• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Emsoff skrev 2017-10-11 05:54:12 följande:

Nej, Ruvardag 9 med 3 dagars är det ju.

Många grattis till plusset!! Hoppas att det håller i sig! :)
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-10-11 12:10:39 följande:

Grattis till toppenbra resultat! Heja heja!

Tusen tack det känns jättebra! Klart lite nervös över hur många som blir befruktade! När var det ni skulle påbörja ivf, oktober?
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-11 12:15:18 följande:

Vad härligt att höra!! Grattis!! Ringer de dig imorgon och berättar hur det går? Men det blir ändå totalfrys? Såg de tecken på överstimulering nu?

Tusen tack!! De kommer odla äggen i 2-6 dagar beroende på när de uppnått fryskvalitet som jag förstod det. Så efter 6 dagar ca får vi besked! Det blir totalfrys som planerat och de nämnde inget om ev överstimuleringstecken nu, de sa att det i så fall oftast kommer om vi hade satt in ett ägg direkt. Lite synd att inte få tillbaka något direkt men man får lita på läkarna! Kommer de ringa imorgon och berätta hur många som blev befruktade? Så spännande med återföring på fredag! Håller tummarna!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-11 12:55:34 följande:

Okej vad härligt!! Då blir det insättning i dec? Ja de vet bäst så lika bra att lite på dem!! Om de inte ringer imorgon så har vi iallafall ett befruktat och åker tillbaka på fredag. Om inget blir befruktat ringer de imorgon. Så imorgon vill man inte ha något samtal!

Om allt går som det ska blir det insättning i mitten på nov! Hoppas! Då hoppas vi att de inte ringer imorgon och att du blir ruvare på fredag! :)
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-10-11 15:17:14 följande:

Ja jag börjar med sprutorna vecka 43 förmodligen i slutet av veckan. Är både förväntansfull och livrädd.. ser fram emot det samtidigt som jag inte ser fram emot den känslomässiga bergochdalbanan som blir mellan varje moment. Håller andan lite nu tills vi ska börja :)

Jag förstår din känsla men det kommer gå jättebra! Bara att försöka flyta med i processen! Som dock är väldigt svårt. Kram :)
  • MollyB
    Älvan skrev 2017-10-11 16:33:20 följande:

Grattis! Bra skörd :)

Tusen tack!! Såg att du fick ett jättebra resultat! Stort grattis! 6 blasto :) Håller tummarna för 24 okt!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-11 23:19:03 följande:

Åh vad härligt håller tummarna att så många som möjligt blir befruktade. :)

Tusen tack!!

Återföringen kommer bli ett stimulerat FET så när jag får mens av äggplocket ska jag börja ta progynon för att slemhinnan. Och sedan sätta in när slemhinnan blivit tillräckligt tjock! Du skulle få tillbaka på lördag? :)
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-12 09:30:26 följande:

Aa okej, ne jag gör samma behandling som dig, inväntar mens och sen ska jag ta Letrezol. Risken för överstimullering var stor. Men det blev en långtidsodling så hoppas att dom klarar sig tills på lördag och sen upptining

Okej, är det någon speciell anledning till att ni fryser, om du vill berätta? Eller bara att de såg överstimulering? Jag har pcos så därav gör vi totalfrys. Hoppas verkligen att de klarar sig till lördag!! Vilken klinik går ni på?
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-14 20:46:11 följande:

Woho första sprutan tagen! Jäklar vad jag skakade precis innan men det gick ju superbra! Eller hoppas det iallafall! ;)

Åh härligt!! Det har garanterat gått jättebra! Jag minns känslan och var själv jättenervös men var så glad att komma igång!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-14 22:12:45 följande:

aa samma som dig, har pros så därför blir det frysning av mina. Dom ringde idag och 1 ägg har dom fryst ner och det andra skulle dom kolla om det utvecklas till imorgon. Hur har det gått för dina ägg? jag går på Linné kliniken. Vart gick du?

Stort grattis till 1 till frysen, hoppas att det blivit fler! Vi kommer få återkoppling i nästa vecka, de fryser på dag 2-6, så på tisdag har det gått 6 dagar. Jag hoppas så att det har gått bra! Jobbig väntan. Jag går på Stockholm ivf. Har du fått mer återkoppling?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017