• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2017-10-15 11:09:21 följande:

Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)

Jag kände inget av gonal-f men det kan säkert vara olika :) Vad kul att vi går på samma klinik! Detta är er första omgång?
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 12:39:49 följande:

Jaa :) precis. Så det är väldigt spännande å se hur allt ska gå :P

Vad spännande! Första gången här med :) Ska bli kul att följas åt!
  • MollyB
    Mm79 skrev 2017-10-15 13:21:25 följande:

Jag har också gått på Stockholm IVF. Första försöket, 2 embryon som blev bra, och är gravid nu i v 9 med ena. Så det har blivit jättebra. Håller tummarna att allt går vägen för dig också <3

Vad kul att höra, många grattis! :) Många vi är som är och har varit där!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-15 15:33:25 följande:

Aa det andra ägget överlevde tyvärr inte, så nu inväntar jag min mens bara så att vi kan sätta in det. Vet du när mensen typ bör komma?

Nej vad tråkigt att höra.. Hoppas att ert ägg är erat guldägg! :) Till mig sa de 7-14 dagar efter äp, hoppas det blir närmare 7. Jag längtar till mensen kommer!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-15 19:48:06 följande:

aaa jag med så roligt egentligen att man längtar efter mens brukar ju aldrig direkt hända. men vi bör ju ligga ungefär lika i tiden. Hoppas på det bästa nu så att vi får ett plus snart 

Verkligen, vissa tillfällen vill man inget hellre än att mensen ska dyka upp och sedan vill man absolut inte ha den. Det tror jag med vi gör så nu håller vi alla tummar för oss!
  • MollyB
    frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..

Härligt att ni fick så många! Håller tummarna!!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-18 19:52:34 följande:

Åh nu har jag äntligen fått mens så imorgon ska jag ringa in till kliniken så kanske jag får sätta in mitt ägg snart :)

Härligt! Jag fick min igår och började med Femanset idag! Ska dit på ultraljud om 12 dagar för att se hur tjock slemhinnan blivit och efter det boka tid för FET. När ska du börja med tabletter? För det var din plan också? :)
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-18 21:11:27 följande:

Jag tror att jag ska börja på dag 3 med letrezol men vet inte om det var dag 3. Dom sa att jag skulle ringa när jag fått en ordentlig blödning vilket bör vara imorgon :)

Ska iaf äta dom i 5 dagar.

Kul då ligger vi ungefär samma i behandlingen, konstigt det där med att man får olika behandlingar.

Kul att vi ligger så lika :) Ja det verkar finnas många varianter på behandlingar fram till FET. Skönt att bara äta dem i 5 dagar! Har de sagt ungefärlig dag för FET?
  • MollyB
    Västerås skrev 2017-10-19 10:14:46 följande:

Testade precis och fick ett plus fattar ingenting är typ i chock

Stort grattis!! Vad härligt! :)
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-19 20:06:46 följande:

Aa det är skönt. Nä dom har inte sagt något ska ringa imorgon min mens försvann? :/

Har du hört något?

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017