• Karpan

Runkade av en annan kille...

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör... Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör.

Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig.

Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin.

Borde jag berätta för honom och i såna fall hur?

• Svar på tråden Runkade av en annan kille...
  • Cl4udio

hann han spruta? isf var?

• Tecum

Berätta inte! Finns ingen anledning att förstöra något mellan er för en sån tabbe, som det visserligen var. Ta det som en läxa, om du har lite ångest är det bara bra för då kanske du tänker dig för nästa gång du blir frestad.
    Och om din kille skulle göra en liknande dumhet någon gång, tänk på vad du gjorde och ha överseende...

• Anonym (Man)

Det finns två kategorier av folk som är otrogna. De som ångrar sig o aldrig gör om det igen, och de som är notoriskt otrogna. Du verkar vara i den första kategorin.

Du har lärt dig läxan och kommer sannolikt inte göra om det igen. Bra! Är det verkligen värt att riskera att kasta bort förhållandet över en sådan grej? Blir han lyckligare av att veta? Nej, håll det för dig själv.

• Karpan

Tack så jättemycket för era svar! Ni har helt rätt i det ni säger, jag tabbade mig riktigt rejält men samtidigt så skulle jag aldrig någonsin kunna göra nåt sånt här igen.

Problemet är bara när han, som igår till exempel, sa "jag känner mig säker på att du aldrig skulle kunna göra något mot mig"... och jag fick kämpa för att inte bryta ihop på en gång.

Det kändes helt fruktansvärt och jag vet inte om jag kan leva med en lögn. Finns det nåt sätt som man kan säga det på som får det att inte låta lika hemskt?

• Anonym (Jo)

Berätta inte, håller med tidigare talare.

• Anonym (gjort samma sak)

jg tycker du ska berätta, det kommer gå bra o förhållandet klara av detta samtidigt som du skall slippa leva i ett lögn

• Anonym (J)

Har varit med om liknande, fast jag var i din pojkväns sits. Han berättade och det var såklart jättejobbigt och jag var arg och ledsen men vårt förhållande förändrades och blev något helt annat efter att han berättat. Det blev ärligare och vi insåg hur allvarligt vi faktiskt ville satsa på varandra, plus att han klarade av att släppa in mig på ett helt annat sätt efter att han släppt ut hemligheten. Det var skit i ett par månader men nu har 3 år gått och vi planerar vårt bröllop. Har inte haft några stora problem under dessa år och bråkar sällan. Vi ger varandra tid, bekräftelse och utrymme. Vårt förhållande har verkligen blivit toppen och det finns inget jag önskar var bättre. Är helt säker på att detta aldrig varit möjligt om han inte berättat för mig vad som hänt. Berätta!

• Karpan
    Anonym (gjort samma sak) skrev 2017-06-22 18:39:31 följande:

jg tycker du ska berätta, det kommer gå bra o förhållandet klara av detta samtidigt som du skall slippa leva i ett lögn

Har du gjort precis samma sak? Hur gick det för dig när du berättade? Hur är det bästa sättet att berätta det på?

Jag vill egentligen berätta, hela kroppen bara skriker efter det på sistone.

Problemet är bara att han är bortrest nu, när han kommer hem om några dagar så är vi bara hemma i två dagar och sen reser jag och han iväg tillsammans i tre veckor... borde jag berätta innan resan och antingen förlora honom eller få en dålig resa, eller borde jag berätta efteråt?
  • Karpan
    Anonym (J) skrev 2017-06-22 18:44:56 följande:

Har varit med om liknande, fast jag var i din pojkväns sits. Han berättade och det var såklart jättejobbigt och jag var arg och ledsen men vårt förhållande förändrades och blev något helt annat efter att han berättat. Det blev ärligare och vi insåg hur allvarligt vi faktiskt ville satsa på varandra, plus att han klarade av att släppa in mig på ett helt annat sätt efter att han släppt ut hemligheten. Det var skit i ett par månader men nu har 3 år gått och vi planerar vårt bröllop. Har inte haft några stora problem under dessa år och bråkar sällan. Vi ger varandra tid, bekräftelse och utrymme. Vårt förhållande har verkligen blivit toppen och det finns inget jag önskar var bättre. Är helt säker på att detta aldrig varit möjligt om han inte berättat för mig vad som hänt. Berätta!

Tack för ditt svar! Det är precis så jag hoppas att det ska bli, och så mycket som det stör mig nu så vet jag att jag aldrig kommer kunna dela ett liv med honom utan att ha berättat det här.

Men nästa vecka ska vi resa bort i tre veckor, och jag har bara två dagar på mig innan att i så fall berätta det. Så borde jag vänta tills efteråt?
  • Anonym (Lisa)

Hej!
    Jag tycker du borde berätta, säger ditt hjärta att det är det rätta är det självklart.
    Lojalitet och ärlighet är det viktigaste i ett förhållande, du får helt enkelt berätta som det är och förklara att du är otroligt ledsen över detta samt att denna hemlighet har tyngt ner dig mycket.
    Förresten, hur gammal är du? Det kan spela roll i detta fall.

Svar på tråden Runkade av en annan kille...