• ivfbebis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

BinniBoo skrev 2017-09-21 00:07:29 följande:

Även i morse lös ägglossningen med sin frånvaro.. Dag 18 i cykeln så känns som att det inte blir nån ägglossning denna gång. Börjar självklart fundera om det blivit nåt fel på mig nu och klandrar mig själv. Tänkt att dessa resor och väntan kan trycka ner oss kämpar så mycket.

Har två ägglossningstester kvar så har jag inte fått utslag efter dessa får jag ringa kliniken och meddela att det inte blir nåt denna gång  Vette sjutton om jag ens vågar mig på ett nytt försök nästa månad då detta tagit väldigt hårt på mig. Nu har ju jag ändå den "enkla" vägen med ostimulerad FET men tycker detta är jobbigare än sist då vi gick igenom hela IVF karusellen. Då blev det ju ägglossning etc för man tog en massa sprutor hit å dit. Nu får man mer "klara sig själv" och det verkar ju inte gå av nån anledning. 

Jag har lärt mig att ägglossningstester ska man ta senare på dagen, inte på morgonen. Så testa på eftermiddagar istället!
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-09-20 21:55:06 följande:

Betalar nu själva för behandlingen?

Vi började sätta in två nör vi blrjade betala innan så va inte kliniken heller för det. Vet ej om man ska ha försökt x antal gånger innan.

Nej vi betalar inte själva.. inte än iallafall! Okej men skönt att man får bestämma själv om man betalar...
  • ivfbebis

Nu har jag fått datum för andra försöket, start med nässpray den 21/10 och förhoppningsvis ÄP runt mitten på november :)

• ivfbebis

Nube!

Läste att vi gör ?samma? resa.

Första försökte fick jag använda synerla och menopur dos 412,5. Vi fick ut 2 ägg varav 1 kunde användas. Blev dock ej gravid.

Nu andra försöket så ska jag spraya med synarela och sedan använda nån ny spruta som heter Elonva och menopur igen. Hoppas på bättre resultat nu.

Jag har ett amh på 0,3.

• ivfbebis
    Nube skrev 2017-10-04 08:48:28 följande:

Hej! Ja, vi använder exakt samma mediciner! Jag har använt elonva och menopur två gånger nu och blivit gravid båda gångerna. Elonva tyckte jag var jättesmidigt då det är bara en spruta. Jag har amh 0.4.

Önskar dig stor lycka till! Alla med låg amh ska lyckas :)

Tack!!

Jag ska ta elonva och menopur samtidigt. Gjorde du det också? Var elonva svår att förstå? Har ju fått en broschyr så det borde gå okej.
  • ivfbebis
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Beklagar! Kram <3
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-10-05 09:27:13 följande:

Mensen kom inatt o testet va negativt imorse :(

Det e blandade känslor, vi är glada att vi gjort behandlingen men vi e så ledsna av två fina embryo att ingen av dem fäste det gör ont i hela kroppen.

Jag vill önska alla lycka till här inne håller tummarna för er.

Kommer gå in då o då o läsa hur det har gått för er.

Kramar till alla

Stor kram till er <3
  • ivfbebis
    Tiinuli skrev 2017-10-06 08:51:19 följande:

Ja så du måste vänta till nästa mens eller hur? Ja jag tänkte om man skulle fått börja direkt med nya sprutor eller om man har några ägg i frysen så om man får göra fet i nästa Äl som kommer eller om måste vänta tills nästa månads Äl? Lite krångligt men hoppas du förstår ändå :)

Man måste vänta.

Jag testade neg och fick mens. Nu har det gått ca 4 veckor och nu har jag min mens igen. Därefter kan vi påbörja ny behandling. Jag gör långa protokollet så jag ska får börja spraya 21/10.

Så du måste få en ?vanlig? mens innan ny omgång behandling.
  • ivfbebis
    Areeya skrev 2017-10-07 18:43:13 följande:

Oj, vad mycket ni har skrivit!

Det har gått 6 dagar nu sedan insättningen. Imorse fick jag kraftig mensvärk och var så rädd att mensen skulle komma. Tog ett test med clearblue och det står Gravid 1-2 veckor.

Kan jag lita på det?

Jag vet inte hur jag ska må nu, har ju tre missfall i baggaget...

Den här är vår sista chans med ivf i Sverige, inga embyro i frysen heller.

Va jobbigt det här.

Har du tagit ovitrelle? Då ska man vänta minst 10 dagar innan man testar då det kan ge falskt plus. Men håller tummarna för dig!!
  • ivfbebis

Är inte så aktiv här inne ännu.

Nästa lördag börjar jag med nässprayen (2:a försöket) och inatt drömde jag att jag var gravid... usch för att vakna imorse och inse att det inte är så!

Försöker vara positiv. Min svägerska är gravid nu också och jag är glad för deras skull men det gör ont i mig ändå.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017