• Pigall

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Azerp skrev 2017-11-07 12:09:05 följande:

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

Åh vad tråkigt att de inte hunnit mogna till sig ordentligt! Hoppas hoppas att det du får tillbaka imorgon är starkt och friskt!

Jag kommer inte veta förrän imorgon hur många (om några) som befruktats. Är så otroligt nervös! Vi går på IVF-kliniken Stockholm och de ringer bara om inget befruktats eller om tillräckligt många befruktats för att man ska våga långtidsodla. Om vi inte får samtal så blir det insättning imorgon. Håller på att förgås av oro.
  • Pigall
    Ellencassandra skrev 2017-11-07 15:32:27 följande:

Här värker det i magen å i ljumskarna ner till benen. Som jag brukar innan mens. Dock har Jag fått ont i ryggen också. Vilket jag inte brukar ha annars.

Bara å vänta på mensen :(

Man känner ju sin egen kropp bäst själv men jag hoppas verkligen att mensen håller sig undan för dig!
  • Pigall
    FlatEric skrev 2017-11-07 20:32:18 följande:

Hejsan! 

Jag är också inne på första försöket och det blir ICSI pga få spermier. 

Jag har ingen aning om mina äggreserver men nu när jag var på första ultrat hittade läkaren 8 eller 9 ägg/äggblåsor (vad är ens skillnaden?) och det är väl inte så mycket tror jag. 

Äggplock blir på måndag eller tisdag och jag hoppas så innerligt att det ska gå bra! 

8 eller 9 äggblåsor är inte så dåligt. På mig brukar de se en 12-13 stycken vid andra ultraljudet (minns inte första) men sen har jag blivit plockad på 17 och 18 ägg. Så det kan hända en hel del mellan ultraljud och plock.

Skillnaden mellan ägg och äggblåsor är att blåsorna är det de ser på ultraljudet. I blåsorna finns äggen. Det är dock inte alltid det finns ägg i blåsorna utan det är normalt att någon eller några är tomma.
  • Pigall
    FlatEric skrev 2017-11-07 20:32:18 följande:

Hejsan! 

Jag är också inne på första försöket och det blir ICSI pga få spermier. 

Jag har ingen aning om mina äggreserver men nu när jag var på första ultrat hittade läkaren 8 eller 9 ägg/äggblåsor (vad är ens skillnaden?) och det är väl inte så mycket tror jag. 

Äggplock blir på måndag eller tisdag och jag hoppas så innerligt att det ska gå bra! 

Just det, glömde säga i mitt förra svar att en 8-10 ägg är vad optimalt och det som läkarna strävar efter.
  • Pigall
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Gud vilket jobbigt besked! Jag lider verkligen med dig!! Ta hand om varandra nu. Förhoppningsvis blir nästa omgång bättre!!
  • Pigall

Nu har jag fått samtal om att min insättning blir uppskjuten. :( Av våra 18 ägg hade hela 13 befruktats men alla verkade utvecklas för långsamt så de ville avvakta tills imorgon för att kunna sålla bort de värsta exemplaren. Känns inte så hoppfullt att alla verkar slöa. Bådar nog inte jättegott men nu hoppas jag bara att de överlever tills imorgon så jag får något tillbaka.

• Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Nu ber vi till högre makter att det går hela vägen denna gång!!

Grattis till ruvningen! Hoppas de tar sig! Hur kommer det sig att du fick tillbaka två?
  • Pigall
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 05:15:09 följande:

Testet blev så negativt som det kan bli :( ingen mens men den kommer väl snart.. usch så trist.

Nästa försök blir väl i januari..

Nej fy fan vad tråkigt! Jag vet hur smärtsamt det är. Speciellt med en cocktail av hormoner i kroppen. Fick ni något till frysen?

Vet att det inte känns så nu men jag lovar att det känns lättare om några veckor när ni fått distans och kommit ur hormonmolnet.
  • Pigall
    Hey.orange skrev 2017-11-09 06:36:25 följande:

Då har hag gjort mitt test, nyfiken som jag är!

Grattis!
  • Pigall

Det blev insättning för mig igår! Av 18 ägg var 14 mogna och 13 befruktade, 12 fortsatte dela sig. Ett av dem fick jag tillbaka och resten odlas vidare tills dag 5. Är dock jättenervös för att de ska sluta utvecklas. Förra gången stannade de fem som odlades vidare dag 5.

Fick också tillbala ett 9-celligt, någon som har erfarenhet av det? Trodde de helst skulle vara 8 på dag 3.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017