Inlägg från: BiancasMamma86 |Visa alla inlägg
  • BiancasMamma86

    Hjälp! autism-behandlingar råd tips på IBT,diet, mm

    Hej alla föräldrar!


    Har en dotter på 2,5 år där en psykolog gjorde en utredning och kom fram till att vår dotter förmodligen har autism men väntetiden till rehabiliteringen är ca 6 månader. Vi föräldrar har misstänkt detta länge.

    min fråga till er där ute som har barn med autism är vad har ni testat för behandlingar/metoder som har hjälpt era barn att utvecklas osv
    Har varit ute på nätet i två månader och läst om olika metoder som ska hjälpa barn med autism att utvecklas, men vet inte vart jag ska börja mer än dieten där jag märker att Bianca har förändrats positivt. Läst mycket om att man ska ta  prover på tarmarna mm. var kan man göra de testerna tex, Danmark Norge Sverige?

    Mycket frågor blev det från en förvirrad mamma som vill underlätta situationen för sitt barn och familjen, tar gärna emot tips och råd!

  • Svar på tråden Hjälp! autism-behandlingar råd tips på IBT,diet, mm
  • BiancasMamma86

    -leker mer än gärna med andra barn men hon förstår inte vad leken går ut på, springer barnen runt och leker "tagen" så fattar hon ej det utan bara springer runt barnen och har jätteroligt.

    - Pekar ej på saker,

    - Har ögonkontakt men inte så mycket.

    - Gråter såfort lillebror gråter, de kan gå så långt att hon slänger å viftar med ben och armar på golvet hystersikt tills vi får tyst på lillebror.

    - Inget språk direkt, vet vad de flesta saker heter men inget mer.

    - förstår ej uppmaningar

    - Playdouh leran kan hon sitta och smula ner till små små bitar varje gång man tar fram den.

    - tycker om att kramas och gosa.

    Listan kan göras lång.

    Hon är mottaglig för att lära sig har vi hört från vår privata logoped. Det märker vi oxå att hon vill, men de är hennes autism som krånglar till det.

  • BiancasMamma86

    Oj sorry du skrev värst! 2 grejer just hon gör som är ganska jobbiga både för oss och henne.

    Det värsta är väl att hon gråter hysterisk ofta när lillebror gråter,

    Sen är hon envis och vill leka med alla barn hon ser, blir svårt att få hem henne när hon är ute även där gråter hysterisk

Svar på tråden Hjälp! autism-behandlingar råd tips på IBT,diet, mm