Bibbidi skrev 2017-07-11 15:57:54 följande:
Sommartid har de flesta sina fönster och dörrar öppna, i alla fall sina balkongdörrar. Du vet att de får in rök till sin lägenhet, kan du bara inte gå ut och röka istället då istället för att sitta och röka på din balkong? Jag menar, nu när du VET att det stör dina grannar? Även om det är tillåtet så kan man ju ändå visa hänsyn tycker jag, i alla fall nu när din granne redan sagt till / bett dig.
Exakt. Håller med fullt. Varför ska de inte få njuta av en rökfri lght, rök som inte bara dtinker ochgör det svårt att andas utan som dessutom är giftigt? Om du ska få njuta av att röka på balkongen menar jag och en rökfylld luft? Det är ju du som stör, inte dina grannar, alltså tycker jag att den person som ej stör andra får privilegiet att få sina behov gå före dens som stör andra.
Anonym (fia) skrev 2017-07-11 16:06:22 följande:
Jag köpte en bjällra till min enda rökande granne som bodde under mig. Fungerade hur bra som helst, så fort de skulle röka ringde de en liten pling så jag hann stänga till.
Är rökning tillåten på balkongen så är det, det bästa vore om det förbjöds men så länge det är tillåtet så får man göra det bästa av situationen.
Här i min stad byggs nu rökfria hus, det är en finfin satsning!
Har själv tänkt göra detta! Tog inte grannen illa upp av att få en bjällra så där? Misstänker att min granne kommer bli upprörd då han inte visat större förståelse trots att vi bett honom gå iväg ett par meter åtminstone på sin altan så att inte röken går upp i vår lght längs med väggen. Att så många rökare ska vara så förbaskat hänsynslösa. Kudos tilldem som inte är det.