• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Mm79

Äntligen kom mensen här (3 dagar försenat igen, började ju bli småorolig om det blev en graviditet på egen hand höhö), så imorgon kommer jag få börja med sprutorna, 200 enheter gonal-f. UL bokat till nästa måndag. Spännande läskigt :)

//MM
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 08:11:08 följande:

Här kommer en liten uppdatering:

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Nervös deluxe :S

Håller tummarna hårt! Att vänta är det värsta... vi har återföring på fredag om allt går bra imorgon på äggplocket...
  • ivfbebis
    Mm79 skrev 2017-08-21 12:23:38 följande:

Äntligen kom mensen här (3 dagar försenat igen, började ju bli småorolig om det blev en graviditet på egen hand höhö), så imorgon kommer jag få börja med sprutorna, 200 enheter gonal-f. UL bokat till nästa måndag. Spännande läskigt :)

Det kommer gå super! Lycka till! ????
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-08-21 10:41:49 följande:

Åh, hoppas att allt går bra!!

Men då blir det tillbakasättning på dag 3 eller? Trodde man brukade göra det på dag 2 el 5? Eller hur räknar man egentligen?

Dag 3 får jag det med till :) dag 2,3 el 5 har jag sett i en infovideo om ivf.
  • Hoppfullhet

Varav 6 ägg blev 4 befruktade, 1 (det finaste för dagen) fick jag tillbaka och 3 odlar de vidare ngn dag till. En kan alltid hoppas på ngt till frysen trots att det inte gått innan. Testdag 6/9. Nu börjar den eviga väntan.

Tack för alla lycka till :)

• ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 14:41:46 följande:

Varav 6 ägg blev 4 befruktade, 1 (det finaste för dagen) fick jag tillbaka och 3 odlar de vidare ngn dag till. En kan alltid hoppas på ngt till frysen trots att det inte gått innan. Testdag 6/9. Nu börjar den eviga väntan.

Tack för alla lycka till :)

Åh vad härligt! Ja, dagarna går så långsamt när man ruvar. Jag är på dag 5 idag men känns som dag 25 ;)
  • frikenfröken
    1Elle2 skrev 2017-08-21 09:30:12 följande:

[quote-nick]frikenfröken:[/quote-nick]

Vad trist att det inte funkade och börja om med allt. Klurigt med pcos. Men till nästa gång har de ju mkt bättre koll. Vi väntar tillsammans! Kram

Ja de kändes väldigt jobbigt, men nu känns de bättre :) de vet ju ändå vad som funkar bäst och jag längtar till att få köra igång igen för att se hur de ska vara när dosen ligger rätt :)

Ja med de får vi göra!

Hur ligger du i tiden? Väntar du på mens för att starta? Är de ditt första försök?
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-21 12:17:34 följande:

Näää jag känner inget speciellt efter sprutan! Trodde det skulle kännas mer eftersom att man nu ska ha ägglossning... vi ska vara på plats imorgon kl 08.00. Jag måste vara nyduschad, inget smink, inga smycken etc.

Känner heller inget. Mår tom bättre nu än när jag gick på hormonerna :) magen är bara svullen men lugn och skötsam!

Nu är det nära, så spännande!! :)
  • kattnos
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 14:39:39 följande:
    Dag 3 får jag det med till :) dag 2,3 el 5 har jag sett i en infovideo om ivf.
    Aha, då är jag med. Det är mycket att hålla reda på, tycker jag.

I morgon är det första ul för mig och även om jag känner mig lite svullen så är det svårt att säga om det faktiskt är något som hänt eller om man bara inbillar sig. Men jag hoppas på många fina ägg som har börjat växa såklart :)
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-08-21 17:48:49 följande:

Aha, då är jag med. Det är mycket att hålla reda på, tycker jag.

I morgon är det första ul för mig och även om jag känner mig lite svullen så är det svårt att säga om det faktiskt är något som hänt eller om man bara inbillar sig. Men jag hoppas på många fina ägg som har börjat växa såklart :)

Förstår spänningen. Klart bättre med fler, så där finns många att välja på :)

Lycka till imorgon.
Svar på tråden IVF start sommar 2017