• Anonym (Anonym)

Hur talar jag om för min fru att hon måste gå ner i vikt?

Först och främst vill jag säga att jag älskar min hustru. Men hon har på senare tid blivit väldigt tjock. Tjock mage, tjocka armar och ben. Allting dallrar. Hon har t.om fått dubbelhaka. Jag kanske låter elak nu men jag måste ju säga hur jag känner. Det känns så jobbigt att hon inte bryr sig om sin kropp längre efter att vi har gift oss. Innan hon träffade mig var hon väldigt slank och fit. Hur ska jag på bästa sätt säga åt henne att hon måste bli smal igen?

• Svar på tråden Hur talar jag om för min fru att hon måste gå ner i vikt?
  • Anonym (X)

Är det ett hälsoproblem?

Varför har hon gått upp i vikt?

Är du själv slank och fit och delar 50-50 på hushållsarbete?

• mersi89

Varför inte föreslå tränig ihop? Laga nyttig mat ihop? Peppa henne. Om hon ifrågasätter så kan du säga att du e mån om hennes och din hälsa och vill göra nåt ihop. Ja hade blicit glad.min make had sagt rakt ut att ja tex borde lägga av med cola. Ja blev först sur men börjsde fundera sen och ja drack enorma mängder!!! Så idag tackar ja han för det. Lyxka till

• glutten

Men hon måste ju inte bli smal. Du VILL att hon ska bli smal, och det är inte samma sak som att hon måste. Förstår mycket väl att du inte tycker hon är lika attraktiv fysiskt nu, men förväxla inte din smak med objektiv sanning.

Har det hänt något som kan ligga bakom hennes viktuppgång? Födsel, depression, mediciner, p-piller?

• EpicNurse
    Anonym (X) skrev 2017-07-16 21:18:59 följande:

Är det ett hälsoproblem?

Varför har hon gått upp i vikt?

Är du själv slank och fit och delar 50-50 på hushållsarbete?

Well said!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • glutten

PS: Du måste inte alls "säga hur du känner". Men du VILL det. Vilket är okej, men du MÅSTE inte.

• Anonym (mmm)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-07-16 21:17:19 följande:

Först och främst vill jag säga att jag älskar min hustru. Men hon har på senare tid blivit väldigt tjock. Tjock mage, tjocka armar och ben. Allting dallrar. Hon har t.om fått dubbelhaka. Jag kanske låter elak nu men jag måste ju säga hur jag känner. Det känns så jobbigt att hon inte bryr sig om sin kropp längre efter att vi har gift oss. Innan hon träffade mig var hon väldigt slank och fit. Hur ska jag på bästa sätt säga åt henne att hon måste bli smal igen?

Ja du ska i varje fall absolut inte säga som du skrev i sista meningen: att hon måste bli smal igen! 

Bra tips ovan om att träna tillsammans, det gör min partner och jag och jag tränar bra mkt mer om vi ska göra det ihop än om jag ska göra det ensam.
    Sen kan ni ändra på kosthållningen om ni inte redan äter väldigt nyttigt. 
  • Anonym (fydru)

Fast hallå hörrni som dissar ts!

Han vill väl kunna tända på sin fru?

• Anonym (Anonym)

Ja, vi delar 50/50 på hushållet. Jag själv har inte världens finaste kropp kanske, men har muskler och bra hållning o så. Och vi har inga barn, funderar på att skaffa barn snart dock.

• Anonym (Fråga först dig själv detta)

Du måste börja med att fråga dig själv: Varför gifte du dig med din hustru?

För hennes skönhet? Eller för Den Hon Är?

• Anonym (fydru)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-07-16 21:25:21 följande:

Ja, vi delar 50/50 på hushållet. Jag själv har inte världens finaste kropp kanske, men har muskler och bra hållning o så. Och vi har inga barn, funderar på att skaffa barn snart dock.

Det där med barn känns inte lägligt nu när du känner som du gör.
    Tänk på det.

Det är lättare att lämna utan barn om du inte känner att du attraheras längre.
Svar på tråden Hur talar jag om för min fru att hon måste gå ner i vikt?