Brukar blyga killar förbli partnerlösa?
Ni som känner någon blyg kille, har han partner?
Ni som känner någon blyg kille, har han partner?
Alla mina kollegor (jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats) har varsin blyg, lite tafatt man/kille eller pojkvän. Är fortfarande konfunderad över hur de lyckades bli ihop när kvinnorna är så framåt och tuffa och deras partners inte ens kan föra sig i de sociala sammanhangen jag stött på dem.
Inget illa ment med det, jag kan bara inte förställa mig hur första kontakten sett ut
Min erfarenhet är att det brukar ta längre tid för dem att göra sexuell debut och få flickvän, och att de sällan hittar någon på gymnasiet. Men de vinner i längden.
Alla blyga killar jag känner har eller har haft partners förutom en. Men han hade snarare extrem social fobi och ngt annat, var inte enbart blyghet.
Vet inte om de brukar förbli partnerlösa men sannolikheten för att förbli det ökar om man är väldigt blyg och inte vågar uppvakta kvinnor.
Ja, det tar ofta längre tid och ibland träffar de aldrig någon. En kille åkte till Filipinerna och skaffade en tje.
Dejtingmarknaden än en av de mest ojämställda i Sveige idag. Vi kräver jämställdhet i alla vrår, lika rättigheter/skyldigheter men när det ska dejtas är de flesta tjejer väldigt passiva, vill att mannen ska ta inititav och väntar på att bli uppvaktade. Killar som inte gör det har därför svårt att få ihop det med någon så länge detta är så ojämställt.
Ja, det tar ofta längre tid och ibland träffar de aldrig någon. En kille åkte till Filipinerna och skaffade en tje.
Dejtingmarknaden än en av de mest ojämställda i Sveige idag. Vi kräver jämställdhet i alla vrår, lika rättigheter/skyldigheter men när det ska dejtas är de flesta tjejer väldigt passiva, vill att mannen ska ta inititav och väntar på att bli uppvaktade. Killar som inte gör det har därför svårt att få ihop det med någon så länge detta är så ojämställt.