• Madeeleenee

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Är igång med vår första IVF i Falun nu. Är på sprutdag 8 och ultraljud imorgon. Börjar spänna och ila i magen nu så hoppas att där är fullt med finfina ägg!

• Madeeleenee
    emz4 skrev 2017-09-04 14:46:43 följande:

"Skönt att bli av med" skulle de ju stå :)

Ja verkligen! De var ca 12 st, 8 på v stora och fina, 4 något mindre på högra. Känns att det börjar bli trångt!
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-05 09:19:10 följande:

Spännande hur många dagar har du sprutat? :)

10 dagen idag. Sista dagen med gonal idag och imorgon blir det ovitrelle :)
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-05 17:23:52 följande:

Hur har ni legat i Östradiol värdet under behandlingen?

På dag 6 låg mitt värde på lite över 2000 vilket de sa var bra. Igår på dag 9 vet jag inte. Men verkade då bra så äggplock bestämdes till fredag. Hade ca 12 ägg på vul, 8 fina och 4 mindre.
  • Madeeleenee
    Nube skrev 2017-09-05 17:39:11 följande:

Jag vet inte om de ens ha tagit sådant prov? Vad ska den visa?

Det bör de ha gjort! Det är blodprovet de tar för att reglera dosen under första veckan. Östrogennivåerna för att se om behandlingen gett effekt. Till mig sa de inga siffror förrän jag frågade om värdet.
  • Madeeleenee
    Mjbo skrev 2017-09-06 16:49:51 följande:

Min make är oxå positiv. Bra såklsrt, men ändå lite irriterande att intr han oroar sig. Varför kan inte jag oxå slappna av och ta de lite som de kommer??

Samma här.. vi har inte ens gjort äggplocket men han är nästan säker på att jag får den bästa 30 årspresenten nästa sommar.. hoppas han har rätt!
  • Madeeleenee

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

• Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-07 21:13:30 följande:

Till mig Sa de flytande frukost! :)

Spännande stort lycka till i morgon! När ska ni vara där?

Kl 8 stämplar vi in i Falun!
  • Madeeleenee

Nu ligger jag i sängen i Falun och vi är efter äggplocket! Gick bra! De fick sticka och ha sig en hel del då min äggstockar inte riktigt ville vara still.. några blåsor kunde de inte ta då de låg så tokigt till. Gjorde lite ont när de fick böka runt så mycket men inte alls särskilt farligt! Trodde de tryckte i massa morfin men fick vara startdosen enligt sambon. Mer behövdes inte heller kände jag.. äggledarspolningen med tång och balllong var mycket värre tycker jag! Fick höra fem ägg där inne och hoppas såklart på fler.. får se vad de säger om ett tag...

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017