• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 21:56:59 följande:

Jag har ingen koll på alla dessa olika sprutor och grejer. Haha.

De har verkligen inte jag heller. Googlade lite om den som du tar och de var väl typ antingen eller mellan den sprutan och den som jag tar. Läste något om att man får mer ägg av gonal f men finare ägg med menopur men vad vet jag :p vet inte ens om de stämmer :p
  • Hey.orange
    ijo skrev 2017-08-11 09:15:27 följande:
    Vi går i Umeå :) ni då? Hade du gjort FET tidigare eller är det första gången?
    Stockholm. Blir första gången FET. Förra var färskförsök och vi har nu en dotter <3
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-11 22:08:56 följande:

Hej

Tänkte fråga om de går bra... hur hög dos får du? Hade du gjort ivf innan? Tänkte på hur många ägg "du fick då"?

Inte så lätt att hålla koll på alla här inne!

Min dos på menopur är 412,5. Som jag förstod det så är 450 maxdos. Men det har jag läst mig till, inget som läkaren sagt. Än så länge känns allt som vanligt men har bara tagit sprutan ett par dagar.
  • ivfbebis
    frikenfröken skrev 2017-08-11 22:13:09 följande:

De har verkligen inte jag heller. Googlade lite om den som du tar och de var väl typ antingen eller mellan den sprutan och den som jag tar. Läste något om att man får mer ägg av gonal f men finare ägg med menopur men vad vet jag :p vet inte ens om de stämmer :p

Okej.. ja vi får väl se vad resultatet blir :P haha!
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-12 07:27:55 följande:

Inte så lätt att hålla koll på alla här inne!

Min dos på menopur är 412,5. Som jag förstod det så är 450 maxdos. Men det har jag läst mig till, inget som läkaren sagt. Än så länge känns allt som vanligt men har bara tagit sprutan ett par dagar.

Ok. Jag fick börja på 300, men de öka till 375 efter första VUL, till andra VUL hade det kommit igång lite bättre så det kändes bra, ny koll nästa vecka.

Lycka till nu o håller tummarna för bra resultat :)
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-12 08:13:11 följande:

Ok. Jag fick börja på 300, men de öka till 375 efter första VUL, till andra VUL hade det kommit igång lite bättre så det kändes bra, ny koll nästa vecka.

Lycka till nu o håller tummarna för bra resultat :)

Okej. Ja denna väntan är ju värst. Man väntar på att starta med behandlingen, sen väntar man för att se om behandlingen fungerar, sen väntar man på gravtest... Tiden går så sakta!
  • FruPäron

Nu har jag avverkat min 4e spruta och imorgon är det dags för att lägga till orgalutan (?).

Första VUL på måndag, hur mycket kan mina äggblåsor vuxit då? Tycker det känns så kort att komma på en koll efter bara 5 sprutor???

Hur har ni andra blivit kollade i början av era sprut-perioder??

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-12 20:28:42 följande:

Nu har jag avverkat min 4e spruta och imorgon är det dags för att lägga till orgalutan (?).

Första VUL på måndag, hur mycket kan mina äggblåsor vuxit då? Tycker det känns så kort att komma på en koll efter bara 5 sprutor???

Hur har ni andra blivit kollade i början av era sprut-perioder??

Ingen koll alls förrän UL på dag 9. Tagit min tredje spruta idag och nu gör det ont :( Det svider när jag tagit den, en lång stund. Så ikväll bröt jag ihop. Hoppas att det inte ska vara så här varje kväll.
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-12 21:21:39 följande:

Ingen koll alls förrän UL på dag 9. Tagit min tredje spruta idag och nu gör det ont :( Det svider när jag tagit den, en lång stund. Så ikväll bröt jag ihop. Hoppas att det inte ska vara så här varje kväll.

Stackare som har så ont! Undra om det påverkas av hur hög dos man tar? Jag känner inte speciellt mycket av sprutan men desto mer några timmar senare när jag ska sova. Tarmar och mage ömmar men brukar vara rätt mild värk.

Var tar du för sprutor?

Hoppas det går över och lugnar sig lite!!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-12 21:41:28 följande:

Stackare som har så ont! Undra om det påverkas av hur hög dos man tar? Jag känner inte speciellt mycket av sprutan men desto mer några timmar senare när jag ska sova. Tarmar och mage ömmar men brukar vara rätt mild värk.

Var tar du för sprutor?

Hoppas det går över och lugnar sig lite!!

Jag tar Menopur. Har googlat och det verkar vara "vanligt" att det svider och gör ont.
Svar på tråden IVF start sommar 2017