• Anonym (ts)

rökning på balkong

Är relativt nyinflyttad i en lägenhet och jag är rökare. Nu när det börjar bli varmt ute har min äldre granne börjat vara på balkongen i princip varje dag. En dag satt jag och rökte vid väggen närmst deras balkong och då bad hon mig flytta på mig, vilket jag självklart respekterat sedan dess. Men grejen är att både före och efter det att hon bad mig sätta mig på andra sidan balkongen så fejkhostar hon, gärna så högt som möjligt samt verkligen smäller igen sin balkongdörr. Detta gör mig så irriterad, varför kan hon inte föra en dialog med mig istället för att fejkhosta och smälla igen sin dörr? Vill typ byta tillbaka till min första rökplats närmst deras balkong bara för att jävlas.

• Svar på tråden rökning på balkong
  • Anonym (kj)
    eciggengggg skrev 2017-07-11 16:31:31 följande:
    Kan jag absolut hålla med om och jag är jäkligt glad att jag gått över till ecigg,men det finns väldigt många saker som är absolut inte är nödvändiga men som ändo finns ,en del är störande dessutom men så kan det vara ibland, man kan inte kräva att alla alltid ska anpassa sig 
    Nej, det kan man inte och därför röker man inte så att det stör andra.
  • Anonym (H)

Är det tillåtet så är det.

• Anonym (kj)
    eciggengggg skrev 2017-07-11 16:42:44 följande:
    Aboslut när folk börjar hålla sina dumma skrikande ungar innom hus dom stör mig och när folk slutar åka bil i onödan.Fram till desds skiter jag FULLSTÄNDIG i att jag stör dig HELL dina åsikter stör mig skulle vi någonsin träffas skulle jag gå efter dig med en cigg =) grina på se om jag bryr mig 
    Du bryr dig väldigt mycket. Lycka till!
  • Anonym (kj)
    Anonym (ts) skrev 2017-07-11 16:32:29 följande:
    Mitt bostadsområde består bara av massa sura pensionärer. Står jag utanför porten och röker (går givetvis bort ett par meter) så klagar grannarna på det.
    Anonym (Rökare) skrev 2017-07-11 15:58:47 följande:

Jag hade precis samma problem som dig. Det var en tant som hade balkongen precis bredvid och hon gjorde precis som din granne. Till sist ringde jag hyresvärden för att kolla så att det är ok jag röker på balkongen och att jag verkligen inte vill sitta inne och göra det då jag som ändå är rökare tycker att det är äckligt att behöva sitta inne och göra det. Det var helt ok att jag satt på balkongen enligt de och de skickade även en lapp till min granne där de skrev att man får röka på balkongen och att om man som granne får tåla det eller stänga dörren/fönster. Det hela slutade med att hon flyttade. Vet inte om det beror på min rökning eller inte men har en känsla av att det berodde på det.

Så tanten bredvid dig får väl helt enkelt stå ut, stänga fönster/dörr eller flytta :)

Det är helt okej att röka här också. Får väl sätta mig vid väggen närmst deras balkong och röka och hoppas på att hon flyttar, haha...
    Du hade inte folkvett, alltså. Synd.
    Flytta du, det blir win-win.
  • Anonym (Spot on)
    eciggengggg skrev 2017-07-11 16:42:44 följande:

Aboslut när folk börjar hålla sina dumma skrikande ungar innom hus dom stör mig och när folk slutar åka bil i onödan.Fram till desds skiter jag FULLSTÄNDIG i att jag stör dig HELL dina åsikter stör mig skulle vi någonsin träffas skulle jag gå efter dig med en cigg =) grina på se om jag bryr mig 

Du jobbar tydligt aktivt på att stärka samhällets generella uppfattning att rökare är dumma i huvudet. Good job!
  • Anonym (kj)
    eciggengggg skrev 2017-07-11 16:53:49 följande:
    Inte ett dugg, men att du grinar som en liten bebis roar mig =) och med tanke på hur mycket det stör dig skulle jag defetivt uttsätta dig för dom om jag fick chansen =) du började att störa mig med dina korkade åsikter så skyll dig själv 
    Du är underhållande, och visar med all önskvärd tydlighet vilka idioter till rökare det finns. Fortsätt så, det är alldeles utmärkt!
  • EmberEyes
    Anonym (fia) skrev 2017-07-11 16:06:22 följande:

Jag köpte en bjällra till min enda rökande granne som bodde under mig. Fungerade hur bra som helst, så fort de skulle röka ringde de en liten pling så jag hann stänga till.

Är rökning tillåten på balkongen så är det, det bästa vore om det förbjöds men så länge det är tillåtet så får man göra det bästa av situationen.

Här i min stad byggs nu rökfria hus, det är en finfin satsning!

Det där var faktiskt en lysande lösning!
  • Anonym (fia)
    Anonym (kj) skrev 2017-07-11 16:28:39 följande:
    Jag skrev folkvett.
    Anonym (fia) skrev 2017-07-11 16:20:18 följande:
    Mja... är det tillåtet så är det.
    Jag är ickerökare och vill inte ha andras rök in i mitt hem men kan inte förbjuda grannar att röka på tillåten plats för den skull.

Rökning är aldrig nödvändigt. 
    Folkvett?
    För att inte röka på den plats man betalar för att bo på när det tydligt är tillåtet?
    Med en granne som demonstrativt smäller i  dörren och låtsashostar för att demonstrera sitt missnöje?

Nej, om inte tanten kan visa folkvett så anser jag inte att ts heller behöver göra det. Den som faktiskt beter sig illa är tanten och inte ts.

Visst skulle man kunna gå ut men risken finns att någon blir störd var man än är, eller menar du att man ska söka upp en plats där man är garanterat ensam? Det kanske inte är så lätt alla gånger... och då stannar man hemma och tar sitt bloss på sin balkong.

Som sagt är jag ickerökare och fixade problemet enkelt som jag redan berättat.
  • Anonym (fia)
    EmberEyes skrev 2017-07-11 17:36:01 följande:
    Det där var faktiskt en lysande lösning!
    JA, det tyckte flera andra grannar också!
  • Queennr1

Jag röker på balkongen jag med.

Minns dock hur det var innan jag började röka. Hur påträngande och äcklig lukt som letade sig in i min lägenhet från grannarnas balkong. Det är verkligen vedervärdigt på ett sätt man inte förstår som rökare. Hon har inget annat val än stå ut med din stinkande rök och hennes fejkhostande är i jämförelse med din rökning en betydligt mindre irritationsmoment. Bara att tugga i sig och det säger jag i egenskap av balkongrökare.

Svar på tråden rökning på balkong