• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-08-31 15:33:42 följande:
    Tack! Nåt ska man få sina kunskaper/erfarenheter till ;) Känns ju tryggt att dom tog det beslutet för dig. Har du får veta hur många som blev frys?

Jag hade inte heller läst på, och då kan jag ändå en del om medicin. Men jag tänker att jag/man inte vill veta och inte behöver veta allt som kan gå tokigt. Man mår ju tillräckligt koko som det är =)
    Nej, vi får veta på söndag - känns spännande!

Nej, man får ju sätta sin tillit till de som kan i det läget, även om det kan kännas lite jobbigt :)
  • ivfbebis

Det är ett jääätte svagt streck. Svårt att få på bild. Ska testa imorgon bitti med morgonurin. Såklart rädd att det är falskt plus också efter ovitrelle, men det är ju 13 dagar sen.

• Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-31 10:48:53 följande:

Tex menopur ger inte falskt plus.. Det är bara ovitrelle vad jag vet!

Läste de faktiskt på ngn "facklig" sida idag att follikelstimulerande hormon inte ska påverka. Så de e ju bra, verkar bara va äggmognadssprutorna som kan påverka olika länge. Ovitrelle hade en halveringstid på 30 timmar. Dock blev jag inte klok på om den innehöll 5000, 6500 el 10000 enheter (stod alldeles för kryptiskt för min del) men va de 5000 va de 10 dagar sen är den ute, va de 6500-10000 va de 11-12 dagar.
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-31 18:58:32 följande:

Jag kunde inte hålla mig.. jag gjorde ett test nyss.

Åh visst är där ett streck, GRATTIS :)
  • Milli07

Åh vad spännande! Ser också strecket :D Grattis!!
  • ijo

Vad kul!! Ser också strecket! Grattis :) :)
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-31 19:12:04 följande:

Åh visst är där ett streck, GRATTIS :)

Milli07 skrev 2017-08-31 20:31:19 följande:

Åh vad spännande! Ser också strecket :D Grattis!!

Ser ni också? Tack!!

Jag va tvungen att fråga mannen om han såg strecket och han sa att ja det gör han men han kommer ändå vänta till TD med att tro på det.. Jag vet egentligen inte hur jag ska tro eller tänka
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-31 20:45:52 följande:

Vad kul!! Ser också strecket! Grattis :) :)

Tack!! Hoppas det blir starkare för varje dag bara...
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-31 19:09:42 följande:

Det är ett jääätte svagt streck. Svårt att få på bild. Ska testa imorgon bitti med morgonurin. Såklart rädd att det är falskt plus också efter ovitrelle, men det är ju 13 dagar sen.

Men HUR ska jag kunna hålla mig från att testa nu?! Haha! Undra om jag också skulle få utslag..? Usch jag vågar inte testa!

Grattis <3
Svar på tråden IVF start sommar 2017