• Madeeleenee

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Usch börjar bli så nervös. Av våra 6 ägg fick vi igår besked att samtliga blivit befruktade, så det blir långtidsodling till onsdag. Det var självklart ett fantastiskt besked! Men.. tänk om inget klarar sig... någon som vet om de 'ser till' dem innan onsdag? Eller får de vara i skåpet tills onsdag? Om de nu ser till om och hur de delar sig, och de inte gör det, ringer de i förväg då? Vill inte få upp förhoppningar för mkt... hoppas ju att 100% befruktade ska betyda bra odds men är inte så insatt i det.. har ju inte funkat hittills sista 2 åren :(

• Madeeleenee
    soofa skrev 2017-09-10 19:32:58 följande:

Hur många dagar är de då? 5? Vi hade också 6 befruktade ägg, men på dag 5 fick vi veta att inget av dem hade delat sig tillräckligt bra så att det var aktuellt med något återinförande. Jättedeppigt såklart, men på dag 6 fick vi veta att 4 av dem hade kommit igång och delat sig bra. Tydligen sätter man inte in dem så sent dock, så de la alla dem i frysen för att sätta in dem i min vanliga cykel senare.

Som jag förstår kollar de till dem dagligen, men eftersom det händer så mycket varje dag är det inte säkert ni kommer få veta något förrän samma dag som ni ska dit.

Okej! Det lät ju hoppfullt iaf! Men få borde de ju iaf utvecklats något från befruktning, skulle de dö av helt borde de kanske märka det? Hoppas är det enda man kan, denna eviga väntan...
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-11 19:31:01 följande:

Har ni som tagit otrovellen haft några biverkningar?

Ingenting kände jag. Trodde det skulle börja kännas ordentligt men ingen skillnad:) hade väldigt mkt äl flytningar innan jag började med orgalutran dock! Visst har du plock på onsdag? Då är vi där samma dag igen:) men du har ju förhoppningsvis åkt hem innan vi kommer :)
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-11 21:31:05 följande:

Skönt att höra!

Japp då är vi där igen, lustigt hur de blir man träffar samma folk flera gånger men trevligt då vi är rätt pratglada är de återföring på eftermiddagar alltså? Så skönt att det börjar vara färdigt blir så himla mycket bilåkande!

Hur känns det för imorgon? Ja vad jag förstår så sätter de in ägg på em, vi ska vara där kl 13.

Antar att det dels är schemamässigt för läkarna sen finns det säkert någon medicinsk förklaring. Idag ringde de på hemligt nr, svarade! Var på sköterskanfrån ivf. Fick panik! Men gällde inte återföringen utan en annan formalitet, phu!
  • Madeeleenee

Nu kommer ett möjligt okonventionellt inlägg.. Jag arbetar som psykolog inom skolan och är väldigt akademiskt och vetenskapligt lagt om man uttrycker sig så. Idag (utan att jag vetat det innan) kom en avlägsen kollega och frågade om hon skulle ta bort mig huvudvärk som jag fått av min tandgnissling. Jag såg ut som ett frågetecken. Jag känner din värk sa hon.

Ännu mer som ett frågetecken.

Jag kan ta bort det med healing, sa hon. Visste inte vad jag skulle säga men visst kör på. Tror inte på humbug men vet att placebo fungerar så why not?

Hon började, kände i närheten av huvud, axlar och haka om visade vart värken satt.. helt sjukt, hon hade rätt på varje punkt. Är helt ställd. Jag är somsagt väldigt skeptiskt till det jag inte kan se eller känna som det brukar heta.. men detta kände jag. Haha detta inlägg hör kanske inte in i vår tråd med måste bara dela med mig, vet inte vad jag ska tro?

Någon som provat sk healing förut? Häftigt var det iaf, placebo eller inte....

Nästan så jag ska gå helt utanför min comfort zone imorgon och fråga om hon kan göra nåt liknande imorgon bitti innna insättningen... haha kan väl inte skada?

• Madeeleenee
    jamka skrev 2017-09-12 18:27:54 följande:

Ska ovitrelle bevaras i kylskåpet?

Japp, du kan ta fram den ca 10 min innan den ska användas för då känns den inte så mkt. Annars viktigt att den förvaras i KYLSKÅP.
  • Madeeleenee
    jamka skrev 2017-09-12 18:56:13 följande:

Jag hade den i två timmar inte i kylskåpet, är det någon fara?

Nej då ingen fara alls!
  • Madeeleenee
    Tiinuli skrev 2017-09-13 11:40:21 följande:

Ja har fått dem men läkaren ville inte berätta hur alla ska tas förens det va dax för han tycker det blir lätt fel då :) haha så vet än så länge bara att ska börja ikväll med menopur och ul på måndag 18 så antar han kommer berätta resten sen men man är ju nyfiken :)

Okej så först menopur och sen 2 parallellt efter 5 dagen fram till Äl sprutan? Vet du hur många dagar är det vanligt att man sprutar?

Väldigt individuellt. Jag tog gonal f till dag sex sedan gonal plus orgalutran till dag 10 parallellt. Dag 11 orgalutran plus ovitrelle. 12 sprutfri äggplock dag 13. Så det beror på hur du reagerar
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-13 11:47:43 följande:

Jätte olika jag har sprutat upp till 21 dagar "vanligt" är väll ca 10

Hur gick det idag?:)
  • Madeeleenee

Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017