• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2017-11-02 12:12:05 följande:

Blä tänk att humöret kan svänga så mycket. Igår var jag ändå på rätt gott humör å lite hoppfull. Nu är det rd 7 å jag är grinig å ledsen å allt känns hopplöst. Inga symptom alls. Våra kompisar fick igår sitt andra barn å man ser bilder på deras söta bebis. Å jag blir bara så irriterad å vill ta bort dom från alla sociala medier för orkar inte titta :( men gör inte det såklart..

behövde skriva av mig..

Förstår hur du känner, man vill inte se men vill ändå inte göra en grej av det och ta bort. Hoppas att er tur är nu! Vårt första försök är imorgon. Nervöst!
  • MollyB

Hej alla :)

Vill fråga er som har tagit lutinus. Jag är inne på andra dagen med lutinus och nu ikväll kom nästan hela tabletten, som jag stoppade in efter lunch, ut i trosorna. Den kom ut som en relativt fast smet. Viss del har lösts upp då även vätska kom ut (som det gjort från de tidigare tabletterna). Har någon varit med om liknande och hört med sin läkare om det kan vara så ibland? Ska till kliniken imorgon och ska fråga då. Nu ska jag snart sätta in tredje tabletten för dagen men jag hoppas att det inte gjort något att andra tabletten inte lösts upp ordentligt.

• MollyB
    ivfbebis skrev 2017-11-02 20:23:10 följande:

Lutinus kan kladda jätte mycket. Inget konstigt. Man tror att hela tabletten kommer ut men det gör den inte!

Tack då ska jag inte vara så orolig över det! Lycka till med sprutorna imorgon!
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-11-03 06:34:23 följande:

Jag upplevde samma sak som dig. Vissa dagar var det inga problem andra dagar var det som att tabletten "kom" ut sedan som en mindre klump. Frågade dock aldrig kliniken så gör du det är jag tacksam om du delar med dig av svaret.

Jag frågade om lutinus idag och sköterskan sa att det kunde vara så ibland och att det inte gjorde så mycket, utan bara fortsätta med 3 st fördelat över ett dygn.
  • MollyB
    FiaSthlm skrev 2017-11-03 13:18:42 följande:

Hej Gänget!

Hittade precis hit och kändes fint att vi är fler i båten :) Väldigt bra forum för att ventilera tankar och orosmoment och förhoppningsvis även glädjebesked.

Jag har idag på förmiddagen gjort äggplock (aj) på Sthlm Ivf i Hammarby. Jag fick ut 19 ägg och eftersom jag har pco (nån lättare variant tror jag då alla symtom inte stämmer in) så kommer alla befruktade äggen frysas in och insättningen kommer ske vid nästa ägglossning (som framkallas via tabletter då jag har oregelbunden mens) Är det fler här inne som går på ivf i Hammarby och hur är era upplevelser? Mina är lite tudelade..

Hej och välkommen!

Vi går också på Stockholm ivf. Jag har pcos och vi gjorde också en totalfrys av alla ägg efter äggplock. Låter som att vi har en väldigt liknande behandling :) Vi var också där idag, dock på eftermiddagen. Vi är väldigt nöjda med kliniken, de är väldigt trevliga och kunniga. Precis i början fick vi dock avstå en månad då min mens kom tidigare än planerat (på tabletter) och det fanns då inte plats i schema för äggplock. Jag tog det ganska hårt och pratade med kliniken om detta. Allt annat har fungerat väldigt bra.

Stort grattis till så många ägg!! Skönt att äggplocket är över. Hoppas att ni får många ägg till frysen :)
  • MollyB
    Bella7 skrev 2017-11-04 09:44:32 följande:

Igår kom min mens några dagar sent. Ringde in till barnmorskan och nu fick vi börja.3v tidigare är så nervös idag blir det första sprutan

Vad skönt att få komma igång! Det kommer att gå jättebra med sprutorna! Jag var med väldigt nervös men det gick hur bra som helst, inte alls så hemskt som jag trodde. Vilken klinik går ni på?
  • MollyB
    Bella7 skrev 2017-11-04 19:24:24 följande:

Kommer nog gå bra efter första. Vi går på Sahlgrenska i Göteborg :) själva?

Det kommer det absolut. Vi går på Stockholm ivf :)
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-05 07:29:38 följande:

Ovitrelle & 3 puffar synarela intaget igår kväll kl 23.00. I morgon måndag äggplock klockan 11.00. Hjälp mig gärna att hålla tummar och tår på gott resultat ?

Ha en fin söndag allihopa!

Håller tummar och tår för dig! Det kommer gå jättebra! Kram
  • MollyB
    Mm79 skrev 2017-11-03 17:35:09 följande:

Vi gick också där :) Har inget att jämföra egentligen, Överlag bra erfarenheter, ÄP var hemskt dock (individuellt så klart). Vid återföringen så saknade läkaren sjuksköterska, så min man fick hålla i UL dosan så att hon (läkaren) kunde se vart hon förde in katetern :)) Men det gick ju bra ändå. Vi har ett embryo kvar i frysen där, får se om det kommer till användning.

ÄP upplevs nog väldigt olika, jag tyckte att det gjorde väldigt ont men blev ändå positivt överraskad då jag hade förväntat mig värre. Vi har två kvar i frysen. Hur går det för dig? :)
  • MollyB
    Pigall skrev 2017-11-06 06:44:13 följande:

Hej hörni! Efter en tids upphåll från tråden är jag nu tillbaka då äggplock för vårt andra försök sker idag. Denna gång har jag fått menopur istället för bemfola för att se om vi kan få till färre men bättre ägg. Känner mig ärligt talat inte så hoppfull men vi får väl se på befruktningsgraden hur det blir.

Med tanke på att vi är tre från tråden som ska plockas idag så hoppas vi att detta verkligen är en lyckodag!

Många lycka till idag! Hoppas på många ägg!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017