Vi som börjar med IVF hösten 2017
I morgon blir det återföring av ägg. Endast tre var mogna och två har börjat dela sig. Nu är det bara att hålla tummen.
I morgon blir det återföring av ägg. Endast tre var mogna och två har börjat dela sig. Nu är det bara att hålla tummen.
Idag ringde jag å meddela att min blödning kommit igång. Ska träffa läkaren 27e november för å planera ny behandling :) så ska ta en liten paus å försöka ha lite roligt så länge.
Igår fick vi reda på att tre ägg såg såpass fina ut att de hoppas på att de ska överleva en frysning. Kanske fler, kanske färre. När de ringde igår blev vi lättade men nu smyger ångesten sig på igen... All denna väntan, alla dessa om. Sorgen som ligger på lur och ångesten, besvikelsen som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal från kliniken. Förlåt för ett mörkt inlägg såhär på morgonen men vilken pärs vi alla går genom!
Vi kommer att få nästa ägglossning mitt under julledigheterna hos kliniken och jag funderar på om man kan skjuta mensen innan. Någon som testat det?
Det blev insättning för mig igår! Av 18 ägg var 14 mogna och 13 befruktade, 12 fortsatte dela sig. Ett av dem fick jag tillbaka och resten odlas vidare tills dag 5. Är dock jättenervös för att de ska sluta utvecklas. Förra gången stannade de fem som odlades vidare dag 5.
Fick också tillbala ett 9-celligt, någon som har erfarenhet av det? Trodde de helst skulle vara 8 på dag 3.
Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.
Fick mail från kliniken för en stund sen vårt tredje ägg som hade 2 celler på dag 2 utvecklades inte vidare - Så vi fick inget till frysen.. hoppas och ber att de andra 2 har bättre tur i min livmoder <3 <3
Fin lördag på er där ute!
Ja det hoppas vi verkligen på <3 <3
Jag är på RD4 idag, hur mår du? Jag började känna lite i brösten igår och lite lätt "mensvärk" ...
Hur mår du?
Tyvärr inga erfarenheter av det. Hur påverkar det dig?
Spännande, snart är det fredag!
Ja jag testade i söndags igen och det var ett plus.
Men jag har inte heller några direkta symptom.
Td på tors! :)
Hej allihop!
Efter att jag uppdaterade min iPhone för några veckor sedan har jag inte kommit åt FL i mobilen, tänkte att det skulle ordna sig snabbt men så verkar det inte vara... Så nu sitter jag på datorn på jobbet och så hoppas vi att FL uppdaterar appen snart!
Jag behövde inte operera något utna allt såg bra ut på undersökning två, fick mens i fredags och har sprutat sedan dess. Kör med Bemfola, och igår lade jag till Fyrmadel för att stoppa egen ägglossning... (den sprutan kändes mycket mer för övrigt)
Idag var jag på VUL och tio äggblåsor syntes fint sa de. Ska tillbaka på fredag och så blir äggplock förmodligen måndag eller tisdag. Så spännande.
Nu ska jag läsa ikapp lite om alla som hänt under min påtvingade frånvaro.
Kram