• ivfbebis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-16 10:07:32 följande:

Heja heja! Gjorde du långs protokollet förra gången med? Usch ja, dessa hemska drömmar!! Har själv också drömt samma sak flera gånger! Ja det är tvetydigt det där när någon i ens närhet blir gravid, man blir både glad och ledsen!

Hej!

Ja jag gjorde långa protokollet då också med Synarela och Menopur. Fick ut 2 ägg varav 1 blev befruktat. Dock tog det sig inte. Har ett lågt amh på 0,3.

Nu ska vi köra med Synarela, Elonva och Menopur.
  • ivfbebis
    waldesten16 skrev 2017-10-17 19:25:44 följande:

Började blöda idag så ruvartiden är över för mig. Har egentligen testdag först den 23 oktober men kände det på mig redan innan att det inte blev något denna gången.

Ska ringa kliniken i morgon. Har två i frysen och hoppas kunna göra en FET så snart som möjligt. Någon som vet hur länge man måste vänta?

Tung dag idag :(

Tråkigt! Kramar till dig.

Man brukar behöva vänta en cykel innan ny behandling. Du ska alltså ha en mens till efter denna innan du kan göra FET. Men prata med din klinik!
  • ivfbebis
    Paulina2017 skrev 2017-10-19 23:00:22 följande:

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

Jag använder hög dos på menopur. Har dock inte haft något annat innan. Vi fick bara 2 ägg. Jag har dåligt amh-värde. Ska snart påbörja försök nr 2.
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-20 23:15:15 följande:

Hej

Jag har haft både gonal -f o menopur, märkte ingen skillnad. Förutom att jag blev gravid på gonal-f fick tidigt MF. Men 6 ägg har jag fått ut alla gånger och 2 har blivit befruktade varje gång.

Ruvar nu på dag 9, så vem vet kanske lyckas man med menopuren oxå :) Fick du Elonva oxå?

Har du använt elonva och menopur?

Jag ska använda det denna gång. Första gången körde vi bara på menopur.

Har idag börjat med nässpray så nu är vi igång med försök nr 2 :)
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-21 09:07:16 följande:

Ja, dom sista 2 ggr har jag kört elonva och Menopur, fördelen är ju att efter du har tagit elonva så väntar du i 5 dagar tills du ska börja med menopur o orgalutran. Hur många ägg fick du ut första gången?

Antar att du har lågt Amh oxå. Jag ligger på 0,3 :(

Jag ska ta elonva och menopur (låg dos) samtidigt. Sen bara menopur på högsta dos. Ingen orgalutran. Jag fick ut 2 ägg och 1 befruktades. Har amh på 0,3!
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-21 22:28:45 följande:

Va olika det är! Har oxå amh på 0,3 körde elonva först sen efter 5 dagar, menopur (375

enh) o orgalutran i 7 dagar. Fick ut 6 ägg 3 befruktades o 2 satte dom in. Det tredje klarade ägget sig inte.

Ja det verkar vara väldigt olika! Jag ska försöka trycka på lite om att få tillbaka 2 st men i inledande samtal sa dom nej. Men med tanke på så dåligt resultat i förra behandligen så kanske vi kan få igenom det nu...

Menopur körde jag 412,5 förra gången.

Var elonva svår att förstå? Hur man ska ta den?

Håller tummarna för er!
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-22 17:01:09 följande:

Vi fick inte tillbaka 2 på vårat första försök, men dom 3 sista nu med tanke på mitt amh och antal ägg vi får ut.

Tyckte allt Elonva var kanske lätt, som gonal-f ungefär. Du tar den på precis samma sätt dom alla sprutor. Men läs innan, nålen ska åka tillbaka när du är klar. Bökigare med menopuren som man skulle blanda själv, tyckte jag.

Jag håller tummar för er oxå!

Ok tack!

Jag har aldrig tagit något annat än menopur. Jag hoppas det går bra med elonva :/
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-22 19:54:24 följande:

Klart det kommer går bra, nålen är ganska tunn oxå!

Lycka till, när kör ni igång?

Jag gör långa protokollet så just nu kör jag nässpray. Förhoppningsvis så börjar jag med elonva den 6/11.
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 09:29:36 följande:

Måste få gnälla av mig lite.. imorgon ska ju vi göra ägguttaget. Har sagt till min kille FLERA gånger att förmodligen blir det ägguttag denna vecka så boka inte in något möte (han jobbar som säljare) så har han såklart gjort det å självklart imorgon då ägguttaget ska ske. Kl 7.00 är hans möte å han kan absolut inte boka om för han har kämpat länge till att få till det här mötet. Vi ska vara på kliniken 08.30 å 09.00 står det att operationen ska ske. Hans möte kommer ta typ 45-60 min. Så han har 30 min att åka till kliniken å göra sitt spermaprov. Så nu är jag så sjukt nervös att han ska bli försenad å dom typ ska ställa in för att han inte lämnar i tid :( han är rätt lugn å säger att han kommer hinna men blir så irriterad. Orkar liksom inte oroa mig för Ännu en grej.. behövde bara skriva av mig..

Förstår känslan. Sitter lite i samma sits med min man. Han har möten och mycket ansvar på sitt jobb så det är svårt att få ihop ibland. Kan han inte göra provet hemma och du tar med det? Kolla med kliniken! Hoppas det löser sig! Kram
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 09:59:11 följande:

Har tänkt på det också men han måste ju typ åka hemifrån halv sju å då måste han göra spermaprovet innan å så måste jag lämna det inom en timme. Alltså typ halv åtta men då tror jag inte ens kliniken är öppen?

Jag hoppas att det ska gå bra ändå såklart.. att han kan göra spermaprovet mellan 08.30 å 09.00 :/

Håller tummarna hårt att det löser sig!!

Kolla när kliniken öppnar. Min klinik öppnar 7 för att kunna lämna prover.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017