• ivfbebis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

I väntan på det lilla undret skrev 2017-08-10 20:37:09 följande:

Vi ska börja vår första IVF behandling nu (började på måndag med synarela nässpray), med hopp om äggplockning första veckan i september. Vi har kämpat sedan 2014, utan resultat. Man känner sig så otroligt ensam, även fast man vet att många många andra kämpar om samma.

Jag håller tummar och tår att lyckan ska nå er!

Kämpa på!

Kram från Finland!

Hej hej

Jag har sprayat med synarel i 4 veckor och är nu inne på dag 4 med sprutor. Fortsätter spraya med synarel 2 sprayningar per dag iställer för 4 per dag.
  • ivfbebis

Hej på er :)

Tänkte hoppa in i gruppen..

Vi har nyligen gjort vårt första försök och det fungerade inte tyvärr. Fick endast ut 2 ägg varav 1 befruktades. Vi väntar nu på nästa mens i slutet på oktober för att få göra försök nr 2.

Vi gör långa protokollet med synarel och menopur. Har även fått en ny medicin nu som heter Elonva? Har inte hunnit prata med läkaren så har inte all info. Någon som använt det?

Jag har ett amh på 0,3 och min man har lite färre spermier så vi gör icsi.

• ivfbebis

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 18/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Galadriel80, äggplock 18/9

*Anki7, äggplock 19/9

*Mira6, äggplock 18/9

- Ruvar:

*Mjbo TD 16/9

*Hösten84, TD 17/9

*Matildas84, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

*Lexiefer, TD 24/9

*Madeeleenee, 26/9

*Louiice

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

• ivfbebis
    Nube skrev 2017-09-16 20:45:40 följande:

Hej och välkommen! Tråkigt att det inte gick vid första försöket, men hoppas att det går bättre nästa gång.

Jag har också låg amh och använde också elonva och menopur + synarela. Låter som att du gör exakt samma protokoll! Jag fick två ägg vid första försöket, blev gravid men fick missfall. Inget till frysen. Nu vid andra försöket fick jag ut 3 ägg varav två befruktades och ett tillbaka igår. Inget till frysen denna gång heller. Hur länge har ni försökt?

Vi har bara försökt i snart 1 år. Men jag har vetat om att jag har dåligt amh sen tidigare så vi sökte hjälp nästan direkt när vi bestämde oss för att vi ville ha barn. Så vi fick okej i april på remissen men sen kom sommaren ivägen och vi gjorde första försöket nu i augusti/sept.

Hur gör man med Elonva? Blir behandlingstiden längre eller kortare?
  • ivfbebis
    Mm79 skrev 2017-09-18 10:11:03 följande:

Jag har tjuvtestat idag faktiskt och fått en tydlig plus (har testat ett antal ggr förra veckan och då var det negativt). 

Men officiella TD är imorgon. Fortfarande i chock om man säger så....

Grattis!!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-20 11:01:54 följande:

Här är en till med syster som inte är varken bra på att vänta eller vara positiv! (gud vad deppigt det lät, haha).

Jag blev enormt nedslagen av vårt första försök (som tyvärr misslyckades) och blev så arg på att all väntan man pinat sig igenom var för.. ingenting! Man har gått igenom en känslomässig bet o dalbana som slutar med en explosion av känslor. Jag var arg på allt och alla med en enorm sorg inom mig som bara sippade ut i tid och otid. Jag var inte alls förberedd på detta och tur var nog det. Men villa har varit och är där, man FÅR deppa, vara ledsen och arg. Det ÄR okej att inte vara positiv hela tiden och ibland är det inte toppen. Vi alla kan nog skriva under på att det är absolut kaos känslomässigt (och energimässigt) i denna cirkusen.

All pepp och kramar till dig! Håll ut <3

Hur mår du? Tänkte på dig igår! Man bara väntar och väntar. Jag har fått ut nya recept och har fått samma mediciner som sist men även en ny, men väntar ju på mens. Däremot så tror jag att jag har ÄL nu för mina flytningar är... slemmiga eller vad man ska säga haha! Verkar kraftigare nu efter behandlingen. Kanske har en positiv inverkan på den naturliga cykeln?

Känner mig mer "normal" nu. Skönt med en liten paus även om jag vill köra nästa behandling.
  • ivfbebis
    Tiinuli skrev 2017-09-20 08:58:08 följande:

Hej kära med systrar :)

Vill bara ventilera lite tankar med er...

Hur upplever ni och känner under ivf väntan? För mig känns det som att det är hela tiden nånting man väntar på och har svårt att leva i nuet. Först väntade man på utredning sen godkännande och behandlings start, sen mens som ska starta , äggplock blir väll nästa och insättning, ruvningen många säger att är den tyngsta biten, stämmer det? Och sen, som jag än så länge tycker för mig värsta tiden dem 12 första veckorna :( det är ju typ 3 månader!

Och tänk om det inte går med första behandling så vist måste man vänta en mens i mellan innan fet?

Sorry om drar ner stämningen men tycker att har varit ganska positiv och inte orolig men nu från ingenstans så kommer allt detta upp

:(

Kram på alla , vi är starka!

Det är jobbigt att vänta.. allt består av väntan! Vårt första försök misslyckades så vi måste vänta på nästa mens. Och eftersom jag gör långa protokollet så måste jag sedan invänta "rätt" dag för att börja med nässpray osv. Så lååång väntan. Man får va ledsen. Man får va glad. Just nu känner jag att det är skönt med en paus även om jag vill köra på med behandlingen också. Man får känna sig "normal" ett tag.
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-09-20 13:36:46 följande:

Hej alla fina!

Nu så e vi klara med insättningen av 3 ägg blev två befrultade en 4-cell och en 6-cell så nu e dom i magen så hoppas vi nu på världens bästa nyheter. TD är 6/10

Grattis till ruvning! Fick ni tillbaka 2 embryon?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-20 14:16:04 följande:

Rent allmänt mår jag toppen nu. Pigg, stark och inte ett spår av varken svullnad eller ömma ruttar. Föregående behandling känns som ljusår bort.

Däremot börjar jag få nerver inför kommande. Väntar ju också på min mens som ska komma nästa fredag (?). Kommer din då ungefär med?

Jag kommer få ägg från frysen i en ostimulerad cykel, kan ju bara hoppas att kroppen svarar bättre på det!

Vad är det för ny medicin du ska få?

Hoppas så att det är vår tur nu <3

Min nya behandling känns som en evighet bort! Mensen beräknas komma runt månadsskiftet. Sen måste jag vänta till dag 19 innan jag får börja med nässprayen och då ska jag spraya i 14 dagar. Så sprutstart kommer bli i början på november troligen. Lååååång väntan! Först ska jag spraya med Elonva (Ny engångsspruta) och Menopur 150 i några dagar. Sen ska jag höja menopur till 450 i några dagar innan det är dags för ovitrellen.

Förra behandligen körde jag nässpray + menopur 412,5 alla dagar. Så hoppas på bättre resultat den här gången...

Men i övrigt mår jag bra :)
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-09-20 15:40:55 följande:

Tack tack, ja vi fick tillbaka två

Vi vill också ha 2 tillbaka eftersom vi har väldigt dåliga chanser men verkar som att kliniken inte vill det... dock fick vi bara 1 ägg som utvecklades fint. Får se på försök nr 2.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017