• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos
    frikenfröken skrev 2017-08-11 11:02:44 följande:
    Ja men de stämmer så bra, ICSI är de som gäller för oss. Ska bli spännande och intressant. Man hoppas ju sjävklart på att de ska gå bra på första försöket men vem hoppas inte på de :)

Så skönt att spermaproven varit bra för er! När var de ni skulle köra igång?
    Nä det är ju anledningen till hela grejen så man måste ju hoppas :)
    Vi väntar på att jag ska få mens så kör vi igång med korta protokollet! Mensen är beräknad till nästa helg så det är låånga dagar kvar :)
    Lycka till med ultraljudet, du får berätta hur det går :)
  • Mm79
    kattnos skrev 2017-08-11 08:04:01 följande:

Välkommen hit!

Då är du nog ungefär i samma fas som jag och några till, jag väntar på min mens för att börja ta sprutor (kör också korta protokollet).

Ja visst kändes det lite läskigt att hämta ut sprutorna.. det blir mer på riktigt då. Min mens är beräknad till nästa helg, sen är den inte exakt regelbunden så vi får se..

:)

Tack ! Min mens ska nog också komma runt nästa helg ????Lång vecka av väntan nu kvarstår...
  • Mm79
    Mm79 skrev 2017-08-11 12:20:06 följande:

Tack ! Min mens ska nog också komma runt nästa helg. Lång vecka av väntan nu kvarstår...

Utan frågetecken alltså. (Dumma smilies på ipaden)
  • kattnos
    Mm79 skrev 2017-08-11 12:20:06 följande:
    Tack ! Min mens ska nog också komma runt nästa helg ????Lång vecka av väntan nu kvarstår...
    Men kul - då börjar vi nästan exakt samtidigt då :)
  • ivfbebis
    frikenfröken skrev 2017-08-11 00:33:25 följande:

Hej.

Tänkte jag skulle hänga med lite här jag med. Vi håller just nu på med vårat första försök med ivf. Tagit sprutor i 4 dagar och har planerat ultraljud på söndag. Ska bli spännande för att se om äggen växer på, hoppas hoppas. :)

Vi har vart ofrivilligt barnlösa i många år... När vi sökte fick vi reda på att sambon har få och slöa simmare, och att jag har pcos. Någon som har de liknande som oss?

Ska bli intressant att följas åt!

Välkommen!

Vi kör långa protokollet. Jag har hållt på med nässpray några veckor nu och har precis börjat med sprutorna. Ska på UL i slutet på nästa vecka för att kolla läget. Jag har väldigt lågt AMH och min man har färre simmare än normalt så vi får göra ICSI.
  • ivfbebis
    Mm79 skrev 2017-08-10 22:14:38 följande:

Hallå, här är en ny i tråden.

Gick utredningen i våras och nu i augusti kommer börja med ivf via landstinget (första gången). Fick bli korta protokollet med sprutor mensdag 1 eller så. Valde Stockholm IVF som verkar en del andra gjort också (dels att det ligger geografiskt bättre till, och dels för professorn Mats). Snacka hur glad man blev för att få veta att det är han som vi skulle träffa vid första besöket ????

Hämtat ut idag en del av mediciner, och då börjar allt bli verkligare... känns lite läskigt. Oro över hur kroppen kommer reagera på massa hormoner och hur det kommer kännas efter äggplocket.

Känns bra att kunna bolla lite frågor och funderingar med andra här som är i liknande sits.

Jag är 37, och både jag och sambon har var sitt barn sedan tidigare. Inga problem med ägg eller mannens simmare, för att tillägga.

Välkommen hit! Kul att fler hittar hit.
  • 1Elle2
    ijo skrev 2017-08-11 09:19:36 följande:

Tack :) Verkar vara olika om man går på medicin (stimulerad) eller inte. Jag har bara varit inne på VUL för att kolla så jag hade någon äggblåsa samt kollade slemhinnan. Sen var det bara att vänta på ägglossning. Jag tar ingen medicin utan det sätts in i naturlig cykel. Förstår att det är lång väntan! Jag har väntat på den här återföringen sen i maj och dagarna går så långsamt. Hoppas väntan är värd! <3

Okej, tack för info,

Hur kom det sig att du fått vänta sen maj? Har du gjort flera försök?
  • Ellencassandra

Hej allihopa. Jag skrev ju tidigare att jag trodde jag fått äl en vecka senare men kanske har fel. Vad skulle ni säga om det här testet? Är det positivt äl?

• frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 13:06:23 följande:

Välkommen!

Vi kör långa protokollet. Jag har hållt på med nässpray några veckor nu och har precis börjat med sprutorna. Ska på UL i slutet på nästa vecka för att kolla läget. Jag har väldigt lågt AMH och min man har färre simmare än normalt så vi får göra ICSI.

Tack!

Okej, för mig var tanken också först nässpray men efter undersökning valde vi att köra korta protokollet även fast vi har över 13 mil enkel resa. Vet du anledningen till att ni fick köra nässpray eller bor ni en bit bort? Så intressant att följa någon som också ska köra ICSI.
  • Ellencassandra

Ser ni bilden jag skickade? Jag ser den inte :/

Svar på tråden IVF start sommar 2017