• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ijo
    ivfbebis skrev 2017-08-21 12:17:34 följande:

Näää jag känner inget speciellt efter sprutan! Trodde det skulle kännas mer eftersom att man nu ska ha ägglossning... vi ska vara på plats imorgon kl 08.00. Jag måste vara nyduschad, inget smink, inga smycken etc.

Lycka till imorgon! :) Ditt första äggplock va?
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-21 21:09:51 följande:

Lycka till imorgon! :) Ditt första äggplock va?

Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-21 21:23:39 följande:

Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...

Lycka till med äggplocket! Håller alls tummar och tår att de går super bra!! :)
  • ijo
    FruPäron skrev 2017-08-21 07:54:12 följande:

Tog min ovitrelle kl. 20 igår! Speciell känsla att ta sista sprutan :)

Känner du av något i kroppen? Eller man kanske inte ska känna något?

Om 24 timmar är jag på kliniken med benen i vädret :) haha!

Lycka till imorgon!! :)
  • ijo

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

• Bonnamoran
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Håller tummar och tår för dig och er! :)
  • Hoppfullhet

Håller tummarna för att plusset håller i sig :)
  • Milli07

Grattis!!! Hoppas det håller i sig <3 Själv ska jag börja med sprutorna i slutet av veckan!
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 14:41:46 följande:

Varav 6 ägg blev 4 befruktade, 1 (det finaste för dagen) fick jag tillbaka och 3 odlar de vidare ngn dag till. En kan alltid hoppas på ngt till frysen trots att det inte gått innan. Testdag 6/9. Nu börjar den eviga väntan.

Tack för alla lycka till :)

Åh så kul! Grattis! Hoppas hoppas du får något till frysen denna gången :) Och hoppas du får ett stort fint plus om några dagar såklart!
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-08-21 21:23:39 följande:

Lycka till idag! :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017