IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Vilken dos tar du av Menopur? Jag är också extremt trött. Finns verkligen ingen energi kvar i min kropp. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket av stimuleringen :(
Vilken dos tar du av Menopur? Jag är också extremt trött. Finns verkligen ingen energi kvar i min kropp. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket av stimuleringen :(
Jag tar bara 150 (så det verkar vara liten dos i jämförelse). Har hög risk för överstimulering säger läkarna. Tröttheten är ju det värsta (har tyvärr en intensiv period på jobbet dessutom).
Jag ruvar ju nu men tog 412 på menopur. Nästan högsta dosen. Jag tycker inte att jag fick så mycket biverkningar förutom ömhet där jag tagit sprutorna.
Så skönt att du slapp biverkningar! Hoppas att min kropp bara överdriver och inte alls mår så dåligt som jag känner mig!
Hehe. Jag tror att har man inga biverkningar så funderar man på om det ens händer nåt? Och har man massa biverkningar så önskar man att man inte hade några :) Sen (jag iallafall) analyserade minsta lilla som hände i kroppen.. "det är nog för nässprayen eller sprutorna" fast det inte alls är det.
Haha ja så kan det säkert vara! Ska försöka slappna av i det hela och tänka bort allt jag känner. Hoppas på bra besked på fredag :)
Jag tar Gonal-f 250, så tar relativt hög dos. Känner mig allmänt risig. Väldigt trött, hängig, emotionell, uppsvälld, gasig, smått illamående till och från, samt små öm över magen. Biverkningarna stå med i FASS men tycker det är väldigt tidigt i stimuleringen för att påverkas så mycket. Vågar knappt tänka på hur jag mår om några dagar. Är livrädd för överstimulering. Ska på vul i övermorgon så hoppas på det bästa!
Det kommer gå bra! Jag ska försöka hålla mig från att göra för tidigt gravtest :-|
Jobbigt med biverkningar, men det låter ju helt normalt. Jag kände inte så mkt tidigt men fick överstimulering ändå så jag tänker att du inte ska försöka oroa dig. Jag försökte/försöker tänka att allt är normalt, tills motsatsen är bevisad... För vad ska man göra. Ta hand om dig!