• ivfbebis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2017-10-23 11:13:00 följande:

Fick tag på kliniken nu å de lugnade mig med att min kille kan lämna spermaprovet när han kommer dit innan äggplock eller efteråt till och med. Så nu är jag lugn! Puh! Räcker väl att man ska oroa sig för själva äggplocket ;)

Vad skönt!
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 18:48:24 följande:

Vet ni om sambon måste vara med vid återförandet av embryo? Min pojkvän har svårt att komma ifrån jobbet.

Nej du kan vara själv på återförandet :)
  • ivfbebis
    BettyBoop81 skrev 2017-10-28 17:23:15 följande:

Förstår precis vad du menar med smaken..går inte att beskriva :/

Vilket försök är detta för er?

Känner mej oxså nervös inför sprutstarten!! var gör ni er behandling?

Luta inte huvudet bakåt efter du sprayat.. Jag gör inte det. Jag är inne på försök 2 nu med synarel.
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-31 19:15:56 följande:

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Nån som har erfarenhet av både det långa o korta. Vilket har varit bäst?

På alla tidigare så har vi kört bara det korta.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

Hej

Jag kör långa protokollet för andra gången nu.

Första:

Synarela och Menopur

Andra:

Synarela

Elonva och Menopur

Jag börjar med sprutorna på fredag.

Dom får lite bättre koll på äggen har jag förstått det som när man kör långa protokollet.

Kram!
  • ivfbebis

På fredag kör vi igång med sprutor! Ultraljud nästa fredag. Hoppas det går bättre denna gång :)

• ivfbebis
    Västerås skrev 2017-11-01 14:53:22 följande:

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Jag vet inte hur jag ska klara andra försöket nu... första försöket var okej. Men tror det kommer bli jobbigare nu! Usch... styrkekram!
  • ivfbebis
    Mariana79 skrev 2017-11-01 14:29:03 följande:

Första ultrat idag efter ha sprutat i 6 dagar, hade en salig blandning på äggblåsorna allt mellan 5 mm - 12 mm.. de under 6mm skulle man visst inte räkna med. Vet inte antal äggblåsor alls, fick inte veta det. Jag hade dock fått en stor vattencysta på vänster äggstock typ på 30mm. Gyn sa att det inte var ngn fara, men man blir ju nervös. Fick inte så förra gången. Hur som helst så ringde precis kliniken och meddelade att jag skulle fortsätta ta mina sprutor som innan ikväll och sedan få ett besked på fortsättning i morgon efter de fått svar på blodprovet..

Håller tummarna för dig!! <3
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-02 12:12:05 följande:

Blä tänk att humöret kan svänga så mycket. Igår var jag ändå på rätt gott humör å lite hoppfull. Nu är det rd 7 å jag är grinig å ledsen å allt känns hopplöst. Inga symptom alls. Våra kompisar fick igår sitt andra barn å man ser bilder på deras söta bebis. Å jag blir bara så irriterad å vill ta bort dom från alla sociala medier för orkar inte titta :( men gör inte det såklart..

behövde skriva av mig..

Stor kram <3 Man pendlar upp och ner och det är okej! Jag ska börja imorgon med sprutorna och jag har inte kunnat sova inatt. Kaos i huvudet. Folk pratar med mig men jag är inte närvarande.
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-02 15:32:20 följande:

Tack. Kram tillbaka <3

Åh då börjar det närma sig för dig! Spännande men förstår att det är mycket tankar! Du sprayade väl innan också?

Ja men precis, jag har sprayat nu i 2 veckor! Så imorgon blir det två sprutor. Elonva och menopur. Sedan bara menopur.
  • ivfbebis
    MollyB skrev 2017-11-02 20:13:21 följande:

Hej alla :)

Vill fråga er som har tagit lutinus. Jag är inne på andra dagen med lutinus och nu ikväll kom nästan hela tabletten, som jag stoppade in efter lunch, ut i trosorna. Den kom ut som en relativt fast smet. Viss del har lösts upp då även vätska kom ut (som det gjort från de tidigare tabletterna). Har någon varit med om liknande och hört med sin läkare om det kan vara så ibland? Ska till kliniken imorgon och ska fråga då. Nu ska jag snart sätta in tredje tabletten för dagen men jag hoppas att det inte gjort något att andra tabletten inte lösts upp ordentligt.

Lutinus kan kladda jätte mycket. Inget konstigt. Man tror att hela tabletten kommer ut men det gör den inte!
  • ivfbebis
    Mariana79 skrev 2017-11-05 07:29:38 följande:

Ovitrelle & 3 puffar synarela intaget igår kväll kl 23.00. I morgon måndag äggplock klockan 11.00. Hjälp mig gärna att hålla tummar och tår på gott resultat ?

Ha en fin söndag allihopa!

Lycka till!!
  • ivfbebis
    Azerp skrev 2017-11-07 12:09:05 följande:

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

Håller tummarna!! Vi fick bara 2 ägg första försöket och bara 1 som klarade sig efter befruktning. Nu är vi inne på försök nr 2 och hoppas på lite bättre reslutat.
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 07:14:50 följande:

Fortfarande mensvärk men ingen mens. Kan den bara komma istället..

Har du tagit något nytt test?
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 08:28:50 följande:

Nä.. tänkte ta imorse men var så säker på att mensen skulle komma.. så vågade inte. Men har td imorgon så då är det bara å göra det.. skulle inte förvåna mig om mensen kommer precis när man ska testet..

Håller tummarna!!!
  • ivfbebis
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Styrkekram! Det är okej att vara ledsen. Låt känslorna komma ut. Vi har varandra här inne <3
  • ivfbebis
    Pigall skrev 2017-11-08 10:38:12 följande:

Nu har jag fått samtal om att min insättning blir uppskjuten. :( Av våra 18 ägg hade hela 13 befruktats men alla verkade utvecklas för långsamt så de ville avvakta tills imorgon för att kunna sålla bort de värsta exemplaren. Känns inte så hoppfullt att alla verkar slöa. Bådar nog inte jättegott men nu hoppas jag bara att de överlever tills imorgon så jag får något tillbaka.

Håller tummarna hårt!!!
  • ivfbebis

Själv har jag ultraljud på fredag.. Vi har ju provat lite ny medicin den gången. Trodde inte att jag skulle bli nervös men det kommer smygande.

• ivfbebis
    Hey.orange skrev 2017-11-09 06:36:25 följande:

Då har hag gjort mitt test, nyfiken som jag är!

Grattis!!!?
  • ivfbebis

Ultraljud för mig idag :) Lite nervöst.. men känns som att tiden gått fortare denna gång jämfört med första försöket.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017