• Anonym (utmattad)

Att jobba suger!!!

Har presis gått ut gymnasiet å börjat jobba nu och det är inte alls va jag tänkte mig. för det första måste jag gå upp AS tidigt typ 8 på morron. måste va på jobbet vid kl.9.00 och stå och låssas va trevlig mot kunder. har en halv timmes pendling till jobb dit å en halv timme hem = as drygt. är typ hemma vid 6 och då är dan slut. lönen är piss får bara 24500 innan skatt och det lär väl bli typ 19 ut! hur fan ska man ha råd att överleva på de?? kläder och krogen en helg så har man typ brännt allt.

nu klagar morsan att jag ska betala hyra hemma bara för att jah tjänar lite pengar tycker de är rätt snålt av henne att ta betalt av hennes egna barn. trodde att allt skulle va bättre efter man tagit studenten men om det är så här det ska va vill ja tillbax till skolan. nu undrar jag hur man kan få ett bättre jobb?? hur överlever ni andra som oxå har skit jobb?? funderar om man kan plugga istället till typ lärare som verkar soft och ta csn. är det för sent att söka till hög skolan??
  • Svar på tråden Att jobba suger!!!
  • Anonym (Al)

Ja att jobba suger. Involverar ofta tidiga mornar och 10-11timmar per dag.

Men va fan, det är bara en period på 40-50år så man får stå ut.

• John22

Lite väl uppenbar trolltråd. Du får försöka vara lite mer subtil nästa gång.

• sextiotalist
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:50:39 följande:
    hade vg i svenska. ingen anledning att va elak när jag vill ventilera lite. tycker det va onödigt skrivet.
    VG försvann för 5 år sedan.
  • sextiotalist
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 23:06:34 följande:
    men åååå alla säger fortfarande vg för b eller c
    Alla?
    Om du är 19 då är du ett år yngre än sonen och de enda betyg han fått har varit bokstäver, så ni har aldrig haft dessa betyg. Så nja, jag tror faktiskt inte att du är en nybliven student utan du har haft lite kul i går.
  • Annelie 76

1,5 timmars restid, går upp 8 och börjar 9? Uppenbar trolltråd eller en idiotisk latmask som snart får sparken.

• John22
    Annelie 76 skrev 2017-06-16 08:15:32 följande:

1,5 timmars restid, går upp 8 och börjar 9? Uppenbar trolltråd eller en idiotisk latmask som snart får sparken.

"har en halv timmes pendling till jobb dit"
  • Anonym9291
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 21:56:26 följande:

bara att äta lunch på jobbet kostar lixom 120*5 = 700 kr i veckan bara där försvinner nästan 3000. sen kanske man vill unna sig att gå ut å äta nån gång, festa lite och handla kläder + annat sen typ normala kostnader typ spotify, netflix, mobilabb, buss kort. lovar dig att pengarna e slut innan månaden är det.

Ta med matlåda hemifrån? Där sparar du in 3000kr. Vill du ha byxorna för 2500kr så får du kanske spara två månader innan du kan köpa dem. Tänk, planera och prioritera..
  • Anonym (2barnsmamma)

Vet inte om plugga är ett alternativ för dig, du kan ju tydligt inte ens stava.

Du låter väldigt bortskämd. Du får ju jättemycket pengar över när du bor hemma gratis! Klart som fan skall inte din mamma försörja dig mer nu när du är vuxen och jobbar. Du får en helt normal lön varav de flesta brukar betala hyra, mat och räkningar. Jag och min man får sammanlagt ca 50 000 per månad i handen. Men det blir inte mycket över efter alla räkningar, bolån och mat till 4 personer...

• Anonym (suck..)

Vet inte vem jag tycker mest synd om - ts som inte har bättre fantasi än så här eller ni som går på det. 

• Hanky Panky

Vore intressant att veta vilket jobb som ger 24500 brutto inom sälj med dom arbetstiderna. Byter gärna Tungan ute

Svar på tråden Att jobba suger!!!