• Pigall

Vi som börjar med IVF hösten 2017

BinniBoo skrev 2017-09-19 15:05:05 följande:

Har clearblue digital så det går ju inte att misstolka

Ja nej de brukar ju vara minst sagt tydliga.
    BinniBoo skrev 2017-09-19 15:05:05 följande:

Har clearblue digital så det går ju inte att misstolka

Ja det brukar ju vara ganska tydligt. Men hur lång brukar din cykel vara? Om du fick mens den 3:e tycker jag inte att det låter konstigt om äl inte kommit än. Själv har jag 28 dagars cykel och brukar få ägglossning mellan dag 14-16 men ibland kommer den tidigare och ibland senare.
  • Pigall
    Söndag skrev 2017-09-19 16:06:27 följande:

Massor! Svettningar och framförallt oro och psykiskt dåligt mående! ????

Gud vad skönt att höra att det inte bara är jag som svettas som en liten gris:D och det psykiskt dåliga måendet kan man ju definitivt checka av på listan. Gråter konstant. Hoppas det blir bättre när jag fått ut progesteronet ur kroppen. Fy fan vad jobbigt det har varit alltså.
  • Pigall
    Madeeleenee skrev 2017-09-19 18:24:25 följande:

Tack alla. Känns lite bättre. Både sambon har jag har gråtit ut vår frustration och kramats och pussats. Man får vara ledsen. Min magkänsla säger att detta försök inte funkar. Vi tjivtestade idag och det var så negativt det kan bli. Jag VET 'bara' dag 6 med blasto, men ni vet.. intuition...

Häng mig om ni vill men ikväll tänker vi glömma allt vad ivf heter, LEVA och älska varandra. Tänker ta ett glas vin till pastagratängen och sen ska vi njuta av varandra som man och kvinna! Man måste ju få leva fast man ruvar och det tänker vi göra ikväll. Tack för att ni finns ?

Tycker att ni gör helt rätt i att leva som vanligt en dag och glömma bort en stund. Hoppas ni får en undebar kväll!
  • Pigall
    Nube skrev 2017-09-20 18:32:54 följande:

Hej, hur mår du?

Hej, mår bättre och bättre ju mer proggisarna lämnar systemet. Besviken, ledsen och känslig men definitivt bättre ju mer "avgiftad" jag blir. Svettningarna har också börjat lägga sig. Nu väntar jag på att läkaren ska kontakta mig nästa vecka angående försök nr 2 och nytt protokoll. Hoppas verkligen jag kan börja i samband med nästa mens. Jag kommer inte stå ut med väntan annars. Tack för omtanken.
  • Pigall
    waldesten16 skrev 2017-09-20 16:51:16 följande:

Fick besked nu att jag ska öka dosen från 112,5 e med menopur till 150 från idag. Nytt blodprov i morgon och nytt vul på fredag. Mitt värde låg endast på 63 vilket är väldigt lågt. Hoppas verkligen att doshöjningen gör susen. Känns så konstigt att från förra gången fanns det massa blåsor i rätt storlek och nu endast två som visar tendens till att svara på behandlingen. De säger att jag är svårbehandlad/speciell, varför kan man inte vara normal ?

Kan inte hjälpa att vara så ledsen. Är trött på motgångar och hinder hela vägen. Hopplösheten är så stor just nu. Vet att jag inte är ensam i detta att många har samma problem men när ingen i ens närhet förstår vad man pratar om känner jag mig så ensam.

Jag vet hur du känner. Man vill liksom bara för en gångs skull att något ska gå ens väg. Att det ska gå lätt nån gång iallafall. Och så tittar man runtomkring sig och ser bara andras lycka och de problemfria liv som dyker upp i nyhetsflödet på facebook. Känns orättvist och oförtjänat att man själv ska kämpa.sen vet man ju logiskt sett att alla bär på sina egna problem men det hjälper ju inte hur man känner.
  • Pigall
    waldesten16 skrev 2017-09-21 06:19:02 följande:

Nä jag vet ingen människas liv är perfekt. Hade en väldigt dålig dag igår. Vakande på bättre humör och taggar nu inför fredag och hoppas på att doshöjningen har väckt blåsorna till liv :)

Väntade du på att få börja med ditt andra försök?

Dåliga dagar har vi som håller på med det här oförtjänt många av. Vi slits mellan hopp och förtvivlan efter många års väntan och dessutom blir vi fullproppade med hormoner vilket inte direkt gör oss mer stabila.

Ja jag väntar på mitt andra försök nu. Läkaren ska ringa nästa vecka. Hoppas verkligen att jag får börja vid nästa mens för jag orkar verkligen inte mer av denna eviga väntan.
  • Pigall

Återigen en fråga till er som haft misslyckade försök tidigare. Hur lång tid har det tagit för er att sluta känna effekterna av progesteronomställningen? Har varit utan proggisarna i 4 dagar nu men har fortfarande nattsvettningar och svullna bröst. Börjar bli orolig att det ska strula med min nuvarande cykel.

• Pigall
    Mira6 skrev 2017-09-23 08:49:02 följande:

Hej tjejer!

Har lite frågor om hu ni upplever ruvningen!

Jag är på dag tre idag och fortfarande känns allt ömt i magen som dagen efter utplocket, ibland känns det som innan utplocket då allt e svullet.

Jag kissar en hel del under dagen och vaknar på natten med, i vanliga fall gör jag inte det. Förra gången vi gjorde behandlingen så minns jag att jag kissade mkt då oxå men jag kände inte så här i magen. Är det lutinus som gör sitt el vad tror ni det kan bero på? Har ni haft likadant?

Jag mådde jättekonstigt under ruvningen. De första dagarna var värst. För mig tror jag att det var kombinationen av ägglossninssprutan (som innehåller gravidhormon) och progesteronet. Kroppen var helt ur spel. Magen var svullen och öm efter äp (det är ju ändå ett ordentligt ingrepp som påverkar kroppen), brösten gjorde monsteront, jag var trött och känslosam hela tiden och behövde för första gången i mitt liv gå upp och kissa på natten. Jag var som en zombie.

Men det blev bättre allteftersom och mot dag 7-8 började jag känna mig lite mer som mig själv. Dock blev det värre igen mot slutet av ruvningen men förhoppningsvis ska du vara gravid då till skillnad från mig.

Lycka till!
  • Pigall
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-24 20:01:29 följande:

Började blöda i fredags och det har bara fortsatt. Tog ett test som var negativt igår lördag dag 12 :( känns inte särskilt hoppfullt.

Hur går det för dig?

Usch vad jobbigt. Jag vet hur det känns. Var i precis samma situation en vecka tidigare. Det är tungt. Hoppas att det i ditt fall är en så kallad genombrottsblödning och att det där plusset dyker upp på stickan ändå.
  • Pigall
    Älvan skrev 2017-09-25 13:30:09 följande:

Är lite dålig på det här än så länge, men tror de heter Bemfola 150? (Telefonen autocorretade till Bengt-Ola, Hahaha) VUL igen på fredag då jag ska börja med en andra spruta.

Jag är 30, maken 29. Inga mf.

Då har du och jag nästan samma situation. Går också på ivf-kliniken stockholm och fick bemfola i mitt första försök. Blir dock byte till menopur i andra försöket. Hoppas på lite färre ägg med bättre kvalitet då. Är 28 och mannen 32 så vi är rätt lika i ålder med. Bemfolan tyckte jag jättebra om. Den var enkel att dosera och jag kände den knappt. Dock stimulerades jag så snabbt (en vecka från första till sista sprutan) med låg dos att jag förstår motivationen till att byta till menopur.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017