IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Äntligen kom mensen här (3 dagar försenat igen, började ju bli småorolig om det blev en graviditet på egen hand höhö), så imorgon kommer jag få börja med sprutorna, 200 enheter gonal-f. UL bokat till nästa måndag. Spännande läskigt :)
Här kommer en liten uppdatering:
Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.
Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.
Nervös deluxe :S
Äntligen kom mensen här (3 dagar försenat igen, började ju bli småorolig om det blev en graviditet på egen hand höhö), så imorgon kommer jag få börja med sprutorna, 200 enheter gonal-f. UL bokat till nästa måndag. Spännande läskigt :)
Åh, hoppas att allt går bra!!
Men då blir det tillbakasättning på dag 3 eller? Trodde man brukade göra det på dag 2 el 5? Eller hur räknar man egentligen?
Varav 6 ägg blev 4 befruktade, 1 (det finaste för dagen) fick jag tillbaka och 3 odlar de vidare ngn dag till. En kan alltid hoppas på ngt till frysen trots att det inte gått innan. Testdag 6/9. Nu börjar den eviga väntan.
Tack för alla lycka till :)
Varav 6 ägg blev 4 befruktade, 1 (det finaste för dagen) fick jag tillbaka och 3 odlar de vidare ngn dag till. En kan alltid hoppas på ngt till frysen trots att det inte gått innan. Testdag 6/9. Nu börjar den eviga väntan.
Tack för alla lycka till :)
[quote-nick]frikenfröken:[/quote-nick]
Vad trist att det inte funkade och börja om med allt. Klurigt med pcos. Men till nästa gång har de ju mkt bättre koll. Vi väntar tillsammans! Kram
Näää jag känner inget speciellt efter sprutan! Trodde det skulle kännas mer eftersom att man nu ska ha ägglossning... vi ska vara på plats imorgon kl 08.00. Jag måste vara nyduschad, inget smink, inga smycken etc.
Aha, då är jag med. Det är mycket att hålla reda på, tycker jag.
I morgon är det första ul för mig och även om jag känner mig lite svullen så är det svårt att säga om det faktiskt är något som hänt eller om man bara inbillar sig. Men jag hoppas på många fina ägg som har börjat växa såklart :)