hur stora äggen är och hade bara 3 idag som låg på ca 10 mm resterande var mindre än de och då mäts dom inte. Men på de igen, fick höjd dos till 150 och ska in på nytt UL på onsdag! De var vanligt att man inte hade så stora ägg efter så få dagar med sprutorna men de gjorde en koll så de inte missade något :)

Ja men eller hoppas man slipper köra med sprutor för länge. Haha, ja de är verkligen så. Man googlar lite och är mera förvirrad än klar :D försöker att inte googla så mycket för då jämför jag så mycket med vad jag läser ;)
Svar på tråden IVF start sommar 2017