• Karpan

Runkade av en annan kille...

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör... Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör.

Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig.

Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin.

Borde jag berätta för honom och i såna fall hur?

• Svar på tråden Runkade av en annan kille...
  • Tecum

Känns som att du har en del destruktiva personlighetsdrag om du på allvar funderar på att berätta strax innan ni ska iväg på en resa.
    Om du måste berätta, vänta tills ni är hemma igen.

• Anonym (Cilla)

Nej,jag tycker inte att du skall berätta. Det du gjorde var tidigt i ert förhållande,du har gått vidare och ni har bestämt er för att ni vill vara exklusiva med varandra. Inte för att jag gillar det någonstans,så är det inte ovanligt att man dejtar några samtidigt någon period,en väninna till mig gjorde så en gång,hon träffade först en kille hon gillade,umgicks och hade sex..sedan efter någon månad träffade hon ytterligare en intressant kille och dejtade även honom...jag gillade det inte alls,sådan är jag. Men hon ville verkligen ha ett långvarigt seriöst förhållande och hitta den "rätta"och dessa två killar hade så mycket fint och hon behövde tid att lära känna dem och sedan ta ett beslut. Den som sedan tog henne med storm när hon väl lärde känna honom var kille "två" och de lever ännu tillsammans 20 år senare. Vet ej om hon har berättat men de är i alla fall lyckliga! Är du riktigt säker på honom så riskera inget då ni faktist inte har varit tillsammans såååå länge. Vänta,avvakta tills ni blir mer förtroliga med varandra,för många gånger så halkar man in på heta ämnen för att "kolla in" hur seriös man är med förhållandet,då kanske det är läge att säga att du dejtade två samtidigt..men att dina känslor för din kille var mer seriösa och starkare.

• Anonym (963)

Tycker du ska berätta. Det var du som var otrogen, så det borde vara upp till honom att bestämma om ni ska fortsätta leva ihop eller inte. 
    Vill du hellre att han får reda på det en annan väg? Allt kan hända.

• Anonym (Eller)

Så du har blivit utsatt för en dickpic IRL, och din instinkt sa åt dig att underkuva dig... vilket du gjorde tills du började tänka i vanliga banor igen. 

Om du ska berätta eller ej vette i sjutton, men den du (och din pojkvän) borde vara arga på är ju killen som utsatte dig för det här övergreppet!

• Feminist Eller

"Dic Pic" IRL? Ett solklart övergrepp "Anonym Eller":
    Du har ju "tolkningsföreträde". Män må invända, men dessa är
    bara kränkta företrädare för patriarkatet som bevisar
    att vi lever i en våldtäktskultur!

• Digestive
    Feminist Eller skrev 2017-06-23 20:07:20 följande:

"Dic Pic" IRL? Ett solklart övergrepp "Anonym Eller":
    Du har ju "tolkningsföreträde". Män må invända, men dessa är
    bara kränkta företrädare för patriarkatet som bevisar
    att vi lever i en våldtäktskultur!

Den som blir utsatt har såklart tolkningsföreträde och inte en tredje part.

Mvh
    //En feminist bland miljoner här i Sverige
  • JudgeDredd

Nej. Faktiskt inte. Vi har nämligen något som kallas "rättsäkerhet" i Landet:
    Man kan inte få någon dömd utifrån sin "tolkning"...
    Sin "upplevelse" däremot kan ingen ta i från en, men det är liksom bara
    en subjektiv företeelse i mängden egon...

• Karpan

#10 Jag är 21 år!

Problemet är att vi var ju redan exklusiva, vi hade sagt att vi var tillsammans och alla våra nära visste om det, så det var inte i dejtstadiet. Även om vi bara dejtade varandra i ca 2 veckor innan vi blev tillsammans. Jag dejtade inte den andra killen samtidigt utan det var bara en snabb, enstaka, idiotisk träff...

Det var inget övergrepp, men ja dessvärre så underkuvade jag mig. Men jag äger precis lika mycket skuld då jag "gick med" på detta ett litet tag.

• Karpan

Jag har nog nästan bestämt mig för att berätta... min tanke nu är att berätta direkt när han kommer hem och sen så får jag be till alla högre makter att han hinner komma över det någorlunda tills vi ska åka iväg två dagar senare...

Jag vet att han har varit otrogen mot sitt ex, och då till och med haft sex med en annan, men han säger att deras relation inte var i närheten av den jag och han har.

Anledningen till att jag vill berätta är nog för bådas skull. Dels för att stilla mitt samvete då jag de senaste dagarna knappt har kunnat äta och går runt med en klump i bröstet hela tiden... därför vet jag också att han kommer att märka av det på resan eftersom han märker på en gång när jag mår dåligt, så därför är det nog nästan bättre att berätta innan vi åker. Sen är det självklart för hans skull också. Jag tycker att man i ett seriöst förhållande inte ska ha så stora hemligheter för varandra.

Alla som jag har berättat till säger att jag åtminstone borde vänta tills efter resan med att berätta, främst för hans skull eftersom vi båda har lagt väldigt mycket pengar på resan. 

Men jag känner helt enkelt att jag inte klarar av att vänta längre, jag tänker på det DYGNET runt. Är det idiotiskt av mig att berätta två dagar innan resan? Jag ser det som att han har två dagar på sig att hinna smälta det lite och sen får vi väl se resan som en slags omstart ifall han fortfarande vill åka med mig.

• CrazyTown

Du vill berätta för att lätta ditt hjärta men det är bara egoistiskt!

Lev med ditt misstag och såra inte din kille med att berätta. Han kommer bara bli ledsen och det kommer bli skit mellan er som gnager för evigt. Nu är det bara du som mår dåligt och så ska det vara, sabba inte hans trygghet och tillit. Menade du inget med det, berätta inget.

Svar på tråden Runkade av en annan kille...