• Karpan

Runkade av en annan kille...

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör... Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör.

Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig.

Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin.

Borde jag berätta för honom och i såna fall hur?

• Svar på tråden Runkade av en annan kille...
  • Anonym (Eller)
    Feminist Eller skrev 2017-06-23 20:07:20 följande:

"Dic Pic" IRL? Ett solklart övergrepp "Anonym Eller":
    Du har ju "tolkningsföreträde". Män må invända, men dessa är
    bara kränkta företrädare för patriarkatet som bevisar
    att vi lever i en våldtäktskultur!

Jag är man, och de flesta män ser det här som ett övergrepp... 
  • Anonym (Bulgur)

Varför känslan av att allt måste berättas..? Människans akilleshäl. Ibland får man bara leva med de misstag man gör, man blir påmind genom åren och visst gör det ont, men ångesten går över efter ett tag... och återkommer då och då. Men lev med det och den man älskar.

• Anonym (?)
    Karpan skrev 2017-06-22 17:09:58 följande:

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör... Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör.

Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig.

Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin.

Du borde berätta, men om det skulle ha hänt mig så skulle jag ha gjort slut med min flickvän. Jag menar... hur är det möjligt att ta på någon annans könsorgan när man är i ett förhållande med den man älskar?

Det går ju inte ihop alls.
  • Anonym (?)
    CrazyTown skrev 2017-06-23 23:01:49 följande:

Du vill berätta för att lätta ditt hjärta men det är bara egoistiskt!

Lev med ditt misstag och såra inte din kille med att berätta. Han kommer bara bli ledsen och det kommer bli skit mellan er som gnager för evigt. Nu är det bara du som mår dåligt och så ska det vara, sabba inte hans trygghet och tillit. Menade du inget med det, berätta inget.

Håller med "Crazytown".
  • Anonym (12345)

Att berätta kommer inte sätta di i mer förtroende.
    Ungefär som "gud va glad jag blir att du berättade det för mig nu kan vi gå vidare"

Du låg inte emd honom , det var en kyss och du drog hans förhud fram och åter ett par ggr, det var ett övertramp sen tog du ett steg tillbaka.
    Det var 5 månader sedan, lämna det bakom dig och gå vidare.

• Anonym (963)
    Anonym (12345) skrev 2017-06-24 12:13:29 följande:

Att berätta kommer inte sätta di i mer förtroende.
    Ungefär som "gud va glad jag blir att du berättade det för mig nu kan vi gå vidare"

Du låg inte emd honom , det var en kyss och du drog hans förhud fram och åter ett par ggr, det var ett övertramp sen tog du ett steg tillbaka.
    Det var 5 månader sedan, lämna det bakom dig och gå vidare.

Men då kan hon i alla fall leva med det förtroende hon förtjänar, om nu ts pojkvän inte dumpar henne.
  • Anonym (???)
    Karpan skrev 2017-06-22 17:09:58 följande:

Que? What? 
    VARFÖR tog du tag i killens snorre och runkade? Helt obegripligt. 
    Hur gammal är du? 
    Han vill "prata ut" - men sen ville han nog egentligen ha sex - det blev en avrunkning. Jösses.
    Har du ingen egen vilja? Inga egna tankar? 

du får ursäkta TS men om du inte är typ 13 och helt oerfaren och i rena chocken tog tag i snorren, så ser jag ingen som helst skäl till hur det här kunde hända (mer än att du ändå någonstans ville göra det) 
  • Cl4udio

har du berättat ts? hur har det gått? starkt av dig och det blir säkert bra

• Karpan

Jag kommer nog att berätta, den stora frågan nu är bara om jag bör göra det innan eller efter resan. Berättar jag innan så har han bara ca en dag på sig att försöka smälta det tills vi ska åka, vilket verkligen inte är mycket. På ett sätt känns det snällare att berätta innan då det ger honom ett eget val, men samtidigt så vill jag verkligen inte förstöra resan för honom. Dock så kanske han tar det någorlunda bra och inte tänker på det så jättemycket. Jag känner honom så bra att jag tror att han kan förlåta mig för det, men en dag är nog lite för lite.

• KlunsSmurfen

Handlar det om att lägga korten på bordet, integritet och tycka att han har rätt att veta är det en sak. Beror det enbart på dåligt samvete eller skam är det egoistiskt.
    Karpan skrev 2017-06-23 21:39:37 följande:

Jag har nog nästan bestämt mig för att berätta... min tanke nu är att berätta direkt när han kommer hem och sen så får jag be till alla högre makter att han hinner komma över det någorlunda tills vi ska åka iväg två dagar senare...

Jag vet att han har varit otrogen mot sitt ex, och då till och med haft sex med en annan, men han säger att deras relation inte var i närheten av den jag och han har.

Anledningen till att jag vill berätta är nog för bådas skull. Dels för att stilla mitt samvete då jag de senaste dagarna knappt har kunnat äta och går runt med en klump i bröstet hela tiden... därför vet jag också att han kommer att märka av det på resan eftersom han märker på en gång när jag mår dåligt, så därför är det nog nästan bättre att berätta innan vi åker. Sen är det självklart för hans skull också. Jag tycker att man i ett seriöst förhållande inte ska ha så stora hemligheter för varandra.

Alla som jag har berättat till säger att jag åtminstone borde vänta tills efter resan med att berätta, främst för hans skull eftersom vi båda har lagt väldigt mycket pengar på resan. 

Men jag känner helt enkelt att jag inte klarar av att vänta längre, jag tänker på det DYGNET runt. Är det idiotiskt av mig att berätta två dagar innan resan? Jag ser det som att han har två dagar på sig att hinna smälta det lite och sen får vi väl se resan som en slags omstart ifall han fortfarande vill åka med mig.

Vad har hans otrohet mot exet med dina misstag att göra?

Att berätta såna saker kan ge ett bättre förtroende, vem berättar något sånt och sen gör om det? MEN du verkar fokusera helt på dina egna känslor, du runkade av någon går nästan in i offermentalitet för att det är jobbigt för dig. Att berätta två dagar före ni ska resa är bara egoistiskt och konsekvenstänket verkar inte ligga på topp.

Inget jag hade velat få kört rakt upp i ansiktet före semestern för att du tycker att det är jobbigt och tycker synd om dej själv. Det kan sabba förtroendet och då vet man inte om du sagt hela sanningen, är "i några sekunder" en "vit lögn" för att skydda dig själv?
    Hade någon varit så ego hade jag stannat hemma eller dumpat. Sabbad semester och förtroende, varför ska han straffas för dina misstag och dåliga samvete?

Jag tycker att man ska vara ärlig, jag vill veta hur den jag är tillsammans med funkar men jag förstår inte riktigt varför man ska berätta om en några sekunders avrunkning långt efteråt eftersom att berätta i en sån situation egentligen bara handlar om den som berättar.

I min lilla hjärna blir ditt resonemang en förklaring till varför du runkade av honom, jag känner två tjejer som var "ärliga" mot sina pojkvänner för att de skämdes men hela sanningen kom inte fram och det var inte sista gången.
    I några sekunder råkade du glömma att du hade en pojkvän?
Svar på tråden Runkade av en annan kille...