IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Nu är vi hemma efter äggplocket, som var en riktigt jobbig upplevelse. Trodde att jag inte skulle känna av det så mycket som jag gjorde, undrade till och med om smärtstillande funkade, kändes inte så. Hoppas att slippa göra om det. Men fick ut 11 ägg, så det får man glädjas åt. Kommer få 3 dagars sedan tillbaka på måndag, förhoppningsvis.
Ja det är inte skönt.. jag tyckte det va "okej" men däremot så mådde jag riktigt dåligt ett par dagar efteråt. Så att folk säger att man kan leva vanligt dagen efter var omöjligt för mig. Jag var hemma i flera dagar. Hoppas du mår bättre!
GRATTIS! Gud vad roligt :) Hoppas allt går vägen <3
Tycker det är så kul när ni får plus! Oftast är min reaktion när vänner/bekanta berättar att de e gravida så blir jag småirriterad eller ja jag ska inte ljuga, förbannad ibland (men såklart glad för deras skull) När är det min tur?? Men blir så glad när ivf:are plussar! Hurra! Jag hoppas det blir en riktig plus tråd :)
Vad roligt :) jättegrattis!!
Jippi!! Stort grattis, förstår precis vad du menar. Sist grät jag av lycka över mitt plus o va glad... i en dag... sen oron fram till VUL, grät av lycka när lilla hjärtat slog o blev glad, nån dag sen börja oron igen. Tror de e svårt att helt ut tro på det innan man har bebisen i sin famn. Även om man givetvis njuter emellanåt oxå, blir mkt lättare när man börjar känna bebisen. En fantastisk bekräftelse.
Stort lycka till framöver nu, i maj nästa år har du en bebis i din famn :)
Det är ett jääätte svagt streck. Svårt att få på bild. Ska testa imorgon bitti med morgonurin. Såklart rädd att det är falskt plus också efter ovitrelle, men det är ju 13 dagar sen.
Har du testat idag igen med morgonurinet? Oavsett tror jag INTE det är spökstreck. Grattis!!! Hoppas så att du fått starkare streck nu... ????????????????
Tack! Men imorse fanns inget streck, inte som jag kunde se iallafall :( Så får nog vänta med att glädjas...
Nu har vi varit på VUL 1. Inte behövde jag vara rädd för överstimulering iaf... 6 ägg, tre på varje sida som mognat på bra. Resten är små och håller sig i bakgrunden. Så nu blev dosen ökad till Gonal-F 300 till på måndag då det är dags för nytt VUL. Lite besviken är jag allt, men det är ju kvalitén och inte kvantiteten som räknas så får hoppas på guldägg :)