Vi som börjar med IVF hösten 2017
Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!
Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!
Toppen :) då hoppas vi på bra resultat i morgon!
Var där samtidigt med er idag! Dock inget besked om äggplock än för oss..
Nje rosa/ bruk tunika!
Vi hade sonen med oss :)
Nje rosa/ bruk tunika!
Vi hade sonen med oss :)
Mår bra efter dagens äggplock, öm och stel förstås, hon fick sticka och tryckte en hel del så förvarnade mig att det skulle nog ömma och svullna en hel del. Men inte så farligt, mest när jag byter ställning i sängen och reser mig. Går som en cowboy haha. Fick en tredagars antibiotika kur då hon fick sticka så mycket i ena äggstocken, fick tom lämna en blåsa hon inte kom åt. Jag blöder en hel del, vilket säkert är normalt. Men hur mycket är normalt? När jag kissar ser jag att det droppar ner i toaletten... och kisset blir liksom rött. bytt binda ungefär en gång i timmen, den är inte full men känns lite ofräscht, är en tampongtjej :) för visst ska man inte använda tampong nu? Blöder inte så mycket när jag ät still tror det drar igång när jag går, då mest till toaletten då.. Mycket frågor...
Nä tillverkad i Örebro men precis samma som denna gång med mediciner och metoder :)
Tack!! nu är jag ju lite partisk men håller med!!
Hur mår du idag?
Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.
Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)
Tack! Jag tror att det blir kort protokoll eftersom jag ska börja spruta på andra dagen av mens. Jag fick missfall i augusti och det var mitt femte missfall på 10 år. Läkaren tipsade mig då att testa ivf så fort som möjligt, så länge gravidhormonerna finns kvar. Är mycket orolig inför att ta sprutor och sedan äggplockning.
Nu hittade jag ett sätt :D