Vi som börjar med IVF hösten 2017
Tack för Grattis! Nu hoppas jag att den lilla borrar in sig ordentligt!
Tack för Grattis! Nu hoppas jag att den lilla borrar in sig ordentligt!
Kanske en dum fråga.... Men!
I onsdag fick jag tillbaka ett 5 dagar av toppenkvalite. Men slog mig senare.. är alla 5 dagars blastocyster? De sa inget, om celler eller så.. Tog bara förgivet att det så var en blasto? Isf, bör ju de andra de frös in även de vara blastocyster?
Ja de tror jag :)
Har du nå känningar?
Jag visste rätt tidigt att jag var gravid minns inte! Testade plus 14 maj med sonen hade fått tillbaka en blasto 9 maj så lär hända en del i början :)
Ja jag vet inte? I Örebro fick vi 3 veckor bort... jag ringde och meddelade plus en vecka innan men skulle då avvakta och höra av mig på test dag istället! Men du har säkert rätt!
Fick du också nå medicin att ta på sidan om?
Jag undrar varför så olika besked
Hur mår ni? Min mage har helt ballat ut. Först förstoppad och sista två dagarna, ursäkta, diarré deluxe. Är som gult vatten som bara rinnner rakt igenom.. kan det vara lutinus? Sjukt jobbig iaf...
Hej
Har en liten fråga, blödde ni mkt rfter uttaget? Jag blödde igår men det e normalt, men jag blöder lite fortfarande inget riktigt blod men lite brunaktigt. Började med Lutinus igår kväll.
Har inget minne om det va såhär alla gångerna innan.
Idag (eller rättare sagt igår kväll) gick det inte längre. Bröt ihop totalt. Har känt mig väldigt positiv eller ja, iaf inte negativ. Men nu gick det inte längre.. Igår kände jag i hela kroppen att detta inte kommer funka. Bara vet det. Varför skulle det? Alla dessa hormoner man trycker i sig som man inte ens vet om det leder till ett barn.. Känner mig just nu som nån maskin som man stoppar en peng i (läs piller) och så ska jag dansa runt i ett par veckor, går det eller går det inte?
Jag pallar inte mer! Vill bara slänga all medicin i soptunnan, gräva ner mig och vakna om några veckor. Bara gråter. Grät i bilen till jobbet och sambon tyckte jag skulle stanna hemma men känner att det inte går. Varit borta en del redan iom alla läkarbesök och vi är redan kort om folk.. Jobbar i en specialgrupp på högstadiet, ungdomar med adhd och annan problematik. Nu sitter jag på kontoret och bara gråter :( Hoppas jag kan hålla min när ungarna och kollegorna snart ramlar in..
Tack alla. Känns lite bättre. Både sambon har jag har gråtit ut vår frustration och kramats och pussats. Man får vara ledsen. Min magkänsla säger att detta försök inte funkar. Vi tjivtestade idag och det var så negativt det kan bli. Jag VET 'bara' dag 6 med blasto, men ni vet.. intuition...
Häng mig om ni vill men ikväll tänker vi glömma allt vad ivf heter, LEVA och älska varandra. Tänker ta ett glas vin till pastagratängen och sen ska vi njuta av varandra som man och kvinna! Man måste ju få leva fast man ruvar och det tänker vi göra ikväll. Tack för att ni finns ?
Skulle vara ett hjärta.. inte frågetecken
Mm tyckte den va svårare att sticka in i huden :) den ville inte men annars ingen skillnad. För mig sa läkaren bara att jag hade 4 äggblåsor på ena och 5 på andra, så vet inte hur dem annars såg ut, ska också fråga på onsdag :)
Jag går hos en hemortsläkare men själva äggplocket och insättning i Uppsala på Linné kliniken :D så ja vi går på samma klinik! Hahah sjukt
Då undrar om vi kommer va där samtidigt.
Fått ordentlig mensvärk nu på rd 7 med min blasto. Inte en tillstymmelse till plus imorse. Så nu väntar jag mest in blödningen.. haft detta på känn ett par dagar. Magkänslan brukar inte ha fel...
Tråkigt att höra :( tyvärr känner man sin kropp alltför väl!!
'Men förhoppningsvis är magkänslan fel!
Stor kram!
En fråga. Man får äta flytande frukost innan äggplocket, någon som vet mer exakt vad man får äta? Typ yoghurt?
Härligt att du mår bra trots allt och har bra stöd av din man! Och ni fick väl några blastos till frysen så där finns det mycket hopp att hämta ;)
Hej, har du testat nåt mer? Hoppas att det blir ett plus ändå! :)
Sista kollen avklarat för min del och läkaren skulle ringa under dagen om vidare instruktioner med ägglossningssprutan samt om tiden till på måndag för ÄP :) allting såg bra ut och så antar jag att ikväll blir sista menopur+orgalutran och sen i morgon kväll ovitrelle. Han glömde dock visa hur man tar den sista sprutan men den är ju engångs spruta penna så hoppas det löser sig ändå... får kolla på youtube :) eller om nån här kan ge instruktioner? Sen sambon är diabetiker så han tar sådan sprut penna varje dag så det löser sig säkert...
Rosa på pappret nu. Magkänslan var rätt! Känns mer okej än jag trodde... hade mitt break down i veckan. Jag är nog en av dem som mår bra av att tjuvtesta när kroppen ger välkända signaler om att det inte fungerat. Annars hade jag blivit heeeeelt knäckt vid mens/negativt test på TD som är om 4 dagar. Nu var jag förberedd. Minus igår på rd 8 med blasto. Plus mensvärk.
Blir att ringa Falun i veckan och se hur planen set ut! Ikväll ska jag se på hockey och heja fram mina blåvita krigare :)
Vad tråkigt! Vill du att jag tar bort dig från listan under ruvare eller vill du vänta tills din TD?