• Pigall

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Cheva1986 skrev 2017-11-18 17:53:47 följande:

Hej jag kommer med en liten inflik här... Jag är inne på ruvdag 12 på vårt 5:e ivf försök... Mått illa igår så tänkte att jag tjuvtestade imorse men det skulle jag inte gjort för nu blev jag bara förvirrad.... Svår tolkat test men jag ser ett svagt plus men vet inte om jag bara inbillar mig, tror jag ska testa med digitalt imorgon men har svårt att släppa det här... Vad tror ni???

Jag tycker mig se ett streck men CB är kända för att ge så kallade spökstreck. Tror du ska vänta med digitalt någon dag till då de inte är lika känsliga vad jag förstått. Ta hellre och testa med ett rosa test. De brukar vara lättare att tolka. Ruvar du på 2,3 eller 5dagars?
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-18 22:54:07 följande:

Wow, kul med positiva test håller tummarna att allt går åt rätt håll <3

Tack. Tyvärr är jag nog ganska säker på att det kommer sluta i kemiskt. Aalla tecken överensstämmer med förra gången:( får se på måndag då jag har bim.
  • Pigall
    Cheva1986 skrev 2017-11-18 18:27:54 följande:

Jag ruvar på tre dagars... Td på fredag så är ju lite tidigt ute

ruvardag 12 betyder ju att embryot/fostret det är 15 dagar gammalt vilket borde vara tillräckligt för att ge utslag. Tycker du kan köpa hem lite fler tester och kolla men vänta med det digitala då de kan dröja innan de ger utslag.

Är själv på ruvardag 10 med tredagars och använder än så länge bara testa tidigt test med högre känslighet. Men så är jag testoman :D
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-19 09:20:35 följande:

Man känner ju sin kropp bäst själv tyvärr :( men hoppas du har fel.

Ja nästa vecka vet man resultatet... varje toabesök håller man andan nu..

Ja det hoppas jag också. Men hoppet har definitivt sjunkit. Speciellt då jag börjat nattsvettas vilket i mitt fall brukar betyda att min egen progesteronnivå sjuknit. Kollar i min dagbok från förra gången och det är i princip copy paste.

Ja nu håller man verkligen andan när man går på toaletten! Har till och med bytt till vita trosor så att jag ska kunna se minsta lilla färgändring. Herregud vad nojig man är!

Hur går det för dig? Symptom? Tjuvtestat?
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-19 13:46:49 följande:

Njae.. vaga "symptom" lite illamående av och till och typ lite lätt mensvärk... Men brösten slutade ömma igår :(

Nej jag har inte tjuvtestat än, ska försöka hålla mig ifrån det. Har TD på fredag..

Försöker verkligen bara tänka positiva tankar, men man trillat dit nu och då och tänker pessimistiskt...

Men bara att försöka andas och ta det lugnt :-S

Brösten har slutat ömma här också men jag har hört att det är vanligt och att det återkommer om man är gravid. Gud vad duktig du är som inte tjuvtestar! Det hade jah aldrig klarat. Verkligen starkt! Har du normalt 28 dagars cykel? Isåfall är det ju bim för dig med imorgon. Nu håller vi tummarna att vi klarar oss förbi det!

Ja man försöker ju tänka positivt men det är ju inte helt lätt. Man är ju också bara människa och har dessutom en massa hormoner i kroppen.
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-19 17:18:19 följande:

I vanliga fall så har jag 33 dagars cykel med 14 dagar mellan äl och mens. Så jag tänker att BIM är i morgon för det var då 14 dagar sedan äggplocket.. eller tänker jag fel? Ska man gå efter sin vanliga cykel fast man hade "ägglossningen" mycket tidigare...

Ja nu får vi be till högre makter att vi klarar det här <3

Nej du tänker helt rätt. Det är lutefasen du ska räkna efter:) så då är det bim imorgon . Håller tummarna för oss båda!!
  • Pigall

Mariana79: hur har det gått för dig idag? Har du fått någon blödning eller har det klarat sig? Själv ligger jag nedbäddad efter några timmars tupplur med en icke så upplyftande kraftig värk. Än så länge inget blod men oj vad det drar och sliter. Ont så jag nästan vill gråta:(

• Pigall
    Västerås skrev 2017-11-20 15:44:36 följande:

Grattis!

Vilken dag fick du blödning? Min FET var den 14/11 och har TD den 25/11

Varför är TD Tidugare i FET än i stimulerad är det pga lutinus?

Ja gud vilken tidig TD! Jag har också den 25:e men då satte jag in ett färskt 3-dagars den 9:e. Hela fem dagar innan dig.

Hur mår du nu? Tjuvtestat?
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-20 21:45:55 följande:

Det har gått bra hela dagen fram till nu... både igår och idag har jag mått illa, idag har jag känt mig svullen i magen. Har haft lite lätt mensvärk men den har nu under kvällen blivit starkare och under ett toabesök upptäckte jag Rosa flytningar... så jäkla ledsen nu och vill bara gå i ide... Hoppas så innerligt att det inte är någon fara, men det känns inge vidare med mensvärken :(

Hoppas du slipper blödning och att din värk avtar! <3

Åh hoppas hoppas hoppas att det håller sig till rosa flytning och bara är en liten genombrottsblödning. Du satte väl in två? Förstår känslan av att vilja gå i ide. Hjärtat sjunker ju till andra sidan jorden när man ser det där lilla rosa. Usch vad detta är jobbigt och vilka berg och dalbanor vi går igenom. Hålller tummar och tår nu att det inte blir mer än rosa <3

Ja jag hoppas också det men den här värken känns ju sådär.:(
  • Pigall
    Mabe skrev 2017-11-20 21:37:54 följande:

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

Åh gick det bra? Hur många försök har ni gjort?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017