• Anonym (Förvirrad)

Exfru träffat ny

Hej

Känner mig lite förvirrad, lite ont i magen och besviken på nåt.

Jag och min exfru skildes förra sommaren efter 8 och 2 barn. Allt gick rätt smärtfritt tror jag, det var inga bråk eller otrohet som ledde till skilsmässa alltså.

Vi har ibland pratat om vad som händer när hon träffar någon ny, själv känner jag mig inte alls sugen just nu, saknar mest närhet eller sällskap men inget förhållande, det får vänta.

Nu fick jag höra att hon skulle hälsa på en vän och att jag ska ha barnen lite extra, inga problem alls.

Det som gjorde ont var att en vän till mig såg henne, långt ifrån där hon borde varit eftersom hon skulle sova kvar där.

Har ingen aning om hon träffar en kille, men jag frågade om hon kunde hämta barnen tidigare (innan jag pratat med min vän) och det kunde hon inte då hon skulle stanna hos dom under dagen. Så varför ljuger hon? För att skydda mig eller henne?

Det jag egentligen undrar är hur ni andra känt när exet gått vidare.

Ja vet att jag inte borde hänga upp mig på detta, och bara gå vidare, men så här första gången smärtar det lite

• Svar på tråden Exfru träffat ny
  • Anonym (Maria)

Även fast du kanske bör veta så är det inte det första man gör att berätta för sitt ex när man är i dejtingstadiet och bara ses för att se om det kan bli något. Känns som det mer handlar om dig och hur du känner (för visst är det tufft när ens ex går vidare) än att hon gjort något fel.

• Anonym (Förvirrad)

Helt rätt. Hon har absolut inte gjort något fel.

Jag blev bara så överrumplad av allt tror jag.

Och hon kan väl säga att hon går på date istället för att ljuga för mig, det tycker jag själv vore trevligare.

Men visst är det mina känslor som spelar mig ett spratt nu, vilket jag inte kan rå för

• Anonym (Stella)

Hon vill nog inte berätta för dig innan hon vet att det blir något eller ej. Trist att behöva säga till sitt ex att man blivit dumpad om det skulle bli så.

• Anonym (Förvirrad)

Ja du kanske har rätt att man inte säger nåt.

Fastnar ändå vid att hon sa att hon skulle göra något annat.

I vanliga fall har vi såklart ingen koll på vad den andre gör, nu råkade det bli så när min kompis såg henne, å andra sidan kan det varit en kompis hon var med, det vet inte jag. Bara att hon sa att hon skulle göra nåt helt annat.

Borde jag fråga henne? Eller ställer det till nåt, så får jag kanske svar av henne. Å andra sidan har jag inget med hennes privatliv att göra. Men jag vill även om vi separerat att vi kan vara ärliga

• Anonym (Förvirrad)

Kan tillägga att vi har normalt en bra kommunikation och kan prata lite, umgås lite och göra en del saker ihop med barnen.

Det händer absolut inte ofta, hon försöker hålla ett visst avstånd. Inget konstigt alls.

Menar mest att vi inte har någon agregession mellan oss eller bråkar

• Dixie

Hon vet kanske inte om det blir något och du är väl inte första personen hon kommer att berätta för..... har detbegentligen någon betydelse för dig om hon träffar en vän eller en ev framtida partner?

• Anonym (Förvirrad)

Nja, klart det skulle kännas lite sämre om det är en ny kille. Men inget jag har med att göra egentligen.

Det som stör mig är att jag fick reda på att hon ljög nu, och det gillar jag inte, varför ljuga när vi gjort slut.

• Anonym (Exfru)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-06-25 20:28:16 följande:

Nja, klart det skulle kännas lite sämre om det är en ny kille. Men inget jag har med att göra egentligen.

Det som stör mig är att jag fick reda på att hon ljög nu, och det gillar jag inte, varför ljuga när vi gjort slut.

Hon kanske inte var redo att berätta eller nåt liknande.Släpp detta,alla gör vi misstag i livet.
  • Anonym (Förvirrad)

Tack, jag ska låta det smälta lite och hoppas jag kan smälta det.

En fråga ni som varit på andra sidan. Kan det skada att fråga? Jag menar vad har hon att bli upprörd över, det kanske känns bättre om hon slipper fortsätta ljuga, eller?

• Anonym (mmm)

Du kan ju helt enkelt berätta att kompisen hade sett henne, och kompisen sa det till dig. Då lär hon raskt inse att du fattat att hon ljugit så hon lär väl försöka förklara något då. Där har du chansen att vara storsint och säga att vad kul att du dejtar, men du behöver väl inte ljuga för mig (eller nåt) 

Svar på tråden Exfru träffat ny