• Anonym (utmattad)

Att jobba suger!!!

Har presis gått ut gymnasiet å börjat jobba nu och det är inte alls va jag tänkte mig. för det första måste jag gå upp AS tidigt typ 8 på morron. måste va på jobbet vid kl.9.00 och stå och låssas va trevlig mot kunder. har en halv timmes pendling till jobb dit å en halv timme hem = as drygt. är typ hemma vid 6 och då är dan slut. lönen är piss får bara 24500 innan skatt och det lär väl bli typ 19 ut! hur fan ska man ha råd att överleva på de?? kläder och krogen en helg så har man typ brännt allt.

nu klagar morsan att jag ska betala hyra hemma bara för att jah tjänar lite pengar tycker de är rätt snålt av henne att ta betalt av hennes egna barn. trodde att allt skulle va bättre efter man tagit studenten men om det är så här det ska va vill ja tillbax till skolan. nu undrar jag hur man kan få ett bättre jobb?? hur överlever ni andra som oxå har skit jobb?? funderar om man kan plugga istället till typ lärare som verkar soft och ta csn. är det för sent att söka till hög skolan??
  • Svar på tråden Att jobba suger!!!
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:32:19 följande:

börja 1 juni men va ledig två dar när studenten var så två veckor förstår dok inte din fråga

Nä, jag förstår det var ju en ganska avancerad fråga - när du utbildat dig till lärare kanske du kan förstå lite mer.... hoppas bara inte svensklektionerna är 8-10, då blir det ju tufft!
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (S) skrev 2017-06-15 22:39:25 följande:

Antingen är tråden fejk eller så är du en bortskämd, dryg snorunge som borde få en fet spark i baken. Och en kurs i svenska.

hade vg i svenska. ingen anledning att va elak när jag vill ventilera lite. tycker det va onödigt skrivet.
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:50:39 följande:

hade vg i svenska. ingen anledning att va elak när jag vill ventilera lite. tycker det va onödigt skrivet.

Är det inte dags att du går och lägger dig - du ska ju upp sååå tidigt imorgon?!
  • Anonym (S)

Då tycker jag att du ska visa att du kan skriva korrekt svenska. Kan vara väldigt bra att ha med sig i läraryrket också.

Gå och lägg dig!
  • Anonym (S)
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:25:51 följande:

det känns typ as tidigt nu på sommarn när man e van vid att va ledig.. kommer säkert venja mig men nu känns det pest.. spesiellt med den dåliga lönen hade man tjänat bättre hade det varit motviering

egentligen är ja inte så intresserad av lärar yrket mest utbildningen som ja hört är soft. men förhoppnings vis får man göra eget schema då kommer ja inte börja några lektioner före 10 lol!

Troligen var din lärare i svenska på ungefär samma nivå som du. För så många fel i en så kort text kan omöjligt ge vg :D.
  • Anonym (Haha)

Konstig skola. Betygssystemet är ändrat sedan flera år tillbaka och något betyg som heter VG existerar inte längre. Men du kanske gick på trollskola? Hogwarts?
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (S) skrev 2017-06-15 22:57:41 följande:
    Troligen var din lärare i svenska på ungefär samma nivå som du. För så många fel i en så kort text kan omöjligt ge vg :D.
    nu betygssätts juh inte poster man skriver på internet men visst svenska lektionerna va rätt slappa typ alla fick vg bara man kom på lektionerna

är du lärare? har du några tipps?
Svar på tråden Att jobba suger!!!